Editia BAZAAR de mai: The Art of Beauty

0

Frumusetea in ipostazele ei diverse e tema noii editii Harper’s BAZAAR. Descoperiti cateva pagini din acest beauty issue si cititi editorialul lui Andrei Iovu.

Pret-a-promener. Fotografii de Kathrin Makowski. Realizat de Andrei Iovu si Lil Bulgac

Studii de forme. Fotografii de Robert Petreanu. Realizat de Cosmin Florea

The Art of Beauty. De Carine Roitfeld. Fotografii de Alexandra Von Fuerst

„Tema frumusetii nu este niciodata usor de tratat. Si nu doar pentru ca sensurile ei acopera un spectru foarte larg de nuante si interpretari, ci si din cauza apropierii de terenul minat pe care il reprezinta suma tuturor nesigurantelor cu privire la propria imagine, a intrebarilor, a comparatiilor, a negarii si acceptarii de sine.

Traim intr-o societate globalizata aproape in totalitate, in care ne place sa credem ca specificul teritorial nu mai inseamna nimic. Pare momentul potrivit pentru a sarbatori acceptarea, multiculturalismul si transformarile mult asteptate din societate. Totusi, e suficient sa deschidem televizorul sau sa urmarim online nu mai mult de 2-3 formatori de opinie pentru a intelege ca suntem inca abonati la un standard de frumusete omogen si tributar tuturor curentelor care s-au napustit asupra noastra si cu care, din lipsa de traditie si informatie de calitate, n-am stiut ce sa facem. in timp ce imbratisam exaltati definitii extinse ale frumusetii fizice si facem parada cu dovezi de emancipare, prin exemplul personal, multi dintre cei mai importanti oameni din industrie par sa calatoreasca cu viteza in directia opusa. Neracordarea elitelor din domeniu la the next step poate fi vazuta ca un pacat daca ne gandim la rolul pe care si-l atribuie si la responsabilitatea care vine cu acesta. Pana nu demult, revistele de moda si beauty erau blamate pentru ca vindeau cititoarelor iluzii si nasteau asteptari nerealiste atunci cand prezentau un set de fotografii cu un personaj asumat fabricat si idealizat. Astazi, in epoca in care comunicarea s-a democratizat aproape complet, ce alegem sa facem cu libertatea de expresie si cu naturaletea care ne-a lipsit in epoca glossy?

In plus, pare ca n-am reusit sa raspundem inca la intrebarea: pentru ce se fac (mai) frumoase femeile azi? Pentru a pasi cu incredere in universul lor social sau doar pentru a-si pune masca increderii in social media? Ce rost mai au tratamentele de ultima ora, trucurile invatate de la mama, sfaturile specialistilor, nenumaratele optiuni de machiaj cand tot ce conteaza azi pentru o masa critica de femei se construieste si se modifica in aplicatia Face Tune. Refuzam varsta, tratam in continuare particularul care ne defineste ca fiind imperfectiune, ne aliniem la dimensiunea STAS de ochi, pometi, buze, abuzand de noul tool din setul de infrumusetare al oricarei femei savvy: liquify. Asistam la domnia fluxului neintrerupt de lookuri care nu pot exista in realitatea cotidiana pentru simplul motiv ca-s realizate intr-un alt mediu decat cel uman. Pierdem astfel momentul prielnic unei deschideri catre o mai mare diversitate a formei si varstei, a unei schimbari semnificative si reale.

Intre timp, noi am pregatit o editie la care am lucrat cu mare placere, de la pictorialul de coperta, in care incercam sa surprindem spiritul calator al colectiei Chanel Métiers d’art Paris-Hambourg – fotografiata de Kathrin Makowski in timpul unei zile mohorate si ploioase de-a lungul si de-a latul canalului Saint Martin – , pana la imaginile picturale inspirate de lucrarile lui Giorgio Morandi din pictorialul de accesorii realizat de Cosmin Florea si Robert Petreanu si la interviurile Iuliei Blaga cu trei dintre cele mai relevante voci feminine din regia de film din Romania. Cu spirit si curiozitate, Iulia face un portret al noului val de femei din cinematografie, chestionand rolul acestora intr-o industrie dominata traditional de barbati si temele care le domina arta, de la problematica intimitatii la scindarea interioara a unui judecator in fata unui caz. Intamplator sau nu, toate trei traiesc sau au experimentat de-a lungul timpului si rolul imigrantului in diverse colturi de pe glob, al unei persoane care trebuie s-o ia de la capat si care se vede nevoita sa-si dovedeasca over and over again abilitatile si talentul. Tot Iulia, de data asta singura la mansa unui avion de agrement, exploreaza resorturile ce o mana sa urce la mii de metri altitudine. Alaturi de ea, alte doua temerare ne destainuie pasiunile prin care ajung sa provoace posibilitatile tehnice ale unei masini de curse si, respectiv, sa imblanzeasca valurile si vantul.

La final, Carine Roitfeld face o radiografie precisa a principalelor directii din makeup si hairstyle, a tuturor acelor mici schimbari din domeniul frumusetii care mai degraba atrag atentia decat s-o deturneze. Ideea de frumusete conventionala e pusa in discutie, dar niciodata scoasa din ecuatie. Poate ca nu sunt lookuri pe care o sa le vedeti incepand de maine la birou sau la restaurant, insa sunt cu siguranta cele care marcheaza despartirea de un model traditional.”

Andrei Iovu, redactor-sef

 

Beauty Hot 100. De Ioana Vasile si Anda Brindusa

Golden Hour. Fotografii de Anna Daki. Makeup si hairstyling: Yvonne Wengler

Noul val feminin. Texte: Iulia Blaga. Ilustratii de Loreta Isac

Editia Harper’s BAZAAR Romania mai 2018 este acum la centrele de presa!

 

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here