Ediția BAZAAR de noiembrie: Classic with a twist

0
119
Chalotte Tomas fotografiată de Stephanie Pfaender

În avanpremieră – câteva pagini din noua ediție Harper’s BAZAAR și editorialul semnat de Andrei Iovu.

Cele două variante de copertă ale ediției Harper’s BAZAAR România noiembrie 2019
Ce este șic acum. Fotografii de Stephanie Pfaender. Realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac
Olivia Colman: Regina ecranului. Text: Lydia Slater. Fotografii de Alexi Lubomirski
The Extras. Fotografii de Mara Alonso

„Auzim mereu, probabil mai des decât ar fi cazul, că «era mai bine înainte». Dacă în contextul politic actual putem avea certitudinea că nu este așa, când vine vorba despre modă, această formă de nostalgie aduce la suprafață un amplu inventar de argumente pro convenție pe care, ei bine, trebuie să recunoaștem, nu le putem combate.

Cu toate că puterea modei constă tocmai în capacitatea sa de a conferi un sentiment de identitate tuturor – mai ales acelora care se simt în afara ei, exilați în zone considerate transgresive și gri –, iar în ultimele sezoane a fost o campioană în a îmbrățișa diversitatea și autenticitatea, există momente când a te afla în marjele lui «cum se cade» este mult mai șic decât a te plasa în afara sa, iar uneori poate crea un efect de-a dreptul edgy și deconcertant.

Deși se află într-o permanentă căutare a unui look nou, a unei abordări sau perspective diferite, senzația reconfortantă de familiaritate este o calitate la care designerii se întorc întotdeauna. Este și cazul acestui anotimp al contrastelor, când avem, pe de o parte, numeroși designeri care aduc un omagiu nu chiar discret burgheziei franceze și codurilor de stil clasice – sfârșitul anilor ’70 și începutul anilor ’80, cu ale lor siluete rafinate, culottes, blazere și mantouri XL –, iar pe de altă parte, colecții în care spiritul punk plutește în aer, râzându-i în față convenției și inspirând lookuri extrem de îndrăznețe. Sunt readuse în discuție relația dintre modă și puterea feminină (umerii voluminoși, cape, costumele de inspirație masculină) și ce înseamnă azi să arăți încrezător, și revine în prim-plan the tuxedo, cu siluetă androgină și detalii couture. Toate acestea împărtășesc un numitor comun – celebrează femeia de astăzi în loc să creeze un ideal imposibil de atins. În plus, pentru toate, cheia este crearea unui aspect coerent, cu decupaje precise. Retro? Probabil. Dar mai are sens folosirea coordonatei temporale când moda a devenit atât de eclectică? Da, creativitatea reprezintă o permanentă interogare a status quo-ului, însă la unele întrebări s-a oferit deja răspuns.

Am încercat în această ediție să oferim o platformă direcțiilor majore ale sezonului. Mesajul din spatele acestora pare să fie acela că, mai mult decât oricând, moda trebuie să fie ceva special, fie că este vorba despre originalitatea conceptului sau despre calitatea excepțională a produsului. Să fie «ca pe vremuri». Într-un moment dominat de o societate a spectacolului, de un nesfârșit bombardament de informații și zgomot, mulți dintre noi își doresc ceva diferit, ceva mai sofisticat. Sperăm că veți găsi în următoarele pagini astfel de comori pe care să le prețuiți o viață întreagă.”

Andrei Iovu, redactor-șef

Dark Romance. Fotografii de Anna Daki. Makeup: Saša Joković pentru Chanel
Alfabetul wellness. Realizat de Ioana Vasile
BAZAAR Art: Taus Makhacheva. Interviu realizat de Ioana Chira

Ediția Harper’s BAZAAR România noiembrie 2019, acum la centrele de presă!

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here