Ediția BAZAAR de noiembrie: Special Beauty

0
Harper's BAZAAR nov 2018_Beauty Hot 100

Noua ediție Harper’s BAZAAR face zoom pe noul standard în industria frumuseții, individualitatea, și vă aduce o listă de consultat înaintea oricărei achiziții în această perioadă: Beauty Hot 100. Descoperiți câteva pagini și citiți editorialul lui Andrei Iovu.

One Sunny Day. Model: Franzi Mueller. Fotografii de Lea Wormsbach. Realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac

The Beauty BAZAAR. Fotografii de Lea Wormsbach. Realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac. Makeup și hairstyling: Yvonne Wengler

Beauty Hot 100. Realizat de Ioana Vasile

„Cum definim frumusețea fizică azi? Încă mai există reflexul de a ne raporta la cele 4-5 coordonate pe care industria modei le marketizează sezonier sub formă de tendințe și pe care unii dintre noi, nostalgici nesăbuiți și anacronici, le luăm de bune și încercăm să ne aliniem la ele. Deși asistăm la o evoluție înceată și destul de dezechilibrată geografic – oare câte versiuni de Kim K. trebuie să mai vedem? –, s-a cam dus vremea lookurilor de rigueur. Azi avem la îndemână mult mai multe surse de inspirație, exemple de urmat, dar și întrebări despre noi înșine la care trebuie să găsim răspuns. În era social media, vorbim mai degrabă despre cine suntem ca personalitate înainte de a ne alinia la un standard, iar diversitatea și individualitatea par a fi idealul de frumusețe al noii generații de consumatori.

„Sunt sigură că e o senzație plăcută să vezi în media pe cineva la care te poți conecta. Când eu eram tânără, aproape toate femeile din filme erau albe și blonde și aveau sânii mari. Nu că ar fi ceva în neregulă cu asta, dar la un moment dat ajungi să te întrebi: Oare sunt singură? Nu sunt și eu dezirabilă sau interesantă?”. Intervievată de Reese Whitterspoon, colega sa de platou din Big Little Lies, Zoë Kravitz vorbește despre stil personal, frumusețe, dar și despre panica pe care a resimțit-o în fața propunerii de a apărea într-un pictorial neretușat pentru Harper’s BAZAAR – și despre spaima de a realiza cât de angoasantă poate să fie această idee chiar și pentru ea, o campioană a spontaneității și naturaleții –, și despre rolul pe care publicul i-l atribuie în dezbaterile identitare.

Comparativ cu moda, industria frumuseții a reacționat mai rapid în chestiunea incluziunii. Dintr-un calcul comercial, nu din altruism, ce-i drept, făcut cam târziu, căci nevoia pe piață nu a apărut ieri și au trecut decenii în care generații de femei nu au găsit produse pentru nevoile lor specifice. Pe măsură ce consumatorii devin tot mai pretențioși și vocali despre ceea ce își doresc de la brandurile de frumusețe, decalajul dintre ceea ce este oferit în prezent și ceea ce este necesar se reduce. Rapid și extrem de eficient, social media a ajutat la cuantificarea acestei nevoi și a transformat domeniul într-un loc mult mai prietenos. Putem experimenta la prima mână și fără filtrul unei industrii de promovare nenumărate variațiuni pe tema frumuseții. Mutarea conversației în mediul online a dus la o schimbare dramatică a felului în care societatea definește frumusețea și o deplasare de la modelul de păpușă perfectă promovat în trecut. Dar care sunt efectele acestei schimbări? Pe de o parte, social media a înclinat balanța puterii înspre consumator, oferindu-ne acces la diversitate și libertate creativă de a ne exprima în orice mod considerăm potrivit. Pe de altă parte, cu atât de multe filtre și aplicații de auto-editare la îndemână, nu a existat niciodată o mai mare presiune – și tentație – pentru a arăta perfect.

Cum gestionăm faptul că ceea ce ieri reprezenta o bulă omogenă este azi spart în mii și mii de bucăți, cu fațete contradictorii, care par să coexiste mai mult în mediul online decât în realitate? Am dedicat în această ediție peste 50 de pagini prezentării acelor lookuri, soluții, sfaturi de la specialiști care sperăm că vă vor ajuta să navigați cu mai multă încredere spre ceea ce vă va potența stilul personal și ceea ce vă face unice.”

Andrei Iovu, redactor-șef

Zoe Kravitz: Fugind cu lupii. Fotografii de Camilla Akrans

Animal Instincts. Fotografii de Oltin Dogaru. Realizat de Veronica Nojac

BAZAAR Art. Viața în fața camerei: Anna Schumacher. Fotografii de Lea Wormsbach. Interviu realizat de Ioana Chira

BAZAAR Art. Viața în fața camerei: Aida Economu. Fotografii de Oltin Dogaru. Interviu realizat de Diana Mărășoiu

BAZAAR Art. Viața în fața camerei: Alina Șerban. Fotografii de Oltin Dogaru. Interviu realizat de Iulia Blaga

Ediția Harper’s BAZAAR România noiembrie 2018, acum la centrele de presă!

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here