Ediția BAZAAR ianuarie-februarie 2020: deceniul în modă și un nou început

0
215
Copertă Harper's BAZAAR ianuarie-februarie 2020, Model: Franzi Mueller/Girls Club Management, fotografiată de Anna Daki, poartă rochie Bevza, pantofi Casadei şi cercel Alesya Orlova. Realizată de Andrei Iovu şi Lil Bulgac; Makeup şi hairstyling: Patricia Heck/ Nina Klein Agency

Pentru această ediție de început de an i-am adus laolată pe o mică parte dintre cei care, prin efort și dedicare, au oferit valoare industriei modei din România în ultimul deceniu, dar și pe cei care promit să devină o forță esențială în peisajul creativ al următoarei decade. Cei care, prin grație și inteligență, provoacă schimbări și pun în mișcare roțile acestei lumi firave. Atât ieri, cât și azi, am reușit alături de ei să desenăm o foaie de parcurs în care ne-am dorit să găsiți inspirație pentru a îmbrățișa cu încredere alegerile și încercările anilor ce au trecut și ale celor care urmează. Pentru că, așa cum vrem să credem că v-am obișnuit în acest ultim deceniu, alături de BAZAAR nu sunteți niciodată singure, ci aveți mereu alături femei și bărbați curajoși, din trecut și prezent, ale căror voci merită să răsune în timp, aici, acum și mereu.

Începutul lui 2020 aduce schimbare și pentru BAZAAR, iar pentru o parte dintre noi, cei care am încercat să dăm formă și consistență revistei în ultimii 8, 12 sau 13 ani, este atât capătul unui drum pe care l-am parcurs cu multă bucurie, cât și provocarea de a ne asuma noi roluri.

Le mulțumesc cititorilor revistei pentru că au dat sens încercărilor noastre și îndrăznesc să sper că le-am prilejuit, măcăr en miettes, dialoguri cu aerul acestor timpuri (așa cum l-am perceput noi și așa cum am ales să fie arhivat în aceste pagini) și scurte momente de grație; tuturor colaboratorilor noștri pentru contribuția inestimabilă adusă fiecărei ediții; partenerilor care au crezut în misiunea revistei și ne-au sprijinit; colegilor de breaslă din redacțiile titlurilor concurente pentru că ne-au ținut permanent spiritul treaz și ne-au motivat să devenim tot mai buni. Dar mai mult decât oricui, trebuie să-mi arăt recunoștința față de colegii și prietenii mei din redacție pentru că au rămas alături de mine atât de mult timp. Fără ei, nimic din ce a fost Harper’s BAZAAR până acum nu ar fi fost posibil. Cât de norocos am fost să vă am aproape și să mă bucur în toți acești ani de talentul, verticalitatea și puterea voastră!

Cât despre noi … ei bine, după cum spunea Vava Ștefănescu, amintindu-și de un vechi proverb rom în interviul din ediția de decembrie, pentru noi Harper’s BAZAAR a fost acel acasă mitologic unde am aprins focul. Focul pasiunii noastre pentru modă, pentru artă în toate manifestările sale, pentru frumusețe în sens larg, totul în spiritul firescului, al căutării acelei voci interioare care capătă forme neașteptate și sublime în exterior. Un acasă pe care, de azi, ni-l vom contura în memorie prin scânteieri de fericire absolută și pasiune pură. Iar asemenea lui Franzi Mueller pe una dintre cele două coperte ale acestei ediții, la despărțire, vom lua cu noi o bucată din lumea la care am avut privilegiul și onoarea să fim părtași și vom încerca pe mai departe să aprindem noi focuri.

Rămâneți cu bine!

Andrei Iovu, redactor-șef

PE COPERTE:

STÂNGA: Model: Sam Rollinson/Select Model Management, fotografiată de Anna Daki, poartă rochie asimetrică din tafta brodată cu pene de Lemarié, Chanel Couture toamnă-iarnă 2019/2020. Realizată de Andrei Iovu şi Lil Bulgac  Makeup: Tiina Roivainen/Airport Agency Hairstyling: Leslie Thibaud/Airport Agency

DREAPTA: Model: Franzi Mueller/Girls Club Management, fotografiată de Anna Daki, poartă rochie Bevza, pantofi Casadei şi cercel Alesya Orlova. Realizată de Andrei Iovu şi Lil Bulgac Makeup şi hairstyling: Patricia Heck/ Nina Klein Agency

CHANSON D’UN JOUR D’HIVER, Fotografii de Anna Daki, Realizată de Andrei Iovu şi Lil Bulgac; Mantou din blană artificială, brodat cu paiete, și pantofi din satin, ambele Chanel Couture toamnă-iarnă 2019/2020

Dacă e să vorbim despre consecvență, anii petrecuți la Harper’s BAZAAR – aproape 12 să fie? – m-au ajutat să înțeleg că inteligența și spontaneitatea creativă sunt precum un mușchi, trebuie antrenate. Pentru a realiza idei mărețe și a obține rezultate excepționale este uneori nevoie de mai multe încercări. Când experimentezi, creierul începe să gândească diferit – îți schimbă percepția asupra realității și astfel te ajută să evoluezi sau să te adaptezi la diferite situații. Atât timp cât ești perseverent, cerul e limita.

Un alt lucru vital învățat în acest job a fost versatilitatea. Este bine să ai un stil personal bine definit, să cunoști și să te dezvolți într-o anumită direcție, însă nu este suficient. În mod ideal, stilistul trebuie să știe să compună atât un stil flamboiant, cât și unul minimalist.

Cheia succesului în acest domeniu – și cred că în viață, în general – constă în a-ți găsi lucrul pe care îl faci cel mai bine și care îți oferă plăcere și în a-l repeta și dezvolta de-a lungul timpului. Cred că stiliștii buni se nasc cu acest dar, ca și muzicienii sau designerii.

Lil Bulgac, Fashion Director

Model: Sam Rollinson/Select Model Management, fotografiată de Anna Daki, poartă rochie asimetrică din tafta brodată cu pene de Lemarié, Chanel Couture toamnă-iarnă 2019/2020. Realizată de Andrei Iovu şi Lil Bulgac  Makeup: Tiina Roivainen/Airport Agency Hairstyling: Leslie Thibaud/Airport Agency

Cu Deceniul în modă (dosarul de la paginile 101-135 ), am început să alunec pe o spirală a amintirilor. Nu doar în virtutea temei, ci și pentru că anii 2010 s-au suprapus aproape în întregime cu perioada mea la BAZAAR.  

Am cunoscut în acești ani o nouă generație de designeri români, cam de aceeași vârstă cu noi, cei din redacție, care au fondat și au crescut branduri cu o estetică fresh, originală sau, pur și simplu, bine definită. Și am cunoscut multe femei care aveau în garderobă sau pe wish list piese de la acești designeri.

Am văzut cum filmul românesc a căpătat înfățișări mult mai variate decât cele ale realismului auster. Cum edituri și imprinturi noi ne-au racordat la conversația culturală internațională. Cum teatre independente și spații de dans au devenit hub-uri artistice. Cum o mână de platforme non-profit de artă cercetează istorii rămase invizibile și tot mai multe galerii susțin producția nouă.

Datorită BAZAAR Art, unul dintre cele mai faine lucruri care mi s-au întâmplat din punct de vedere profesional, am înțeles că pentru majoritatea artiștilor (printre ei, Lea Rasovszky, pe care o veți reîntâlni în această ediție), atelierul este vital. Este capsula care estompează zgomotul din jur pentru ca ideea, abstractul, să devină ceva concret, ce poate fi privit, atins sau ascultat.

Redacția BAZAAR a avut aproximativ același rol pentru mine. A fost locul unde, după zile out there, la interviuri, evenimente și ședințe foto, ne strângeam să punem imaginile și textele în layout-uri, să verificăm informații și să luăm sute de decizii pentru ca articolele să capete cea mai bună formă posibilă, să facem simulări de copertă și să dezbatem asupra variantelor – pe scurt, să producem ceva concret, palpabil, cu o greutate pe care o simțeam plăcut în mâini când revista venea de la tipar și un conținut pe care știam că-l veți privi sau citi. Old school? Poate. Dar era revista noastră. Pentru voi.

Ioana Chira, Editor coordonator

The Beauty BAZAAR, Realizat de Andrei Iovu, Fotografii de Anna Daki
CHANSON D’UN JOUR D’HIVER, Fotografii de Anna Daki, Realizată de Andrei Iovu şi Lil Bulgac;; Costum din tweed, compus din jachetă cu mâneci bufante și fustă, și cămașă din mătase, toate Chanel Couture toamnă-iarnă 2019/2020

DOSAR DECENIUL ÎN MODĂ

Designerii, modelele și tastemaker-ii care au marcat ultima decadă, fotografiați sau desenați de cei mai apropiați colaboratori BAZAAR. Interviuri realizate de IOANA CHIRA și ANDREI IOVU

Anna Daki, fotograf (stânga); STYLING: LIL BULGAC; MAKEUP ȘI HAIRSTYLING: PATRICIA HECK/NINA KLEIN AGENCY, ANNA POARTĂ COSTUM OLENICH WEAR. FRANZI POARTĂ COSTUM JOSEPH. Sofia Bartoș, model (dreapta), STYLING: INA BORCEA; MAKEUP: ADINA VLAD; HAIRSTYLING: DIANA MOGOȘ/HAZE HAIRDRESSERS; DIGITAL RETOUCH: CEZAR ARON, Sofia poartă o rochie Carmen Secăreanu; Fotografie de Oltin Dogaru;
Oana Stan, model (stânga); Otilia Fiastru, designer de bijuterii și fondatoare Oval (dreapta);
Elizaveta Precup, Fotografie de Alex Gâlmeanu (stânga); Smaranda Almășan, designer, ilustrație de ÁGNES KESZEG (dreapta)
INTERMISSION Mixurile îndrăznețe de piese tailored și imprimeuri grafice de efect, toate într-o estetică ’70s nonșalantă, invită la relaxare. Fotografii de ROBERT PETREANU, Realizat de INA BORCEA

Ediția ianuarie-februarie 2020 este disponibilă din 19 decembrie la toate centrele de presă.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here