Electric Castle 7, o ediție fără plastic și risipă alimentară, cu ajutorul Lidl

0
111
Electric Castle 7, o ediție fără plastic și risipă alimentară, cu ajutorul Lidl
Royal Bank of Plastic, Lidl & Electric Castle

La începtului lunii, organizatorii festivalului Glastonbury își propuneau să facă o ediție fără plastic, lucru care a fost lăudat public pe scenă chiar de către cel mai iubit „endorser” al naturii, David Attenborough, naratorul seriei Planet Earth. Cât de bine le-a ieșit puteți vedea din titlurile de pe internet despre ce au lăsat în urmă festivalierii. Ce învățăm din asta e că nimic nu funcționează fără responsabilizarea și implicarea participanților. La noi acasă, Electric Castle și-a impus încă de la început să lase cât mai puține amprente asupra mediului natural de care se folosește câteva zile pe an și care e traversat de 200.000 de oameni timp de 5 zile.

Electric Castle 6, foto de Vlad Cupșa
Electric Castle 6, foto de Vlad Cupșa

Lidl continuă demersurile sale de responsabilitate față de mediu în calitate de partener strategic al Electric Castle. Astfel, pentru a reduce impactul asupra mediului al unuia dintre cele mai mari festivaluri din România, Lidl susține și în acest an programul Environment First creat de Electric Castle. Programul implică în mod activ atât participanții la festival, cât și partenerii și comunitatea locală, pentru a lua măsuri concrete chiar în timpul evenimentului. Astfel, ca parte a demersurilor tradiționale Environment First, precum colectarea selectivă pe parcursul evenimentului, sunt introduse la această ediție ambalaje biodegradabile, precum și două campanii noi. Una dintre acestea militează pentru reducerea risipei alimentare și cea de-a doua susține eforturile de reducere a consumului de plastic, prin educație.

Citește și Tot ce trebuie să știi despre festivalul Electric Castle

Reducerea cantității de plastic

Poluarea cu plastic este una dintre cele mai mari probleme la nivel global. Astfel, pentru a reduce cantitatea de plastic folosită în cadrul Electric Castle, cea mai mare parte a paharelor, farfuriilor și tacâmurilor din plastic folosite în zonele de food court și baruri vor fi înlocuite cu alternative biodegradabile. În plus, vor exista variante de pungi de hârtie și din materiale textile ca alternativă la pungile de plastic.

Pentru a implica fiecare participant la festival în acțiunile de reciclare, Lidl a amplasat în incinta festivalului peste 60 de stații de colectare selectivă a deșeurilor, cu containere separate pentru materialele reciclabile și resturi menajere. GreenPoint – Organizatie de Transfer de Responsabilitate este partenerul Lidl prin intermediul căruia are loc preluarea deșeurilor colectate selectiv, pe care ulterior le reciclează.

Royal Bank of Plastic – Tu reciclează, Lidl donează pentru renovarea castelului Bánffy

Lidl și Electric Castle
Royal Bank of Plastic, Lidl & Electric Castle

În plus, anul acesta, Lidl va dubla eforturile de protejare a mediului cu cele de prezervare a patrimoniului cultural al Bonțidei, prin proiectul Royal Bank of Plastic. Astfel, în imediata vecinătate a magazinului Lidl din festival, vor fi amplasate două aparate de colectare selectivă a plasticului și, pentru fiecare PET depus, Lidl va dona un leu pentru renovarea castelului Bánffy.

Educare prin implicare

Electric Castle 6, foto de Bereczky Sandor
Electric Castle 6, foto de Bereczky Sandor

Pentru a putea lăsa în urmă un mediu mai curat, contează implicarea fiecăruia dintre cei peste 200.000 de participanți așteptați la festival. Astfel, pentru a-i învăța pe aceștia despre importanța reducerii cantității de plastic, dar și despre aspecte practice legate de colectarea selectivă, Lidl va sprijini o serie de workshop-uri ce vor avea loc zilnic în zona Eco Stage. De exemplu, în cadrul workshop-urilor Punga de pungi, participanții vor învăța cum pot prelucra plasticul prin călcare sau tricotare/croșetare pentru a-și confecționa singuri alte obiecte utile, iar în cadrul Precious plastic, aceștia vor putea vedea, cu ajutorul unui aparat special, tot ciclul de reciclare prin care trec deșeurile din plastic – sortare, spălare, mărunțire și injectare într-o nouă formă.

Reducerea risipei alimentare

Lidl și-a asumat misiunea de a contribui activ la reducerea risipei alimentare în România și este membru fondator al primei rețele de bănci de alimente din țară dezvoltate după modelul Federației Europene a Băncilor de Alimente (FEBA). Această misiune continuă și la Electric Castle, unde Banca de Alimente Cluj va colecta produsele alimentare comestibile, rămase nevândute în cadrul festivalului, și le va distribui către diferite organizații non-profit din regiune, care oferă sprijin persoanelor defavorizate.

Foto: PR

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here