Era Selfiegeniei

0
32
078 Selfiegenia
BAZAAR RECOMANDĂ: Fond de ten Camera Ready BB Water, Smashbox, 155 Lei (Douglas); Bureţel pentru aplicarea fondului de ten Beauty Blender, 89 Lei (Sephora); Pudră iluminatoare Shimmering Skin Perfector, Becca, 178 Lei (Sephora); Anticearcăn Ultra HD, Make Up For Ever, 122 Lei (Sephora); Pudră Peach Blur Finishing Powder, Too Faced, 145 Lei (Sephora); Primer Infallible, L’Oréal Paris, 59 Lei fiecare; Paletă Glow for It, Lancôme, 154 Lei

Vă mai amintiţi cum era în epoca de dinaintea selfieului? Declarat drept cuvântul anului în 2013 de către Oxford Dictionaries, „selfie“ se află în vocabularul – şi în obişnuinţa noastră – ca şi când ar fi fost dintotdeauna acolo. Cam în acelaşi mod ca smartphone-urile. Dar pozele pe care o persoană şi le face sieşi au apărut cu mult înaintea tehnologiei „smart“, când un chimist şi fotograf numit Robert Cornelius a făcut acest experiment în 1839. Nu demult, căutând într-un album foto mai vechi, am găsit o serie de poze dintr-o călătorie pe care o făcuse mama mea cu zece ani în urmă şi am fost mirată să descopăr cum se pozase în locurile pe care le descoperea – un tip de selfie înainte de selfie. Nimic nu avea cum să anunţe febra acestui fenomen din întreaga lume în ultimii ani.

Ştiaţi că la fiecare secundă se realizează mai mult de 1.000 de selfie-uri pe întreg mapamondul? În timp ce psihologii avertizează că trendul poate forma o generaţie narcisistă, dependentă de like-uri, un mare număr de companii s-au adaptat şi răspund nevoilor diferite pe care le creează: de la telefoane cu camere performante, ce permit realizarea unor selfie-uri tot mai reuşite, la selfie-stick-uri sau mii de tutoriale pe Youtube pentru machiaje. Şi medicina estetică a cunoscut o înflorire în ceea ce priveşte intervenţiile minim invazive sau chirurgicale ce îmbunătăţesc aspectul fizic. Pentru că, de ce nu, like-urile din social media se pot transforma într-o afacere, cu bloggeri precum Chiara Ferragni care au o comunitate de 12,8 milioane de fani şi peste 3 milioane de aprecieri la o postare, şi cu branduri care îşi orientează campaniile către noile vedete ale Internetului.

UN NOU SEGMENT

„Există o cerere mare în magazinele Sephora când vine vorba despre produse de machiaj care ajută la îmbunătăţirea pozelor”, spune Diana Mandache, Support Offer and Retail Marketing la Sephora. „Clienţii sunt interesaţi de produse cu ajutorul cărora să arate cât mai bine în selfie-uri. Principalul aspect pe care îl doresc e să aibă un ten perfect, care nu e lucios, iar printre produsele preferate sunt iluminatoarele pigmentate care oferă o strălucire naturală şi pudrele care fixează şi matifiază tenul.” Dar oare este într-adevăr nevoie de game speciale de machiaj care să redea un aspect perfect în faţa camerei? „Dacă vă filmaţi sau fotografiaţi cu camera HD, este musai să folosiţi produse special create pentru lentila HD, care vede mai mult decât ochiul uman”, spune Adina Vlad, makeup artist Rimmel London. Aceste camere care surprind chiar şi cele mai fine detalii, precum porii, pot fi neiertătoare faţă de aspecte care, cu ochiul liber, nu sunt atât de evidente. Iată de ce produsele create cu tehnologie HD sunt mai micronizate decât cele obişnuite şi au capacitatea de a reflecta lumina într-un mod natural şi a acoperi imperfecţiunile până la cel mai mic nivel. Iar dacă vreţi să realizaţi un machiaj natural, de tipul #iwokeuplikethis, va fi nevoie de mai mulţi paşi parcurşi decât în ceea ce priveşte un machiaj natural de zi cu zi (un simplu BB Cream şi un balsam de buze nu vor avea efectul scontat). Este o diferenţă mare între unul şi celălalt, precizează Adina Vlad, dar puteţi evita aspectul de mască oricum. Dacă vă machiaţi pentru a da bine într-un selfie cu o cameră HD, fondul de ten, corectorul şi pudra – tot ce constituie baza machiajului – trebuie să fie produse HD. Aplicaţi uniform strat peste strat, ideal cu pensula de stippling sau bureţelul de tip beauty blender umezit, recomandă specialistul. Finisaţi apoi cu un spray de fixare. Pentru volumetria chipului, aplicaţi fard de obraz, de contur, bronzer şi iluminator.

GAME DEDICATE

„Pentru că selfie-urile au început să câştige din ce în ce mai mult teren, este nevoie de produse care să pună cât mai bine în evidenţă trăsăturile fiecărei persoane”, spune Diana Mandache, care adaugă că multe branduri şi-au perfecţionat gamele şi tehnologiile în acest sens. Începeţi cu un primer care hidratează, matifiază ori uniformizează pielea. Becca Backlight Priming Filter oferă luminozitate, dar şi o finisare soft, ca un văl ce acoperă micile neregularităţi ale pielii. Un astfel de prim pas poate funcţiona precum filtrul de înfrumuseţare de pe Instagram. Create special pentru a pregăti un machiaj #selfieready, primerele Infallible de la L’Oréal Paris neutralizează roşeaţa pielii (precum este cel de culoarea verde, ce poate fi aplicat punctual sau pe întreaga faţă, în special în zona frunţii, a nasului, spre pomeţi ori bărbie), iluminează sau netezesc şi estompează porii. Fondurile de ten precum Ultra HD de la Make Up For Ever, destinat pentru a face faţă camerelor care filmează în 4K, sau Smashbox Camera Ready BB Water – o versiune lejeră, perfectă pentru vară, dar cu suficientă acoperire –, reprezintă o variantă potrivită pentru a completa baza. Urmează etapa unei categorii aflate pe val în ultimii ani, aceea a produselor de iluminare. Paleta Glow for It de la Lancôme şi iluminatorul Becca Shimmering Skin Perfector au particule ce reflectă lumina, cu un efect evident de împrospătare, întinerire şi înfrumuseţare a feţei. Nu uitaţi de pudra aplicată la final, ce fixează, atenuează aspectul ridurilor şi estompează imperfecţiunile, precum Too Faced Peach Blur Finishing Powder, ce oferă şi o nuanţă discretă de piersică, potrivită pentru toate tenurile. De altfel, termenul „blur”, prezent în denumirea multor produse de acoperire a tenului, este bine cunoscut şi în fotografie, unde se referă la atenuarea unor detalii din cadru. Dar, dincolo de produsele şi tehnicile folosite pentru a vă perfecţiona selfie-urile, amintiţi-vă să fiţi mai îngăduitoare faţă de propria frumuseţe şi să vă acceptaţi aşa cum sunteţi. Cu câteva zile în urmă, am rămas pe gânduri când, în timp ce îşi făcea poze cu telefonul şi se admira, o amică proaspăt machiată mi-a spus: „Arată atât de bine poza, încât mă întreb ce mai este real.”

 

Articol apărut în numărul de iulie – august al revistei Harper’s BAZAAR România.

Citiți și: “Acoperirea pielii: 8 noi produse menite să estompeze diferențele”!

Foto: Imaxtree, prin amabilitatea distribuitorilor; Colaj: Tudor Șmalenic

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here