Esența pădurii: interviu cu Alexandra Roos

0
62

Am stat de vorbă cu Alexandra Roos, co-creatoarea brandului Roos&Roos, disponibil în exclusivitate la Beautik, despre cea mai recentă creație a casei, despre cum este să lucrezi cu propria mamă și despre ce înseamnă, în ziua de azi, un parfum iconic.

Harper’s Bazaar: Am avut o senzație de déjà-vu când am primit invitația la evenimentul dumneavoastră. Ce s-a întâmplat cu denumirea brandului, Dear Rose? Ce este Roos&Roos? Este vorba despre două branduri separate?

Alexandra Roos: Nu, am schimbat numele brandului. Principalul motiv pe care l-am avut a fost acela că o mare parte din oamenii care intrau în contact cu el credeau că toate parfumurile se învârt în jurul trandafirului, ceea ce nu este adevărat.

HB: Totuși, numele suna atât de bine…

AR: Am iubit Dear Rose atât de mult! Știți de ce am denumit brandul așa? Am un tablou acasă pe care un prieten l-a creat pentru mine atunci când eram însărcinată, care este inspirat de muza lui Marcel Duchamp, Rose Sélavy. Și pentru că îmi plăcea atât de mult, am dat numele de Rose fetei mele. De asemenea, numele familiei mele, Roos, înseamnă tot trandafir. Așa că mi s-a părut foarte inspirat să numim brandul Dear Rose. Totuși, am început să avem niște probleme în magazine cu persoanele care spuneau că nu le place esența de trandafiri… deși aceasta nu se regăsește în toate parfumurile. Astfel, consultându-ne și cu distribuitorii, ne-am gândit că e o idee mai bună ca numele companiei pe care o am cu mama mea, Chantal Roos, să devină și numele brandului, pentru a ne scuti de explicații. De aceea acum ne numim Roos&Roos. Nu am schimbat nimic în compoziția parfumurilor deja existente pe piață.

HB: O veste excelentă. Bloody Rose este unul dintre parfumurile mele preferate.

AR: Și eu îl iubesc foarte mult pentru notele lui de paciuli. Vreți să vă spun un lucru nebunesc? Singurul parfum care are în denumire cuvântul Rose, acesta, nu conține note de trandafir!

HB: Cum este să lucrați cu mama dumneavoastră? Nu întotdeauna avem o relație excelentă cu propria mamă.

AR: Mama, ca orice mamă, e tentată uneori să facă abuz de putere. De pildă, dacă ar fi in cameră cu mine acum, mi-ar aranja o șuviță rebelă! (râde) Uneori poate fi stânjenitor, dar punctele ei forte, cel puțin din punct de vedere profesional, sunt imbatabile. Am încredere în ea 100%, ceea ce e atât de esențial într-o companie. Sunt sigură că nu va face niciodată ceva nebunesc sau îndoielnic. Cu atâta experiență în domeniu, ea este legendară [n.red.: Chantal Roos este responsabilă, printre altele, de lansarea unor parfumuri iconice ale casei Yves Saint Laurent, precum Opium, Kourros, Jazz, precum și pentru Issey Miyake L’Eau D’Issey și Le Male de la Jean Paul Gaultier]. Eu am avut această idee, de a ne crea propriul brand de nișă și i-am dat ocazia de a transmite mai departe această moștenire, nivelul ei de cunoștințe și experiență. Unele fiice nu vor să mai aibă de-a face cu mamele lor odată ce devin adulte. Sigur, uneori este complicat, suntem două femei și cred că aceleași mici conficte s-ar crea și între două prietene. Cred că avem o relație mai bună din punct de vedere profesional decât în privat, dar când vine vorba despre muncă, lăsăm neînțelegerile la o parte și lucrurile merg foarte bine.

HB: Care este cel mai importantă lecție pe care v-a oferit-o?

AR: Rolul procesului. Nu m-ar lăsa niciodată să fac ceva fără să am o idee clară despre ceea ce vreau să fac și de ce. Cred că este o cheie importantă pentru a avea succes, să știi unde vrei să ajungi. Eu am o fire artistă și am foarte multe idei, uneori nebunești, iar ea mă ține cu picioarele pe pământ. Suntem o echipă bună.

In The Wood For Love, Roos&Roos, 950 Lei

HB: Competiția este strânsă în această piață și ritmul în care apar parfumuri noi este foarte rapid. Cum creați arome „nemuritoare”?

AR: Aș vrea să pot să dau un răspuns, dar nu știu. Cred că cel mai bun lucru pe care îl poți face este să fii sincer, să dai tot ce ai mai bun și să ai propria identitate. În plus, desigur, lucrăm cu cei mai buni specialiști, nu suntem doar eu cu mama în această ecuație. Colaborăm cu un parfumier care a realizat toate parfumurile gamei noastre. Fiecare din acest lanț trebuie să fie la fel de coerent, să aibă know-how și să mizeze pe calitate. Și, de la un punct, controlul nu mai stă în mâinile noastre. Poate, într-o zi, vom fi norocoase să creăm ceva iconic. Uitați, de exemplu, Francis Kurkdjian are un astfel de parfum: Baccarat Rouge. El a lucrat cu mama mea când era foarte tânăr și, când de abia își terminase studiile, ea i-a oferit oportunitatea de a crea Le Male de la Jean Paul Gaultier. După succesul acestei creații, obișnuia să îi spună mamei că, cel mai probabil, când va fi înmormântat, pe piatra sa funerară va fi scris „omul care a creat Le Male.” Dar, după succesul parfumului Baccarat Rouge, cred că numele acestui parfum va fi pe ea. (râde) Totuși, până la urmă, în vremurile noastre, poate ar trebui să renunțăm să căutăm parfumul iconic.

HB: Ce vreți să spuneți?

AR: Spre exemplu, pe vremea mamei mele (când apărea Opium, să zicem), se lansau mult mai puține parfumuri, poate cinci lansări majore pe an, dacă nu greșesc. Acum piața este plină. În plus, este vorba despre preferințe, ca în muzică. Uitați, de pildă, mie îmi place să ascult Cat Power, ea este un icon al muzicii din punctul meu de vedere. Alți oameni nu au ascultat-o niciodată sau nu o apreciază. Asta nu înseamnă că eu o voi considera mai puțin legendară.

HB: Vorbind despre muzică, aveți un trecut bogat, numeroase cântece, un album, colaborări. Mai cântați?

AR: Pentru moment, am schimbat direcția. A fost o parte importantă din viața mea și sunt bucuroasă că am început o alta în lumea parfumurilor.

HB: Ce ne puteți spune despre cea mai nouă lansare, In The Wood For Love? Trebuie să vă mărturisesc că ideea unui parfum care mă transportă în mijlocul unei păduri mi-e foarte dragă, având o copilărie plină de veri petrecute în apropierea pădurii.

AR: Da, el a plecat de la ideea unei păduri, dar nu una întunecată, nu dramatică. M-a inspirat filmul In The Mood For Love, cu scenele sale filmate în slow-motion între cei doi protagoniști. În același mod mi-am imaginat și acest parfum, cu aceeași atmosferă romantică, transportată în pădure. Păsările desenate pe sticlă sugerează dragostea, iar frunzele – pădurea. Parfumul în sine este destul de proaspăt prin notele de bergamotă din top. Urmează accente de violetă și absolut de orris în centru, iar la bază sunt note de vetiver, cedru și puțin paciuli. Dacă va fi un parfum iconic? Vom vedea.

Citiți și: “(P) O atmosfera unica in noul Concept Store BEAUTIK Haute Parfumerie”!

Foto: prin amabilitatea distribuitorilor

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here