Ce gustări sunt indicate de luat între mese pentru a nu vă îngrășa

0
Conran

Nu vă compromiteți silueta cu gustări ce au multe calorii, zahăr ori grăsimi. Dulciurile și produsele de patiserie, savurate între mese, dau peste cap efortul de a slăbi și a menține o formă armonioasă. Iată ce gustări sunt indicate de luat între mese pentru a nu vă îngrășa, conform specialiștilor.

În plus, dincolo de zahăr și grăsimi, multe alimente din comerț precum biscuiții, napolitanele, chipsurile sau popcorn-ul conțin acizi grași trans-nesaturați, care pot provoca diverse afecțiuni. „Pot fi găsite în cea mai mare parte în gustările dulci și sărate făcute industrial. Acizii grași trans cresc nivelul LDL (colesterolul „rău”), dar nu și HDL (colesterolul „bun”), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare și diabet”, explică Gianluca Mech, specialist în nutriție. Pentru a evita tentațiile atunci când foamea vă dă târcoale, pentru a nu vă îngrășa, luați următoarele gustări de acasă ori cumpărați-le din magazinul de lângă birou.

Migdale, alune și nuci – sunt sănătoase și sățioase, însă crude, nu prăjite sau cu adaos de sare.

Fructe uscate – Cele deshidratate conferă senzația de sațietate până la următoarea masă. Rezumați-vă la nu mai mult de o cantitate echivalentă cu ce încape în palmă.

Fructe proaspete – sunt sănătoase, pline de vitamine și pot fi consumate între mese, însă în cantități reduse, pentru că au destul de multe zaharuri naturale. O gustare sănătoasă poate include un fruct la alegere (un măr, o pară, o banană) sau puteți opta pentru combinații de fructe și legume proaspete, consumate sub formă de smoothie. Nu depășiți însă cantitatea de 200 ml și nu adăuga zahăr suplimentar.
„Merele sunt fructe excelente pentru a fi introduse în dieta ta zilnică. Conțin foarte puțin zahăr și o substanță fibroasă, numită pectină, care ajută la controlul absorbției zahărului în sânge. Pectina și celelalte fibre conținute de măr acționează, de asemenea, împotriva colesterolului. De fapt, acestea împiedică absorbția colesterolului și îi facilitează eliminarea. Deci, consumul de mere vă ajută să vă protejați de apariția bolilor cardiovasculare”, spune Gianluca Mech, specialist în nutriție. „În timpul dietei merele pot fi folosite ca gustare sau consumate la micul dejun. Nu este recomandat să le mâncați imediat după mese, deoarece sporesc riscul de fermentare.”

Iaurturi – în cantități mici (150-200 ml) și naturale, nu cu fructe, pentru că au zahăr adăugat. Dacă simțiți nevoia de dulce, puteți opta și pentru o lingură de miere la final”.

Lapte cu cereale – Aceasta este una dintre gustările alese de multe persoane. E indicat să alegeți cereale integrale.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here