Lil Miquela și impactul influencerilor virtuali

0
56
Impactul-influencerii-virtuali
Bella Hadid și Lil Miquela în campania Calvin Klein

Pare că ne îndreptăm cu pași repezi spre un scenariu din Black Mirror, căci oamenii sunt mult mai înclinați să accepte și să urmărească influencerii virtuali decât te-ai aștepta. În plus, un studiu lansat de Mobile Marketer a anunțat zilele acestea că rata de engagement cu influencerii macro din toate categoriile și industriile inclusiv beauty, fashion, food și lifestyle a scăzut dramatic în ultimul an. Se crede că asta s-ar datora faptului că oamenii sunt bombardați de sponsored ads peste care scrolează fără să mai acorde nicio secundă de atenție.

Așadar, ceea ce acum câțiva ani părea doar hype sau un trend trecător, acum este acceptat ca normalitate, iar popularitatea din ce în ce mai mare a influencerilor digitali reflectă o schimbare a modului în care se consumă media. Cu toții suntem expuși la înșiruiri de stories și fotografii editate care reflectă numai părțile bune din viețile celor apropiați sau necunoscuți, ceea ce de multe ori ne face să ne simțim inconfortabil. Astfel, viața unui influencer virtual, deși este pură fantezie, prezintă o realitate alterată despre care următorii știu de la bun început că e complet falsă. Un studiu recent arată că o treime dintre cei cu vârste între 18 – 34 de ani urmăresc profiluri de Instagram sau Twitter despre care știu că nu sunt reale. Așadar, cei mai mulți dintre noi vom prefera să urmărim lumi virtuale “autentice” decât profiluri care induc în eroare prin standarde imposibil de atins care creează anxietate și nesiguranță, în special în rândul tinerilor. Iată că episodul 3, Striking Vipers, din sezonul 5 din Black Mirror, cu cei doi prieteni negri care devin dependenți de versiunile lor virtuale din jocul Mortal Kombat, nu mai pare așa departe. Citește și În culisele sezonului 5 din Black Mirror, alături de realizatorii serialului

Din perspectiva business-ului, influencerii CGI creează multe oportunități de advertising. Brandurile au început să vadă beneficiile utilizării influencerilor digitali în campanii pe Instagram, în special acum de când platforma a integrat și e-commerce, iar urmăritorii pot comanda hainele direct de pe modele. Dior, spre exemplu, este endorsat de influencerul virtual Noonoouri, care are 270,000 followers.

Lil Miquela, una dintre cele mai populare influencer-ițe virtuale, are multe parteneriate cu branduri, purtând haine de la Proenza Schouler, Coach și Balenciaga sau recomandând produse pentru hairstyling de la OUAI. Cei mai receptivi la acest tip de adverstising sunt millennials și generația Z. Influencerii virtuali rezolvă încă o problemă, cea a reprezentării greșite a unui brand, în condițiile în care aceștia nu prea pot greși sau interpreta greșit brieful de la client. Citește și Din redacție: 4 beauty influencers care ne plac pe Instagram

Cu pistruii perfecți, micro-breton și haine de la branduri celebre, Lil Miquela este aproape prea perfectă. Miquela Sousa, cu cei 1.5 milioane de followers ai săi, are 19 ani, e din L.A. și a fost creată de Sara DeCou și Trevor McFedries de la Brud, un start-up din LA care pretinde să fie specializat în inteligență artificială și robotică. Un alt influencer popular este Shudu, care s-a autointitulat primul supermodel digital din lume. James-Wilson, creatorul lui Shudu, spunea într-un interviu că a simțit nevoia să o facă cât mai apropiată de realitate, ceea ce a însemnat că a adăugat intenționat mici imperfecțiuni care o fac umană, spre deosebire de fotografie de fashion unde i se cerea să scoată imperfecțiunile modelelor. Photoshop e despre eliminarea realității, 3D e despre adăgarea ei. Modelele digitale / virtuale aduc odată cu ele și un nou concept al frumuseții, o nouă eră. Suntem curioși cum se vor transforma sau cât de mult vor fi împinse standardele frumuseții în lumea virtuală.

Foto: Instagram

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here