Ritualuri de trecere pentru a fi în cea mai bună formă în 2019

0
71

Dacă ați încheiat socotelile cu 2018 și vreți să începeți o filă nouă, într-un an nou, efectuați întâi acest exercițiu simplu: deschideți agenda și scrieți ce vă doriți să obțineți în anul în care veți intra. Un studiu efectuat la Universitatea Harvard asupra unui grup de absolvenți a demonstrat că cei care aveau obiceiul de a-și nota pe hârtie planurile și țelurile lor aveau, în medie, la 10 ani de la terminarea studiilor, salarii duble față de ale foștilor colegi, care nu avuseseră acest obicei.

Psihologii explică eficiența acestui exercițiu prin faptul că scrierea ajută în procesul de encodare, prin intermediul căruia orice informație este tradusă într-o formă care îi permite pătrunderea în sistemul memoriei, crescând șansele ca informația să facă parte din memoria de lungă durată. Mergând mai departe cu acestă teorie, specialiștii vă sfătuiesc să vă descrieți planurile în detalii cât mai exacte și chiar să puneți această foaie într-un loc aflat la vedere, cu care să intrați în contact cât mai des.

Metoda notării pe hârtie este recomandată și de antrenorul Frantz Adrian Diaconescu, în programul Training Days, care combină un plan de dietă și unul de antrenamente pentru obținerea rezultatelor în decurs de două până la șase luni. Începeți de acum să visați la acel summer beach body, sfătuieşte el, sugerând o abordare mai echilibrată a schimbărilor pe care vi le doriți, ce va atrage după sine efecte de durată mai lungă. „Întotdeauna cer clienților să își noteze într-un jurnal, într-un mod onest, ceea ce mănâncă. Este o metodă care îi ajută să-și conștientizeze obiceiurile alimentare și de autodisciplinare. Pe lângă jurnalul alimentar, recomand și un calendar pentru notarea antrenamentelor și cum s-au simțit în timpul lor.“

Dacă doriți să obțineți un corp sculptat, este necesar un minimum de trei sesiuni săptămânale de mișcare împreună cu un antrenor, care să combine exerciții din fitness, alergare și kickbox, precizează Diaconescu. Pentru cei care fug de termenul „sală“ sau doresc să parcurgă acest proces pe cont propriu, pentru a scădea în kilograme și a-și defini corpul, specialistul recomandă trei antrenamente de tip cardio pe săptămână (înot, alergare, mers pe bicicletă), alături de sesiuni zilnice de burpees (un tip de sărituri), cu patru serii de câte 15 repetări, cu pauză de un minut între ele, și apoi patru serii de abdomene tip crunch, pe o saltea, stând pe spate, a câte 25 de repetări, cu un minut de pauză între serii.

Sfaturi de dietă

Adoptați câteva schimbări lejere cu efecte majore – va fi mult mai ușor astfel să vă țineți de ele timp îndelungat.

Renunțați la prăjeli, zahăr și sucurile acidulate și limitați consumarea pâinii la două felii pe zi, dimineața sau la prânz, propune antrenorul Frantz Adrian Diaconescu. Seara evitați orice tip de carbohidrați, iar la restul meselor consumați-i în proporție de o treime din farfurie.
Porțiile generoase sunt un alt obstacol în calea siluetei mult dorite. Cantitatea ideală la o masă este o porție ce ar putea încăpea în două palme unite.

Sunteți adepta dietei keto? Versiunea vegană este mult mai sănătoasă, precizează nutriționistul Konrád Szallós-Farkas. Această dietă, care limitează consumul de carbohidrați, generează un proces numit cetoză, care se realizează atunci când organismul nu are suficientă glucoză pentru energie și arde grăsimile stocate. Legumele fără amidon, precum dovlecelul, kale, conopida și ciupercile, precum și cele grase ca avocado sau măslinele, nucile, semințele sunt perfecte pentru a înlocui carnea, brânza sau ouăle recomandate în cantitate mare în dieta keto clasică, ce cresc nivelul de colesterol din sânge.

Postul intermitent, ce presupune aportul alimentar periodic, alternând cu ore în care nu mâncați nimic, are beneficii multiple pentru siluetă, pentru creșterea masei musculare și chiar antiîmbătrânire. Alegeți un interval de opt ore în care să consumați alimente, apoi, până a doua zi, consumați doar lichide, recomandă Konrád Szallós-Farkas.

Articol apărut în numărul de ianuarie-februarie al revistei Harper’s BAZAAR România.

Citiți și: “7 produse inovatoare pentru îngrijirea pielii din jurul ochilor”!

Foto: Anna Daki, Pictorial realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac, Model: Evgenia Fedoseeva/Modelwerk, Makeup: Loni Baur, Hairstyling: Nadine Bauer, Asistent foto: Emma Thoenes

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here