În forma ideală

0
49
antrenamente forma ideală

Fiți gata pentru ghidul suprem în materie de noutăți pentru corp: antrenamente în tendințe, o băutură-minune și descoperirile momentului.

Antrenamente pe val

TRAMBULINA: O asociem mai degrabă cu anii copilăriei, însă săriturile pe trambulină sunt noul antrenament cardio de rigueur, adoptat de Victoria Beckham, printre alţii. Succesul noilor mini-trambuline este dat de faptul că lucrează întregul corp şi, în acelaşi timp, protejează articulaţiile, în special genunchii, şoldurile şi zona lombară, de impactul cu solul. „Aceste sărituri sunt recunoscute pentru efectul benefic asupra sistemului limfatic – intensifică circulaţia periferică şi centrală. Cât de mult ajută? În timpul unei sesiuni, eficienţa circulaţiei limfatice creşte de peste zece ori, lucru pe care nici un tratament corporal sau masaj nu poate să îl facă. Mai adăugăm şi faptul că se ard peste 350 de calorii pe oră, plus creşterea tonusului muscular, în special pe coapse şi fesieri, şi iată de ce este soluţia ideală pentru a intra în formă”, explică Cristina Munteanu, instructor la Orhideea Sport, unde puteţi găsi clase de Rebound (orhideeasport.ro).

BOX: Poate că nu este genul de exerciţiu la care v-aţi gândi pentru o siluetă ideală, însă în ultima vreme, boxul se bucură de o popularitate incredibilă, mai ales datorită supermodelelor Victoria’s Secret, precum Gigi Hadid, care mizează pe acest antrenament pentru a se menţine în formă. Motivul e simplu: creşte forţa, sculptează musculatura şi îmbunătăţeşte reflexele. „Succesul acestor clase are legătură cu motivarea puternică de către antrenor, nivelul de adrenalină crescut şi consumul ridicat de calorii, antrenarea intense a întregului corp şi, desigur, elementul fun şi senzaţia de empowering. Ce poţi cere mai mult de la un antrenament?”, spune Julio D. Papi, product manager la World Class România, unde găsiţi clase de Bag Boxing şi Body Combat.

LIIT: Dacă intensitatea exerciţiilor HIIT (high-intensity interval training) nu e tocmai ce vă doriţi, optaţi pentru varianta mai prietenoasă şi foarte pe val acum, low-intesity interval training (LIIT). Implică un antrenament mai lung, cu intensitate constantă (între 60 şi 80% din capacitatea cardiacă, în loc de efortul maxim depus la HIIT), similar cu înotul, Pilates sau o alergare moderată, şi este ideală pentru pierderea în greutate – asta deşi o sesiune LIIT (30-60 min) durează mai mult decât una HIIT (10-20 min) pentru a arde acelaşi număr de calorii. Însă studiile arată că aceste exerciţii sunt mai motivante pe termen lung. Puteţi opta şi pentru clase cu exerciţii speciale LIIT, precum CXWORX (disponibil la World Class), care îmbunătăţeşte mobilitatea şi tonifiază abdomenul.

Supradoză de endorfine

Pentru că producerea de endorfine este unul dintre atuurile majore ale antrenamentelor fizice, dansatoarea Mihaela Dancs şi-a denumit cursul Totul pentru endorfine. „Ne angajăm în practice fizice mai mult sau mai puțin intense, ne trezim simţurile, ne conectăm consistent la propriile corpuri, dansăm exploziv, dăm totul pentru endorfine! Pentru tonus şi transpiraţie, pentru valuri de senzaţii, pentru dans de dragul dansului şi, bineînţeles, pentru sisteme imunitare fericite, să ardem podeaua!”, îşi descrie ea conceptul. Totul pentru endorfine propune un „cardio contemporan” situat undeva între orele standard de cardio din sălile de fitness şi cursurile de dans contemporan, stimulând nu doar fizicalitatea şi glandele sudoripare ale participanţilor, dar şi creativitatea acestora. Sesiunile de două ore, acompaniate de coregrafi , au loc în fiecare marţi seară la Centrul Naţional al Dansului (preţ: 50 Lei, www.cndb.ro).

Energia de dimineață

Nu aţi auzit încă de bulletproof coffee? Este un hot topic de câţiva ani, datorită beneficiilor speciale şi faptului că este ideală pentru cei care urmează dieta keto. Băutura este un amestec de cafea, ghee sau unt (preferabil bio) şi ulei, de obicei de cocos, iar conţinutul de grăsimi sănătoase este responsabil pentru creşterea energiei şi senzaţia de saţietate. Puteţi să o pregătiţi şi acasă sau, pentru un test, o puteţi găsi acum şi în Bucureşti, la MasaCasa şi Kuber Kofftea.

Articol apărut în numărul de iunie al revistei Harper’s BAZAAR România.

Citiți și: “Stylish Activewear: cele mai cool piese pentru antrenamente”!

Foto: Anna Daki; Pictorial realizat de Andrei Iovu; Model: Nico/Iconic Management; Makeup & hairstyling: Sina Velke/CLM Agency

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here