În sanctuarul parfumurilor: Ana Pintilie

0
459
Ape de parfum Star Musk şi Amber Star, Xerjoff, 2x50 ml, 2.900 Lei Extract de parfum Sensual & Decadent, Laurent Mazzone, preț la cerere Lumânare parfumată White Fire, Tiziana Terenzi, preț la cerere

Pentru Ana Pintilie, Marketing Managerul Best Value, viziunea artiştilor parfumieri este sursa permanentă de inspiraţie pentru crearea de experienţe memorabile în magazinele Obsentum.

Primul contact cu parfumeria de nişă: Lucrez în travel retail de peste zece ani şi am călătorit foarte mult, aşa că am intrat în contact cu parfumeria exclusivă în marile oraşe ale Europei, dar şi în Bucureşti, unde parfumeria de nişă a fost întotdeauna bine reprezentată. De la noi am cumpărat primele creaţii olfactive de acest fel şi am fost instant cucerită de aromele bogate, de ambalajele sofisticate şi de felul în care te fac să te simţi aceste elixiruri preţioase. După ce am descoperit Sensual & Decadent de la Laurent Mazzone, parfumul meu preferat, nu m-am mai putut întoarce la parfumurile mass-market. Din fericire, în compania în care lucrez, deschiderea către nou e foarte puternică şi a apărut dorinţa de a aborda acest segment, mai ales că, la acel moment, parfumurile de nişă existau în puţine aeroporturi din Europa. Iar noi intenţionam să deschidem magazinul în aeroport. Poate asta a reprezentat un impediment atunci când am abordat brandurile pe care le doream. Ezitau să înceapă o colaborare şi am avut nevoie de doi ani să le convigem că Obsentum este ceea ce lipseşte în parfumeria de nişă.

Ai ştiut că sunteți pe drumul cel bun… Când un client şi-a cumpărat un bilet de avion doar pentru a avea acces în magazinul Obsentum din Aeroportul Otopeni, primul deschis, în 2016, și aflat în terminalul de plecări internaţionale. Acum avem şi un al doilea magazin, în Băneasa Shopping City.

Ce este diferit la Obsentum: Numele are la bază două cuvinte – obsessive şi scents. Parfumurile le aveam deja, erau absolut minunate; ce ne rămânea de făcut nouă, echipei de marketing, era sa creăm „obsesia”. Acum cred că ne remarcăm prin selecţia de parfumuri exclusive, spaţiul amplu, unic prin arhitectura luxoasă, şi o echipă de vânzări bine pregătită. La toate acestea se adaugă unicitatea evenimentelor organizate în cei doi ani – mereu cu un invitat de onoare, un reprezentant al brandurilor pe care le avem în magazin. Este fantastică reacţia oamenilor când îşi dau seama că în faţa lor se află Mădălina Stoica-Blanchard, cofondator Jul et Mad, sau Paolo Terenzi, parfumierul casei Tiziana Terenzi.

Te inspiră în ceea ce faci: Faptul că îi pot cunoaşte pe oamenii din spatele brandurilor de parfumerie, adevăraţi artişti şi vizionari. Vara asta, am fost invitaţi să vizităm Cereria Terenzi, unde sunt create parfumurile şi lumânările Tiziana Terenzi. Am mirosit esenţe rare, am putut vedea cum sunt create parfumurile şi ne-am putut crea propria lumânare. A fost o experienţă absolut încântătoare, ceea ce m-a inspirat să o repetăm alături de Paolo Terenzi, parfumierul casei, la un eveniment Obsentum din Bucureşti.

Prima amintire legată de un parfum: Iasomie. Acesta era ingredientul principal al primului meu parfum, aroma pe care o recunosc oriunde.

Ingredientele şi aromele pentru care ai făcut o pasiune: Le iubesc pe toate! Am însă o slăbiciune pentru mosc alb, fie ca ingredient într-un parfum, fie sub formă de ulei parfumat. Îmi plac şi aromele florale ce au la bază trandafirul, precum şi cele dulci, cu vanilie.

Descoperiri recente: Am redescoperit Amber Star şi Star Musk de la Xerjoff, un set compus din două parfumuri ce pot fi folosite împreună, în proporţii diferite, astfel încât îţi poţi crea un parfum unic şi diferit în fiecare zi: unul mai lejer când predomină Amber Star şi unul mai gurmand, cu Star Musk în rol principal.

Parfumurile pe val acum: Am avut un eveniment recent, Creators talk: 2019 trends in niche perfumery, o întâlnire cu şase minţi creatoare fascinante de la branduri precum Etat Libre d’Orange, Jul et Mad, Tiziana Terenzi, Nobile 1942, Atelier des Ors, Ramon Monegal. Au vorbit despre ce se află în spatele procesului creativ, de la concept și design de produs la strategie de marketing, şi am tras concluzia că ei, parfumierii care creează esenţe de nişă, nu se supun tendinţelor. Am descoperit că procesul lor de creație nu are prea multe reguli, aşa că vin mereu cu cele mai îndrăzneţe abordări, iar noutăţile lor au variat de la parfumuri de lux făcute din deșeuri reciclate la esențe ce conțin fulgi de aur de 24 de carate, sticle încrustate cu cristale Swarovski sau placate cu aur și lumânări aromate în care au înlocuit fitilul tradițional cu lemn de santal pentru a recrea sunetul unui șemineu.

Articol apărut în numărul de noiembrie al revistei Harper’s BAZAAR România.

Citiți și: “Esențe nocturne: 8 parfumuri numai bune de dăruit”!

Foto: Marius Bărăgan, prin amabilitatea Obsentum, Colaj: Tudor Șmalenic

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here