În sanctuarul parfumurilor: Madeleine Florescu

0
429

O efervescentă abilitate pentru business şi flerul formidabil pentru selecţia de produse s-au dovedit combinaţia câştigătoare pentru owner-ul Madison.

Primul contact cu parfumeria de nişă: Am locuit la New York 15 ani şi am lucrat, încă dinainte de a împlini 18 ani, în cele mai rafinate magazine de beauty – aşadar, parfumurile speciale şi mediul select în care ele îşi au locul m-au definit mereu. În 2000, lansam brandul japonez de cosmetice de lux Kanebo la Bergdorf Goodman, iar zona de beauty şi parfumuri era extrem de exclusivistă. M-am întâlnit atunci cu o domnişoară britanică firavă şi rafinată, care, deşi studiase actoria, se afla în postura de a lansa brandul familiei: Clive Christian Perfumes. Este vorba despre Victoria Christian. Ne-am împrietenit. Atât Kanebo, cât şi Clive Christian erau noi pe piaţa americană, dar poveştile produselor sofisticate, pasiunea şi calitatea ingredientelor erau un limbaj comun. Au trecut 18 ani de atunci şi tot ce am făcut în acest timp a fost să fiu un ambasador al atelierelor, al creatorilor independenți din parfumerie, frumuseţe sau bijuterie.

Ai ştiut că te aflai pe drumul cel bun: În iarna anului 2007, la lansarea Madison, am trăit nişte momente extrem de intense când se apropia Crăciunul şi deschiderea magazinului tot întârzia, din cauza neseriozităţii furnizorilor de mobilă. Toţi paşii premergători deschiderii fuseseră făcuţi: parfumurile sosiseră de săptămâni de peste mări şi ţări, viitorii mei colegi fuseseră angajaţi, evenimentul de lansare avusese loc, revistele deja scriau, dar mobila încă nu era gata. Când, pe 17 decembrie, cu doar jumătate de spaţiu montat, era o coadă formată în afara magazinului, am ştiut că, în toată incertitudinea şi frustrarea, erau semne bune că există interes şi entuziasm.

Ce este diferit la Madison: Cea mai mare parte din clientela şi colectivul Madison înţelege acel je ne sais quoi al nostru. Poate că suntem un club special în regim de members only, pentru cunoscători şi pasionaţi.

Cea mai mare realizare profesională: Sunt multe, dar aş menţiona crearea parfumului aniversar Madison de către maestrul parfumier Roja Dove. Pe lângă noi, celelalte magazine pentru care Roja Dove a ales să creeze un parfum dedicat sunt Bergorf Goodman din New York, Harrods, Selfridges şi Fortnum&Mason la Londra.

Prima amintire legată de un parfum: Parfumul mamei, Madame Rochas. O aromă pudrată, distinsă, cu un aer vintage şi atât de străină nouă, în România comunistă.

Parfumurile pentru care ai făcut o pasiune: Notele pudrate moderne mă fascinează, pentru că menţin un aer elegant şi sofisticat în jurul unei femei. Mă gândesc la Baiser de Florence de la Ella K, Musc Infini de la Ex Nihilo, Danger for Her de la Roja Dove, Valiant de la Boadicea the Victorious şi Iris Poudre de la Editions de Parfum Frederic Malle.

Descoperiri recente: Deşi parfumeria datează din lumea antică, nu rămâne o artă învechită, fiecare generaţie şi-o însuşeşte. Deja începem să vedem că parfumeria generaţiei millennials va arăta foarte diferit, molecular, modern, cu blotter-e care îşi schimbă culoarea, cu tatuaje parfumate … Revelaţia mea recentă este Elisire, o linie creată de un pictor fantastic, Franck Salzwedel, care a descoperit o limbă paralelă între pictură şi parfum şi transpune puterea culorilor în esenţe olfactive. Dacă nu ştiaţi cum miroase portocaliul, trebuie să încercaţi Ambre Nomade. Cât despre skincare, pur şi simplu nu putem ţine în stoc produsele de la Dr. Barbara Sturm, în special fiolele cu acid hialuronic. Concentraţia şi efectul lor rehidratant nu se compară cu nimic din ce am încercat până acum.

Parfumurile pe val acum: Mă interesează să aud discuţii despre trenduri, numai că, din fericire, noi nu am fost forţaţi să urmăm cărările bătătorite ale mass-market-ului. Aş putea spune că mereu se poartă parfumuri bune, adică cele lucrate. Totuşi, aş adăuga că sunt două categorii olfactive care se deosebesc: mereu au fost populare gurmandele şi câştigă din ce în ce mai mult teren, însă, deopotrivă, parfumurile orientale sunt căutate, semn al maturităţii clientelei. Aromele gurmande au fost mereu populare pentru că oferă o senzaţie de confort şi ceva copilăresc – ca adulţi, obosim sau simţim nevoia de ceva care detensionează. Mă gândesc la Confetto sau Acqua e Zucchero de la Profvmvm Roma, Aeternitas de la Franck Mueller, Dries van Noten de la Editions de Parfum Frederic Malle, Rima IX de la Carner Barcelona. Iar parfumurile orientale sunt misterioase, sofisticate şi reuşesc instant să te diferenţieze, iar lumea asta caută, o semnătură olfactivă unicat – aici aş include Nudiflorum de la Nasomatto, Lettre de Pushkar de la Ella K, Oud Vendome de la Ex Nihilo, Jump up and Kiss me – Hedonistic de la Clive Christian.

Citiți și: “Gazdă fashionable: Madeleine Florescu”!

Foto: Alex Gâlmeanu

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here