INTERVIU: Annamaria Cammilli – trei decenii de arta cu pasiune

0
79

La sarbatorirea a 30 de ani de la fondarea celebrului brand florentin de bijuterii, am avut sansa de a sta de vorba cu ANNAMARIA CAMMILLI si cu fiica sa, Rafaella, chiar in atelierele de design ale casei, aflate la 15 minute de Florenta, intr-un decor spectaculos oferit de dealurile toscane. Annamaria Cammilli se poate mandri cu o afacere de succes, pe care o conduce ajutata de cei doi copii ai sai – Rafaella, implicata in partea creativa, si Riccardo, care raspunde de latura economica si comerciala –, si, asa cum ne marturiseste in interviu, are multe planuri de viitor.

Annamaria Cammilli, alaturi de Rafaella si Riccardo

Harper’s BAZAAR: Cum se influenteaza reciproc pictura si designul de bijuterii in activitatea dumneavoastra?

Annamaria Cammilli: Mi-a placut pictura dintotdeauna. Am inceput sa pictez in copilarie, in special flori, si cand a venit momentul sa-mi arat talentul in arta bijuteriilor, am inceput tot cu flori si apoi a urmat businessul.

H.B.: Stim ca natura este cea mai importanta sursa de inspiratie pentru bijuteriile pe care le creati. Sunt si alte lucruri care pot sa va inspire in viitor?

A.C.: Natura este imensa, ea surprinde incontinuu, poate fi o sursa infinita de inspiratie pentru noi forme si nu cred ca o voi schimba cu altceva.

De la stanga: pandantive din aur alb și roz, cu diamante, colecția Nastri; pandantiv din
aur roz si galben, colectia Xenia; pandantive din aur roz si alb, colectia Bloomy

De la stanga: inele din aur alb si roz, cu diamante, colectia Nastri; inel aur roz
cu diamante, colectia Gea; inel aur cu diamante, colectia Rosera 

H.B.: Care credeti ca este cuvantul-cheie in designul de bijuterii din prezent?

A.C.: Sensibilitatea. Dragostea pentru tot, pentru natura, pentru copii, pentru propriii copii, pentru viata, chiar si pentru lucrurile neplacute. Pentru ca totul reprezinta o experienta, pentru ca sensibilitatea si dragostea iti dau forta de exprimare.

H.B.: Care este cel mai important lucru pe care l-ati invatat de la Rafaella si care credeti ca e cel mai important lucru pe care i l-ati transmis?

A.C.: Fiind tanara, fiica mea are o forma de exprimare foarte lejera, juvenila, pe care incerc sa o urmez. Iar cel mai important lucru pe care i l-am insuflat este sa exprime ceea ce simte, nu ceea ce i-am spus eu, ci ceea ce ea simte. (Rafaella adauga: Am colaborat mult, totul a mers foarte usor intre noi, feedback-ul uneia spre cealalta este foarte important. Chiar daca eu sunt copilul si ea mama, facem o echipa foarte buna. Mama este ca un vulcan de idei, in fiecare zi invat ceva de la ea, ma inspir din experienta si din idealurile sale, care sunt foarte importante pentru mine. Iar eu o incurajez: „Hai sa incercam, nu-ti fie frica, sa incercam!”)

De la stanga: inel din aur gri si galben cu diamante, colectia Sultana; inel din aur roz cu diamante, colectia Onde;
inel Calla Anniversary, din aur cu diamante

H.B.: Cum pastrati echilibrul intre creativitate si succesul comercial?

A.C.: Riccardo e cel care se ocupa de partea comerciala si tine balanta. Eu aduc forta, fantezia si exuberanta cu care fac lucrurile si apoi vine Riccardo si zice: „Da, dar putin mai mic, un pic mai putine briliante…” (Rade) El incearca sa gaseasca echilibrul intre idei, forme si cerintele pietei.

H.B.: Odata cu imaginea brandului ati schimbat si logoul. Acum este Annamaria Cammilli Firenze. In ce fel va influenteaza orasul Florenta creativitatea?

A.C.: In multe feluri. Toata arta din Florenta care vine din trecut are meritul de a ne influenta, pentru ca noi, florentinii, suntem arta si simtim arta in oras, mergand pe strazi, vorbind cu oamenii. Putem simti arta veche si trebuie sa continuam sa exprimam aceasta arta, nu numai ca istorie, dar si ca prezent. Nu ma pot imagina traind in alt oras, trebuie sa fiu aici, in Florenta. Doar aici ma pot exprima. De exemplu, Milano, e un oras foarte important, avangardist, dar eu sunt terorizata de faptul ca acolo ideile mele ar seca.

H.B.: De ce ati ales sa deschideti magazinul-pilot Annamaria Cammilli chiar la celebrarea a 30 de ani de la infiintarea brandului?

A.C.: Este ca un cerc care se inchide. Acum 30 de ani am deschis un magazin pe Ponte Vecchio. Dupa ce a calatorit peste tot in jurul lumii, brandul se intoarce acum la origini, completand cercul. Este ca un cadou oferit companiei la aniversare.

Noul flagship store Annamaria Cammilli, la doar 50 de metri de impunatorul Palazzo Vecchio
din inima Florentei, este el insusi o bijuterie de stil italian inimitabil. 

 

H.B.: Ce putem astepta in viitor de la brandul Annamaria Cammilli?

A.C.: Sper sa realizez multe lucruri noi… sunt gata pentru un nou capitol. Zi de zi continuu sa muncesc si sper la mai mult in viitor in aceasta afacere, cine stie, poate un al doilea magazin. Nu stiu inca, vom vedea. Sunt deschisa la orice, dar numai in aceasta realitate, a bijuteriilor.   

Bijuteriile Annamaria Cammilli sunt distribuite in Romania in exclusivitate de B&B Collection, prin magazinele Kultho.

O versiune mai scurta a acestui interviu a aparut in editia Harper’s BAZAAR septembrie-octombrie 2013. 

 

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here