Artă, inovație și tehnologie. Interviu cu Diana Barbu

0
interviu Diana Barbu

Dintotdeauna, în vremuri tulburi, oamenii s-au refugiat în artă. Asta s-a întâmplat și acum, în 2020. Însă, din fericire, noi am avut la dispoziție nu doar arta, ci și inovația și tehnologia de ultima oră. Acest mix ne-a ajutat să ne adaptăm mai ușor la noua realitate.

În același ton, George – primul banking inteligent din România, de la BCR – s-a aliat cu șase artiști români care au ilustrat, prin lucrările lor, „noul normal” pe care îl trăim cu toții și pe care te invităm să-l descoperi în această serie de materiale.

Spune-ne câteva cuvinte despre tine.

Salut, sunt Diana Barbu și lucrez full-time ca freelance ilustrator din 2016, an în care am renunțat la jobul dintr-o agenție specializată în branding pentru a face doar ilustrație. Proiectele la care am lucrat în tot acest timp includ: design de ambalaj, ilustrație editorială, ilustrație pentru cărți pentru copii, pattern de sign pentru haine și accesorii, identitate vizuală pentru evenimente ș.a.m.d.

Suntem de părere că arta ne ajută să trecem peste momentele dificile, așa cum a fost perioada de lockdown și cum e pandemia prin care trecem. Însă ce te ajută pe tine, care creezi, în perioadele astea?

Procesul în sine de creație este unul foarte liniștitor pentru că atunci când desenez, mintea intră într-un flow care mă ține prezentă, calmă și neutră, deci implicit mă ajută să mă detașez de toată agitația din jur. De asemenea, munca fizică cu obiecte palpabile are un efect pozitiv asupra psihicului, deci faptul că, pe lângă ilustrație, am un brand de bijuterii handmade, mă ajută să mă decompresez și îmi oferă o pauză de la tehnologie.

Izolarea și pandemia și-au pus amprenta asupra creațiilor tale? În ce fel? Ce anume s-a schimbat în lucrările tale?

Pandemia a pus, inevitabil, on hold proiectele plătite, astfel că am avut timp să-mi explorez stilul și să dezvolt ilustrații pe tema izolării. Așa a apărut și seria „Domestic Girls”, inspirată din activitățile omniprezente în lockdown, precum grădinărit, yoga & skin routine, serile de gin tonic și vin, citit, dar și cumpărăturile pe timp de pandemie.

community diana barbu interviu
Community

Ce ai lucrat în perioada în care nu aveam voie să ieșim din casă? Ce altceva ai făcut în acea perioadă?

Cum spuneam și mai sus, izolarea a avut un impact semnificativ asupra temelor abordate în ilustrații și a fost momentul ideal de a lucra la proiecte personale care să rezoneze cu ceea ce ni se întâmpla tuturor în acea perioadă. Pentru mine, perioada de lockdown a fost una foarte productivă – am reușit să fac lucruri pe care le amânam de foar te mult timp: de la updatarea website-ului și portofoliului, de cluttering general, renovat și decorat dormitorul în sistem diy, asamblarea balconului și pregătirea plantelor pentru vară, la explorat rețete noi și complexe care necesită mult timp de pregătire. Toate aceste activități mi-au ținut mintea ocupată și nu m-au lăsat să alunec în locuri întunecate.

Cum ilustrezi noua realitate în creațiile tale?

Pandemia, izolarea și efectele lor sunt temele momentului, iar brandurile și evenimentele le vor integra în comunicare de acum încolo. Viața și planurile noastre depind de evoluția acestui virus, astfel că inevitabil aceasta va fi și noua realitate din lucrările mele pentru că aceasta este realitatea globală.

De ce ai acceptat să faci parte din proiectul George/BCR?

Am acceptat să fac parte din acest proiect pentru că mi-a plăcut foarte mult tema propusă și pentru că mi-a oferit ocazia să creez o ilustrație care reprezintă realitatea unui domeniu foarte afectat în acest moment – entertainmentul.

Spune-ne câteva cuvinte despre acest proiect (George/BCR) și despre lucrarea ta susținută de George.

Mă bucur că proiectul adus de George este conectat la noile schimbări din societate și oferă vizibilitate artiștilor, dar și un canvas gol pe care să expună ceea ce simt vizavi de aceste noi evenimente. Conceptul lucrării este acela de domestic entertainment. Pe timp de pandemie și post lockdown, cu toții am observat că domeniul acesta a fost extrem de afectat și pe timp nedefinit.

Oamenii simt o nevoie acută de deconectare și reîncărcare prin muzică, teatru, stand-up comedy, orice ține de entertainment, artă și cultură, astfel că ne-am mutat cu toții în online, unde ascultăm concerte live din casele artiștilor, ne uităm la podcasts pe youtube mai mult ca niciodată, piesele de teatru și show-urile de stand-up comedy s-au mutat și ele în online, luând diferite forme. Așa că am decis să ilustrez un „concert” în casă, la care participă o persoană care dansează energic și se bucură de un cocktail bun așa cum ar face-o și la un concert real.

Encounter With Death

Câteva cuvinte despre ce ți-ai propus să lucrezi în perioada următoare.

Din fericire, emailurile de la clienți au revenit în inbox, astfel că perioada următoare este plină de proiecte noi, însă îmi place mult exercițiul creării unei serii personale, deci sper să pot repeta asta curând cu o nouă temă.

Îți amintești de un feedback de la cineva care îți apreciază operele care te-a marcat în vreun fel? Dă-ne câteva detalii.

M-a bucurat tare mult când cineva, care a văzut o lucrare de-a mea pe social media, mi-a scris să își confirme că eu am făcut-o, deoarece era destul de sigur că eu sunt autoarea. Atunci am știut că în sfârșit am creat un stil personal recognoscibil. De asemenea, mă bucur când aflu că multe persoane păstrează dozele de la berea artizanală Hop Hooligans pentru că le plac etichetele pe care eu le creez.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here