Interviu: Lucia Pica, Chanel Global Creative Makeup and Color Designer

0
65
Interviu: LUCIA PICA, Chanel Global Creative Makeup and Color Designer

În culisele show-urilor Chanel sau în campaniile colecțiilor de machiaj, combină efervescența creativității personale cu eleganța atemporală a brandului. Ne-am întâlnit la Paris cu LUCIA PICA, Chanel Global Creative Makeup and Color Designer, pentru a afla totul despre noua gamă Noir Et Blanc de Chanel și recomandările ei pentru toamnă.

Harper’s BAZAAR: Ce a inspirat crearea noii colecții de machiaj?

Lucia Pica: Punctul de pornire a fost ideea de alb și negru. Am vrut să încep de la aceste culori emblematice pentru Chanel, care conferă o doză de realitate și o atmosferă urbană, aducând Parisul în ecuație, unul dintre cele mai monocromatice orașe la care mă pot gândi. În el nu vezi prea multe culori, ci mai degrabă tonuri între alb și negru. Am vrut să explorez acest joc de lumini și umbre, așa că în colecție apar nuanțe de gri, albastru, indigo, bronz, maro închis, dar și graficele alb și negru. Un alt element al ei este ideea de transparență, prin două produse de tip top coat (Ombre Première Top Coat în nuanțele Pénombre și Carte Blanche), ce au particule luminoase și sugerează aspectul unui văl de lumină așternut peste pleoape. Ele pot fi folosite peste un fard sau de sine stătătoare. De asemenea, introducem The Gel Pailleté, un produs captivant, care poate fi aplicat pe decolteu, pe corp sau, într-un strat foarte fin, pe obraji. Am ales să folosesc clasicele (non)culori alb și negru pentru unghii și creioane de ochi, ca să fie mai ușor de purtat. Altfel, dacă te gândești la o colecție strict alb-negru, nu există loc de variante pentru buze, de exemplu. În privința lor, mi-am imaginat cum arătau rujurile în fotografiile alb-negru din anii ’20-’30. Există chiar și un gloss negru, care, deși poate părea puternic, e purtabil datorită subtonurilor roșu-purpurii. Eu îl aplic peste Rouge Allure Velvet Extrême, nuanța Rouge Obscur, cel pe care îl am acum pe buze.

H.B.: Suntem obișnuiți cu o cromatică aprinsă, intensă, pe care o propuneți în colecțiile de machiaj. Eu, una, am adorat machiajul cu fard roșu pentru ochi pe care l-ați realizat pentru imaginile unei campanii de acum câteva sezoane. De această dată, pare că vă întoarceți la culori clasice. Ce v-a determinat?

L.P.: Nu mă închid în fața niciunei zone de explorat. Îmi place să abordez culori aprinse, dar adevărul este că realizez și game în tonuri naturale, precum Les Beiges. În prima mea colecție cu Chanel, acolo unde a existat fardul roșu, în jurul lui erau și culori pământii, maro roșcat, maro închis. Îmi plac purpuriul, nuanța prunelor, rozul, pentru care este mereu o provocare să găsesc o abordare mai îndrăzneață. Totuși, trebuie să recunosc că mă simt ca acasă cu această colecție pentru că sunt culorile pe care, personal, îmi place să le port. Planul meu era să fac alb și negru ușor de abordat. În manichiură e simplu. Eu port unghiile pictate cu negru, alte persoane poartă superb manichiura cu alb. În colecția prezentă, am dat albului un subton mai cald, care îl face mai potrivit pielii. Și sunt foarte încântată de această nouă textură care face top coat-urile transparente. De obicei, îmi place să aplic pe pleoape puțin balsam (Baume Essentiel) și deasupra lui un top coat, obținând astfel efectul de wet look ușor strălucitor, foarte modern.

H.B.: Imaginile din catalogul colecției arată suprafețe cu diverse texturi. Cum creați moodboardul?

L.P.: Lucrez cu un fotograf și petrecem cam patru zile împreună. Am lucrat cu Max Farago de această dată și am făcut un video cu Clara Cullen. Ne-am plimbat prin Paris, dar am lucrat și în studio, cu elemente care mi-au amintit de senzația inspirată de culorile orașului.

H.B.: Aveți produse preferate în colecție?

L.P.: Paleta de farduri Les 4 Ombres Noire Suprême și, desigur, trebuie să fie și un ruj: Rouge Allure Velvet Extrême, nuanța Rouge Obscur. Mă simt dezbrăcată fără ruj.

H.B.: Multe femei se feresc de acest produs.

L.P.: Așa este. Încerc să conving pe toată lumea să-l poarte. Chiar și dacă este vorba despre un ruj fin, ca un văl. Creez uneori produse care le ajută pe femei să înceapă să poarte ruj sau machiaj în general. Încerc să le propun texturi mai soft, ca în cazul rujurilor Liquid Powder, care le permit să încerce culori mai îndrăznețe, fără greutatea unui ruj clasic. Este și cazul fondului de ten Eau de Teint, primul pe care l-am lansat, în aprilie, un produs extrem de lejer, translucid, aproape transparent, care se confundă cu pielea, dar îi conferă acesteia mai multă luminozitate și aspect uniform. Textura este un alt element foarte important de care țin cont. Ea poate aduce, într-o anumită măsură, o stare de bucurie.

H.B.: Trăim într-o eră ce normalizează filtrele de Instagram, dar și un anumit tip de machiaj, bazat pe anumite tehnici de conturare a feței. Putem să ne împotrivim acestor noi standarde?

L.P.: Într-adevăr, în ziua de astăzi multe lookuri sunt despre conturare și iluminare sau aceeași formă de machiaj al ochilor de fiecare dată …

H.B.: Ce părere aveți despre această standardizare?

L.P.: Înclin cu siguranță către individualizare și către exprimarea sinelui prin machiaj. Cred că fiecare trebuie să lucreze cu frumusețea pe care o are deja și să și-o pună în evidență, în loc să se străduiască să adopte un look pe care îl are toată lumea. Prin colecțiile mele, încerc mai degrabă să ofer mijloace prin care oamenii să experimenteze și să găsească plăcere în a se machia, decât să le dictez cum să arate.

H.B.: În fiecare colecție, aveți câte un produs aparte, inovator, cum este, în cea de toamnă, Le Gel Pailleté. Cum creați texturile? De unde vă vine inspirația?

L.P.: Uneori vine prin fotografii. De pildă, am văzut efectul luminii reflectate de apă și m-am gândit: Oh, mi-ar plăcea să am ceva proaspăt, ca un gel hidratant și luminos în același timp. Iar laboratoarele încep să lucreze la produse care să aibă acest efect. Alteori ei îmi arată ce au mai experimentat și cred că va funcționa. În privința rujurilor pudrate Liquid Powder, am început inițial cu o pudră pentru buze în colecția Neapolis, din primăvara anului trecut, dar pudra trebuia mixată cu un balsam, de aplicat înaintea ei. Așa că următoarea propunere firească a fost de a ușura procesul și a avea un ruj cu efect de pudră, care să nu necesite aplicarea unui balsam în prealabil. Comunic constant cu laboratoarele Chanel înainte de a crea texturi sau nuanțe noi.

„Prin colecțiile mele, încerc mai degrabă să ofer mijloace prin care oamenii să experimenteze și să găsească plăcere în a se machia, decât să le dictez cum să arate”

H.B.: Sunteți originară din Italia și lucrați pentru un brand franțuzesc. Ce ați adus din punct de vedere cultural brandului și cum v-a modelat brandul?

L.P.: Ne echilibrăm reciproc. Eu sunt destul de pasională și rebelă, ca un foc, și mereu împing lucrurile să se întâmple cum și când îmi doresc să se întâmple. Brandul mă îmblânzește prin grația și eleganța sa. În același timp, am învățat să mai las de la mine.

H.B.: Pentru machiajele de toamnă-iarnă, ne puteți indica trei produse absolut necesare?

L.P.: Din colecția de machiaj, aș recomanda cu siguranță unul dintre top coat-uri (Penombre este preferatul meu), una dintre palete (Noir Suprême) și Rouge Allure Velvet Extrême Noir Obscur.

Interviu realizat de Ioana Vasile, apărut în numărul se septembrie Harper’s BAZAAR 2019.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here