American Dream: interviu cu Tommy Hilfiger

0
4

Tommy-Hilfiger

La 30 de ani de la înființarea brandului, Tommy Hilfiger explică originile pasiunii sale pentru modă, artă și rock’n’roll.


Harper’s BAZAAR: Vă aduceți aminte momentul exact când v-ați hotărât să deveniți designer, când ați știut că vreți să lucrați în modă?

Tommy Hilfiger: Am crescut în Elmira, un orășel din statul New York. În adolescență m-am îndrăgostit de rock‘n’roll și visam să devin star rock; singura problemă e că nu eram în stare să cânt la nici un instrument!


În schimb, m-am hotărât să arat ca un star rock, numai că piesele pe care le doream eu nu erau disponibile în Elmira, așa că noul meu vis a fost de a face haine foarte cool, inspirate de rock‘n’roll.

La vârsta de 18 ani, am deschis primul meu magazin, People’s Place, unde vindeam pantaloni evazați și alte piese cool, nemaivăzute în mica noastră localitate. Acest moment a stat la baza carierei mele și a fost o confirmare că designul este adevărata mea pasiune. La puțin timp m-am mutat în New York, iar în 1985 am fondat brandul Tommy Hilfiger.

H.B.: În cele trei decenii care au trecut de atunci, vremurile s-au schimbat radical, iar moda a devenit o mare industrie. E mai dificil acum, când operați un imperiu? Sau din contră, a fost mai dificil la început, când trebuia să vă faceți un nume în domeniu?

T.H.: Să conduci o afacere de succes înseamnă să-ți asumi riscuri, să muncești din greu și să-ți păstrezi motivația. În perioada de început a companiei am învățat să fac totul singur. Așa am ajuns să cunosc un grup de parteneri de afaceri care m-au sprijinit în construirea unui brand global de lifestyle. Acum, după 30 de ani, e incredibil să văd cât de departe am ajuns. Vor exista întotdeauna provocări, dar a fost o aventură fantastică și nu mi-am pierdut deloc pasiunea pentru ceea ce fac.

H.B.: Totul în ceea ce privește brandul dumneavoastă este pozitiv, începând de la paleta caracteristică de culori – alb, albastru și roșu. Cum ați descrie clientul Tommy Hilfiger?

T.H.: Clienții noștri apreciază calitatea premium și stilul clasic, dar care are întotdeauna o latură neașteptată, datorită căreia fiecare piesă din colecție devine specială și inconfundabil Tommy. Ei iubesc lookul relaxat, tineresc, profund american, aflat la baza brandului.

H.B.: Există o femeie Tommy?

T.H.: Reperul absolut pentru femeia Tommy e soția mea, Dee. E încrezătoare și stylish fără efort. Nu se teme să se amuze când vine vorba despre stilul ei și să încerce lucruri noi, ceea ce-mi place foarte mult.

H.B.: Cum vă împărțiți ziua între atribuțiile de designer și cele de om de afaceri?

T.H.: Pentru unii designeri, e o provocare să se împartă între latura creativă și cea business – asta-i o lecție importantă pe care am învățat-o la începutul carierei. Ceea ce face lucrurile ușoare pentru mine este pasiunea; sărbătorim anul acesta cea de-a 30-a aniversare a brandului și mă simt norocos că iubesc în continuare ceea ce fac.

H.B.: Lookul preppy este caracteristic pentru brand. Cum l-ați descrie?

T.H.: În interpretarea mea, este o celebrare a pieselor clasice de pe Coasta de Est, îmbogățite cu note relaxate și cool specifice Coastei de Vest. Esența acestui look stă în încredere, detalii eclectice și a nu te lua în serios foarte tare. Prep poate fi clasic, relaxat sau chiar rock‘n’roll; e un fenomen care a devenit global și îmi place să observ variațiunile acestui stil în diferite țări.

H.B.: Ați crescut într-o familie numeroasă. Ce influență a avut acest lucru asupra carierei?

T.H.: Am crescut într-o familie cu opt copii, băieți și fete, iar părinții noștri au pus mereu accentul pe o etică a muncii foarte riguroasă. Munceau foarte mult pentru a avea grijă de noi. Așa am învățat cât de importantă e perseverența. Îmi plăcea că fac parte dintr-o familie numeroasă, iar astăzi soția mea și cei șapte copii ai noștri sunt sursa mea constantă de inspirație. Copiii mă țin la curent cu ce-i cool, iar soția mea este muza mea principală.

H.B.: Sunteți un colecționar de artă pasionat. Vedeți în artă o investiție sau doar o mare pasiune? Care sunt artiștii dumneavoastră preferați?

T.H.: Am, într-adevăr, o pasiune pentru artă, în special pentru pop art și artiști americani iconici, precum Andy Warhol, Keith Haring și Jean-Michel Basquiat. Arta lor mă inspiră extraordinar de mult când creez noi colecții.

H.B.: Dacă ați putea să o luați de la capăt, ați schimba ceva în cariera dumneavoastră?

T.H.: Mi-aș reaminti mie însumi cât de important e să nu renunț la visele mele. Succesul meu derivă din muncă susținută, tenacitate și încredere neîncetată în viziunea mea.

H.B.: Care este cea mai mare realizare personală după 30 de ani în modă?

T.H.: Senzația mea e că ieri am fondat brandul. Visam să am un brand recunoscut la nivel mondial, dar n-am anticipat creșterea incredibilă pe care a avut-o compania. Suntem mândri să avem în acest moment peste 1.400 de magazine în mai mult de 90 de țări din întreaga lume.

H.B.: Care credeți că va fi viitorul brandului Tommy Hilfiger?

T.H.: Nu știi niciodată ce-ți rezervă viitorul. Eu spun întotdeauna că partea cea mai bună abia urmează. Vedem mereu oportunități de creștere și vom continua să creăm și să ne extindem oferta de produse, fără a ne abate de la tradiția brandului.

H.B.: Urmează vreo nouă colaborare cu un artist despre care ne puteți spune?

T.H.: Îmi place să colaborez cu alți oameni creativi și caut continuu ocazii de a-mi deschide atelierul către nume cu influență și putere de inspirație. De-a lungul anilor am avut colaborări fantastice cu muzicieni precum Lenny Kravitz și The Ramones, iconuri ale culturii pop precum Keith Haring și style icons ca Olivia Palermo, Alexa Chung și Zooey Deschanel.

Lookuri din colecția Tommy Hilfiger toamnă-iarnă 2015/2016 (în toate imaginile)

 

Fotografii de Dan Beleiu

Realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac


Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here