La belle et le bel age

0
69

 FASCINANTA LA 40 DE ANI – RUCSANDRA HUREZEANU

Think pink. Rochie Oscar de la Renta, The Place X, 13.646 Lei

Acum noua ani, Rucsandra Hurezeanu a primit un telefon pe care nu-l va uita, probabil, niciodata. „Mais c’est extraordinaire votre eau!“, i-a spus cu insufletire si o urma de surpriza in glas persoana de la celalalt capat al firului. Era o confirmare din partea unei autoritati din Franta – Francine Joly, fondatoarea laboratorului Société d’Etudes en Pharmacologie: Recherche-Applications (SEPhRA) – a unui lucru pe care Rucsandra il stia deja: ca apa termala de la Herculane are proprietati calmante si antiinflamatorii si ca trebuia sa fie un ingredient activ in toate dermatocosmeticele pe care le producea sub numele Ivatherm.

Herculane fusese, din start, prima optiune. In 2004, cand planuia crearea brandului, si-a dat seama ca are nevoie de o apa termala de calitate, benefica pentru pielea sensibila. S-a dus direct in localitatea de pe Valea Cernei pentru ca acolo se aflau cele mai vechi izvoare din Europa, folosite inca din Antichitate de aristocratia romana. A gasit un izvor termo-salin cu debit mare, care vine de la doua mii de metri adancime, ceea ce inseamna ca apa ajunge la suprafata fierbinte si aproape sterila. I-a studiat compozitia, intai in Romania, apoi in Franta. Incurajata de rezultatele de laborator, timp de aproape un an a pus la punct, in detaliu, lansarea pe piata a cremelor. In 2005, delicatele recipiente erau deja in farmacii. „Cea mai mare bucurie a fost cand am vazut pe raft produsele. Aveam sentimentul ca am creat ceva“, rememoreaza ea in timpul unei discutii in biroul sau, decorat in acelasi alb imaculat care se regaseste si pe ambalaje.

Rucsandra Hurezeanu avea atunci 33 de ani. Absolvise Facultatea de Medicina, dar in loc sa continue pe acest drum ce sugera ca va calca pe urmele tatalui, un reputat neurolog din Targu Mures, a virat intr-o directie mai apropiata de cea a mamei, care deschisese imediat dupa Revolutie prima farmacie privata din oras si printre primele din tara. „Mi-ar fi placut sa continuu sa fac medicina. Este una dintre cele mai frumoase meserii, iar tatal meu o face cu o foarte mare pasiune si vocatie. Dar asa a fost sa fie – m-am simtit mai atrasa de domeniul mamei mele, mi s-a parut mai dinamic.“ Au urmat: un masterat in Marketing farmaceutic la Paris, un stagiu la una dintre cele mai mari companii farmaceutice franceze, tot la Paris, cativa ani de acumulat experienta in marketing si vanzari la filiala din Romania a unui alt jucator important din pharma, apoi decizia de a-si deschide propriul business. „Pentru antreprenoriat iti trebuie curaj, determinare si ambitie“, spune ea, inainte de a adauga un alt ingredient-cheie al mixului: viziunea. „Am stiut de la inceput ce vreau sa fac si cum vreau sa fac. Zece ani inseamna un drum lung, iar in primii ani n-a fost usor. Dar eram foarte sigura pe strategia de pozitionare a brandului. Nu m-am abatut de la ea.“

Pe cercetatoarea entuziasta cu care a vorbit la telefon cand totul era inca la inceput a cunoscut-o abia in toamna anului trecut. „O doamna mica, draguta, foarte cocheta imi ia mana si imi spune: «Ma bucur sa va cunosc. Aveti o apa termala extraordinara. De altfel, o mai am in frigider.»“ Se pare ca distinsa doamna, incredintata ca va mai lucra intr-o zi cu apa respectiva, a pastrat-o intr-un borcan cu eticheta „eau thermale de Roumanie“. Pentru ca produsele Ivatherm sunt made in France (ambalajele provin din Italia, Franta, Grecia si Spania, productia se face in sudul Frantei, unde este transportata apa din Romania, iar de designul general se ocupa o firma din Londra) si pentru ca a locuit o vreme la Paris (de care inca ii e dor), Rucsandra a avut deseori ocazia sa observe rafinamentul natural al femeilor precum Francine Joly. Le admira fara retinere pe frantuzoaice pentru ca „au foarte mare grija de ele” si imbatranesc cu gratie. „Recent, am luat masa cu echipa de cercetare a fabricii unde producem in Franta“, povesteste ea. „Vreo 15 femei, intre 40 si 50 de ani. Nu erau nici slabe, nici frumoase, dar radiau buna dispozitie. Mi s-a parut extraordinar. Erau vesele. Erau tonice. In Romania, mai rar intalnesti femei de aceeasi varsta care sa fie multumite cu viata lor.“

„Am mai multa incredere in mine, mai multe realizari. N-as vrea sa ma intorc la 30 de ani.“

Fireste, frumusetea tinereasca ce radiaza din interior este idealul oricarei femei, dar cate n-avem vanitatea de a combate semnele exterioare ale trecerii de prima tinerete? Si cand intri in contact cu cercetatori al caror vis este sa devina echivalentul in biotehnologie al lui Ponce de Leon, iar munca ta consta, partial, in a oferi femeilor solutii anti-aging (sub forma de creme si seruri cu resveratrol, celule stem vegetale sau glicani), nu esti mai tentat sa pui semnul egalitatii intre frumusete si tinerete? Raspunsul Rucsandrei e deconcertant. „Cred ca oamenii sunt prea severi cu ei insisi. De multe ori ne uitam la fotografii de acum zece ani si exclamam: «Ce tanara eram!» Dar la momentul respectiv nu gandeam asa“, incepe ea. „Apoi, cum spunea Paleologu, frumusetea e in privirea unui om. O poti gasi in privirea unei florarese grase. E o emotie care vine din generozitate, din iubire, din compasiune.“ Toate acestea nu stirbesc din fascinatia fata de inovatiile din medicina estetica si cosmetologie, inclusiv fata de elixirul injectabil al tineretii. „Botoxul a fost cea mai mare inovatie in anti-aging“, crede ea. „Nu se mai contracta muschii, nu se mai produc riduri. Extraordinar!“

Totusi, Rucsandra e de parere ca fiecare dintre noi ar trebui sa ne stabilim singure limita in lupta personala impotriva imbatranirii: „Fiecare face ce i se pare frumos si benefic“. Ea insasi nu si-a pus problema sa traga o linie intre acceptabil si inacceptabil. Poate pentru ca, dupa cum sustine, imbatranirea nu-i o ingrijorare majora in ceea ce o priveste. In loc de tinerete fara batranete e mai preocupata de viata fara de stres. Sanatatea si mentinerea energiei sunt scopurile pe care le aminteste cand ajungem sa vorbim despre stilul ei de viata – un subiect inevitabil avand in vedere le culte du corps et de l’esprit pe care il etaleaza. Face o ora de sport pe zi. Ii place sa alerge in parc (o tura de lac in Herastrau, dimineata) sau sa mearga la sala (in ziua sedintei foto pentru BAZAAR se putea mandri cu opt sprinturi, sub supravegherea unui antrenor personal). Are grija ce mananca, desi nu si-a stabilit inca o dieta ideala. Ar vrea sa devina vegetariana, dar pentru sport are nevoie de proteine, asa ca deocamdata consuma peste. „Sunt intr-o perioada de probe. Am incercat de la dieta macrobiotica la cea raw vegan“, marturiseste ea. Pentru tratamentele de ingrijire merge la un medical spa, Fazzada. In efortul de a se proteja de „boala secolului“, stresul, solutii optime s-au dovedit a fi sportul, yoga, meditatia. Dar, mai presus de toate, face zi de zi ceea ce-i place. „Am un mod de viata in care ma streseaza din ce in ce mai putine lucruri. (…) A fost o transformare treptata. Simt ca am devenit mai blanda cu mine si cu cei din jur. Si accept viata asa cum vine. Nu-mi stabilesc tinte foarte abrupte, de care sa ma impiedic, dar asta nu inseamna ca nu am obiective sau ca nu sunt ferma cu colegii mei. Cred ca am o atitudine pozitiva asupra vietii, pe care mi-o cultiv.“

Nenumarate motive justifica atitudinea ei. Cu cei doi copii, in varsta de 9, respectiv, 6 ani, fiii ei si ai jurnalistului Emil Hurezeanu, a ajuns sa aiba „o relatie aproape ca intre adulti“. („Am trecut de etapa dificila in care erau dependenti de noi si cereau atentie maxima. Sunt din ce in ce mai curiosi, mai rafinati in perceperea cu finete a relatiilor dintre oameni.“) Afacerea urmeaza sa o extinda pe pietele cu potential din Asia si Orientul Mijlociu. Lunile urmatoare o vor pune in ipostaza de globetrotter: de la Shanghai si Istanbul la Tokyo, Hong Kong si Abu Dhabi. Iar la 42 de ani se simte mai bine in pielea ei decat cu un deceniu in urma: „Sunt perfect unde sunt. Si cred ca ce e mai frumos urmeaza.“


Holly go lightly. Rochie Oscar de la Renta, The Place X, 12.917 Lei. Pantofi Prada, din garderoba proprie.

Fotografii de Oltin Dogaru
Stilism: Andrei Iovu si Lil Bulgac
Makeup: Adina Vlad
Hairstyling: Diana Mogos

Fotografiile au fost realizate la salonul La Bibliothèque.
Multumim pentru sprijinul acordat.

Articol aparut in editia Harper’s BAZZAR Romania, mai – iunie 2014.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here