De ce mersul în vacanță vă ajută să slăbiți

0
46
De ce mersul în vacanță vă ajută să slăbiți
De ce mersul în vacanță vă ajută să slăbiți

Toate ne dorim să maximizăm beneficiile exercițiilor fizice de acasă sau de la sală și să aflăm secretele profesioniștilor din industria instructorilor personali, dar cine ar fi crezut că pauzele regulate îmbunătățesc rezultatele eforturilor îndelungate depuse la sală sau pe pista de alergare? Dacă mergi deja regulat la sală și ai parte de un program complex de exerciții, nu uitați că, pe termen lung, pauzele vă ajută să continuați să mergeți regulat la sală și să slăbiți sănătos.

Importanța unei perioade de odihnă de o săptămână

Imaginează-ți propriul corp ca un burete. De fiecare dată când depui efort în timpul exercițiilor fizice, umpli buretele cu apă. La început buretele absoarbe tot. Dar ce se întâmplă după o perioadă? Ai ghicit. Buretele este plin și nu mai poate absorbi niciun strop. La fel se întâmplă și cu corpul tău la antrenament. La un moment dat, rezultatele nu mai sunt vizibile. Aici intervin zilele de odihnă sau săptămâna de pauză totală. Sunt echivalentul stoarcerii buretelui pentru a face loc apei. Acordarea unui timp de repaos de la antrenamente din când în când ne ajută mușchii să își revină. Cu toate acestea, mulți nu consideră pauza un factor important în programul lor de training. Dar dacă pentru tine este important să reduci riscul de a te accidenta, evitarea inflamațiilor și îmbunătățirea performațelor de la o ședință la alta, trebuie să înveți să te retragi o perioadă și să acorzi importanța binemeritată unei săptămâni de repaos. E timpul să îți iei vacanța pe care ai tot amânat-o.

Ce e săptămâna de repaos?

Săptămâna de repaos este o săptămână programată la finalul unui ciclu de training progresiv de 4-6 săptămâni. Șansele de rănire a mușchilor și inflamarea pot scădea până la 60 % datorită acestor perioade de pauză. Dacă participi la 4-5 clase pe săptămână, în mod regulat, constant, fără a urma un proces progresiv, săptămâna ta de repaos va presupune reducerea numărului de ședințe la 2-3 clase.

Care sunt beneficiile unei săptămâni de repoas?

Nu subestima ceea ce e evident. Dacă ai mers deja la sală zilnic timp de câteva săptămâni, sunt șanse mari să simți deja că motivația ta te cam lasă. Lucrurile au gust mai bun după o perioada de abstinență, și e valabil și pentru mersul la sală. E o metodă bună de a evita burnout-ul.

Din multe puncte de vedere, această săptămână ar trebui să fie cea mai importantă din ciclul de exerciții. La fel cum somnul este important pentru funcționarea noastră în parametri norrmali, săptămânile de repaos oferă corpului o perioadă necesară de recuperare pentru a reveni în forță. Recomandăm o astfel de săptămână dacă mergeți deja la sală contant de 3 – 6 luni.

Foto: IStock

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here