6 metode pentru a va imbunatati somnul

0
cum sa va imbunatatiti somnul

Unii oameni cred, in mod eronat, ca atunci cand dorm mai putin, traiesc mai mult. N-ati auzit niciodata formularea „Ce n-as da ca ziua sa aiba 24 de ore, ca sa pot intreprinde tot ceea ce imi doresc”? Specialistii avertizeaza: noptile prea scurte dauneaza grav sanatatii. In cartea „Revolutia somnului”, Arianna Huffington, cofondator si fostul redactor sef al publicatiei Huffington Post, declara, simplu, ca somnul nu este negociabil.

Cum a ajuns aceasta femeie de afaceri, al carei mediu de lucru reprezinta un adevarat camp de batalie impotriva orelor de somn, sa militeze pentru o odihna corespunzatoare noapte de noapte? Oamenii de stiinta sustin aceste recomandari, avertizand ca lipsa somnului este una dintre cauzele principale ale unor boli importante, precum obezitatea sau depresia si ca afecteaza sistemul imunitar, fertilitatea, tensiunea arteriala si altele.

Iata cateva metode de a obtine un somn odihnitor:

1. Urmati un program de dormit cu aceeasi ora de culcare si trezire, chiar si in weekend. Acest lucru va ajuta sa reglati ceasul biologic si va poate ajuta să adormiti mai usor si sa dormiti profund intreaga noapte. Oricat de tentant ar fi, dormitul pana la pranz in zilele libere pentru a recupera orele pierdute de somn nu va rezolva situatia.

2. Investiti intr-o saltea si in perne confortabile. Marcile concureaza cu inventivitate pentru a dezvolta aceste instrumente care ne trimit la somn. Asigurati-va ca salteaua ofera o sustinere personalizata, spuma cu memorie, arcuri inovatoare pentru stabilitate 3D sau tratament adaptiv pentru termoreglarea dinamica. Alegeti perne cu sustinere optima pentru cap si gat, adaptate pozitiei preferate de dormit.

3. Practicati un ritual relaxant inainte de culcare. O ora de yoga sau doar un sfert de ora de meditatie dupa ce ati inchis toate dispozitivele luminoase, inclusiv telefonul, laptopul sau televizorul va vor limpezi mintea si va vor ajuta sa va detasati de activitatile care pot provoca bucurie, stres sau anxietate si nu va permit sa dormiti.

4. Recurgeti la antrenament fizic zilnic. Chiar si exercitiile usoare va vor ajuta sa consumati energia intr-un mod benefic. Totusi, evitati sa faceti miscare cu cateva ore inainte de culcare. In ceea ce priveste regulile de dieta potrivita pentru somn, este important sa evitati consumul alimentelor cu un continut mare de grasimi sau cafeina seara.

5. Evaluati-va camera. Construiti-va mediul de somn pentru a va stabili cele mai bune conditii de somn. Dormitorul ar trebui sa fie racoros, la o temperatura de 15-19 grade Celsius si sa nu aiba niciun factor de zgomot care sa va perturbe. Luati in considerare utilizarea unor jaluzele sau perdele de intunecare, masti pentru dormit, dopuri de urechi sau umidificatoare.

6. Apelati la aplicatii speciale ce imbunatatesc calitatea somnului. Sleep Better, Sleep Cycle, Good Morning Alarm Clock, Pillow s.a. va inregistreaza obiceiurile de somn, durata si calitatea somnului si va ajuta sa va treziti cu usurinta la ora optima pentru organism.

Cititi si: “Cum sa ne bucuram de un somn odihnitor”!

Foto: Guliver/iStock

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here