Mituri despre somn care dăunează sănătății

0
36
Mituri despre somn care dăunează sănătății

Miturile despre somn ajung să dăuneze sănătății și ne afectează starea generală precum și durata vieții, ne avertizează cercetătorii.

O echipa de oameni de știință de la New York University a luat la puricat internetul pentru a afla care sunt cele mai comune păreri despre ce înseamnă un somn bun de noapte.

Ulterior, într-un studiu publicat in Sleep Health Journal, au făcut o comparație între ce au descoperit online și probele științifice. Ei speră că astfel pot îmbunatații sănătatea fizică si psihică a oamenilor.

De câte dintre miturile de mai jos vă faceți vinovat(ă)?

Mitul 1 – Vă puteți descurca cu doar 5 ore de somn

Acesta pare a fi o idee care nu mai dispare, fiind continuu perpetuată.

Despre fostul prim ministru al Marii Britanii, Margaret Thatcher, se spunea că doarme doar 4 ore de somn pe noapte. Cancelarul Germaniei, Angela Merkel, a declarat ceva asemănător, iar schimbul între orele de somn și cele din birou este ceva uzual pentru mulți oameni de afaceri sau antreprenori.

Totuși, cercetătorii au descoperit că acest crez, conform căruia doar 5 ore de somn sunt de ajuns pentru o viață normală, este unul dintre cele mai dăunătoare pentru sănătate. Multiple probe concludente demonstrează că dacă dormim în mod constant 5 sau mai puține ore de somn, ne expunem unui risc crescut pentru multiple afecțiuni. Printre afecțiunile enumerate de aceasta se află bolile cardiovasculare, precum infarctul sau atacul vascular cerebral și chiar scurtarea duratei vieții. De aceea, este recomandat să încercăm să dormim 7-8 ore în fiecare noapte.

Mitul 2 – Alcoolul înainte de culcare ne ajută să avem un somn mai bun

Și acesta este un neadevăr, afirmă echipa de cercetători, fie că este vorba despre un pahar de vin, un shot de whiskey sau o sticlă de bere. “Poate să vă ajute să adormiți mai repede, dar va scădea dramatic calitatea somnului pentru tot restul nopții”, afirma Dr. Robbins.

Alcoolul înainte de culcare afectează în primul rând perioada de REM (rapid eye movement), cea mai importantă pentru memorie și învățare.
Deci da, poate că ați adormit mai ușor, dar principalele beneficii ale somnului vor fi fost pierdute.

Mitul 3 – Uitatul la televizor din pat vă ajută să vă relaxați

V-ați gândit vreodată că “Vreau să mă destind înainte de culcare așa că o să mă uit la TV?” Se pare că nu este o idee foarte bună. Dr. Robbins afirmă: “De obicei când ne uităm la televizor din pat, trecem și prin știrile de seară, asta fiind ceva ce-ar putea cauza insomnie sau stres înainte de culcare, mai ales dacă încercăm să ne relaxăm și destindem.”

Cât despre serial la modă, precum Game of Thrones, greu de spus că episoade ca Red Wedding sunt foarte relaxante. O altă problemă cu TV-ul – alături de telefoanele inteligente și tablete – este că produce lumină albastră, ceva ce poate decala producția hormonului somnului, melatonina.

Foto: Guliver/Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here