Noile diete: programe nutritionale care promit suplete, sanatate si energie

0
13
noile diete care promit suplete

Daca perioada aceasta va predispune la ingrijorari legate de kilogramele in plus, incercati aceste programe nutritionale care va redau silueta dorita si va ajuta sa fiti mai energice.

noile diete care promit suplete


Dieta cu supa de oase

Cu acest plan de dieta pe trei saptamani dezvoltat de nutritionista Kellyann Petrucci, doua zile pe saptamana veti tine un „mini-post”, in care consumati aproape exclusiv supa de oase, iar in celelalte cinci zile, veti manca doar carne, peste, oua si cateva fructe si legume, plus doua portii de supa pe zi. Renuntati la lactate, cereale, soia si zahar. Petrucci spune ca veti pierde in greutate, iar gelatina bogata in colagen din supa de oase va ajuta la diminuarea inflamatiilor din corp si a durerilor incheieturilor, va stimula imunitatea si va netezi pielea.

Pro: Supa de oase este incarcata cu nutrienti valorosi care au un nivel caloric scazut. Iar gatitul este o parte usoara – aveti nevoie de oase de vita si gaina (se pot folosi si cele de oaie sau peste), care se fierb la foc mic timp de cateva ore. Studiile arata ca postul intermitent este o metoda eficienta de a slabi. Contra: Mirosul si gustul intens al supei de carne nu sunt pe gustul tuturor, iar pentru vegetarieni nu este o optiune.


Opinia expertului: „In acest caz, stiinta valideaza in prezent ceea ce bunicii nostri stiau deja. Supa de oase contine minerale care sunt usor absorbite – nu doar calciu, ci si magneziu, fosfor, silicon sau sulf. Contine substante benefice din cartilaje si tendoane, precum condroitina si glucozamina. In plus, este minunata pentru a combate imbatranirea tenului, datorita colagenului si aminoacizilor”, explica Roxana Panturoiu, health coach.

Dieta microbioma

Acest plan, conceput de medicul holist Raphael Kellman, se concentreaza asupra miliardelor de microorganisme existente in intestin si asupra modului in care acestea controleaza nu doar greutatea, ci si starea generala de bine. Focusul este pe continutul bogat in probiotice provenite din alimente fermentate (varza murata, kimchi etc.) si pe eliminarea celor care contin bacterii nesanatoase – inclusiv mancaruri procesate, cereale, zaharuri, gluten si lactate – pentru o perioada de cel putin trei saptamani. Superalimentele microbiome: sparanghel, usturoi, morcovi, praz, ceapa, ridichi si rosii.

Pro: Dupa faza initiala de trei saptamani, puteti reintroduce mai multe alimente – oua, cereale integrale fara gluten, cartofi dulci si putine lactate. Kellman recomanda aderarea la acest plan alimentar extins pentru 70% din timp. Contra: Alimentele fermentate nu sunt tocmai cele mai populare optiuni.

Opinia expertului: „Excluzand acele mancaruri nerecomandate in dieta microbioma, categoric veti pierde in greutate. Iar accentul pe alimente integrale si pe cele care promoveaza dezvoltarea bacteriilor bune este foarte sanatos pe termen lung. Insa nu putem schimba starea de sanatate a sistemului digestiv in doar cateva saptamani, iar microbioma nu este in intregime determinata de ceea ce mancam”, spune Larisa Petrini, health coach.

Dieta scandinava

Uitati de stilul de viata mediteranean si intoarceti-va privirea spre vikingi! Inspirat de chef-ii René Redzepi si Claus Meyer (si mancarurile create de ei la celebrul restaurant Noma din Copenhaga), acest tip de alimentatie, denumit „New Nordic diet”, se bazeaza pe puritatea si simplitatea alimentelor locale. Regulile sunt usor de urmat: mai multe legume si mai putina carne, mai mult peste, crabi, alge, mai multe cereale integrale precum secara si grau spelt, mai multe plante salbatice, nuci, verdeturi, ulei de rapita in locul celui de masline. Cerealele rafinate, mancarurile procesate si zaharul sunt excluse.

Pro: Nu doar ca aceasta dieta este prietenoasa cu mediul, punand accent pe ingrediente locale, ci, mai mult, studiile arata ca cei care au urmat-o timp de sase luni au slabit, in medie, 4,7 kg. Contra: Ajuta la pierderea in greutate doar cu o limitare atenta a portiilor.

Opinia expertului: „Intr-adevar, dupa o salata, senzatia de foame reapare la scurt timp. Secara, in schimb, asigura satietatea. Uleiul de rapita, datorita grasimilor nesaturate, are un efect pozitiv asupra sanatatii cardiovasculare, iar carnea de la animale crescute liber si hranite in principal cu iarba asigura un nivel optim de proteine”, explica Larisa Petrini, health coach.

Articol aparut in numarul de noiembrie/decembrie al revistei Harper’s BAZAAR.

Foto: Guliver/ Getty Images


Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here