Ce nutrienți trebuie să consumi pentru a avea unghii sănătoase

0
unghii sanatoase

Spune la revedere unghiilor uscate și fragile cu ajutorul nutrienților! Bazează-te pe o dietă bogată în proteine, vitamine și minerale și, fie că folosești ojă sau nu, bucură-te de unghii frumoase.

Oja nu este doar aspectuoasă, ea aduce unghiilor vitamine sau, dimpotrivă, le poate afecta destul de grav. E bine să alegem lacuri cu formule cât mai prietenoase, lipsite de substanțe nocive, chiar dacă sunt ceva mai scumpe. Pe lângă produsele întăritoare pe care le aplicăm extern, vitaminele și mineralele din alimentație sunt esențiale pentru forța unghiilor și strălucirea lor.

Atunci când există carențe la acest capitol, unghiile ne dau semne. Dermatologii spun că unghiile sănătoase reflectă un corp sănătos. Iată care sunt nutrienții de care unghiile tale au nevoie.

Biotină

Este o vitamină din complexul B, fiind cunoscută și sub denumirea de vitamina B7. Ea susține dezvoltarea sănătoasă a celulelor și ajută metabolismul aminoacizilor care construiesc proteine, esențiali pentru creșterea unghiilor. Când această vitamină este în deficit, unghiile devin moi și fragile.

Biotina este concentrată cel mai mult în ficat, gălbenuș, produse lactate, drojdie, somon, avocado, cartof-dulce, nuci și chiar conopidă. Asigură-te că ai în fiecare zi unul dintre aceste alimente în dietă ca unghiile tale să-și recapete forța.

Calciu

O dietă lipsită de calciu duce și la unghii uscate și friabile, iar lipsa uleiurilor esențiale, cum ar fi omega 3, poate provoca fisurarea lor. Din aceste considerente, majoritatea lacurilor de unghii tratament conțin calciu, iar cremele de mâini sunt îmbogățite cu uleiuri nutritive.

Fă-ți un obicei și, cel puțin o săptămână pe lună, renunță să folosești lacul clasic și alege doar un lac incolor, hrănitor sau lasă unghiile libere.

Fier

Transportă oxigenul la organe, inclusiv la unghii. Fără el, unghiile nu vor putea avea un aspect estetic și sănătos. Deficiența de fier face ca unghiile să crească îngroșate sau concave.

Găsim fier în carne și ouă, două surse animale din care acest element se absoarbe mai bine, dar și vegetalele cu frunze verzi, arahidele, semințele și fasolea sunt alegeri bune. Iar un secret al bunei asimilări a fierului este consumul acestor alimente alături de cele bogate în vitamina C!

Magneziu

Este un mineral foarte important, implicat în peste 300 de reacții din organism, inclusiv în sinteza proteinelor necesare creșterii unghiilor. La fel de important e și pentru refacerea unghiilor afectate de micoze sau după accidentări în care ai pierdut o unghie sau mai multe.

Studiile Organizației Mondiale a Sănătății arată că sub 60% din populația globului consumă cantitatea recomandată de magneziu, respectiv 310-320 mg pe zi. Cerealele integrale, în special grâul integral, sunt o sursă bogată de magneziu, dar îl găsești și în quinoa, migdale, caju, arahide și fasolea neagră. Desigur, există și suplimente, mult mai ușor de administrat în cantitatea ideală.

Vitamina C

Susține producerea colagenului, o altă proteină care contribuie la rezistența unghiilor (dar și a părului, și pielii). O deficiență de vitamina C poate duce la unghii fragile, dar și la creșterea lor lentă. Pe lângă citrice, ardeii grași, legumele verzi și roșiile sunt bogate în vitamina C.

Zinc

Intervine în multe reacții din corp, inclusiv în creșterea și divizarea celulelor, iar cum unghiile sunt alcătuite din celulele care cresc și se divizează rapid, pentru sănătatea lor este necesară o cantitate constantă de zinc.

Petele albe de pe unghii sunt semn că zincul nu este suficient. Unde îl găsim? În carne de vită, de pui, de pește, în ouă, dar și în soia, năut, fasole neagră, nuci și caju.

Proteinele, importante

Unghiile sunt formate în principal din cheratină, o proteină fibroasă. O dietă bogată în proteine este esențială pentru stimularea producției de cheratină, care face unghiile și părul mai puternice. Le poți lua ușor din carne, iar dacă ești vegetariană, bazează-te pe soia, fasole, linte, quinoa și mazăre.

Citește și: Cele mai șic lacuri de unghii pe care să le purtați acum

 

Autor: Luminița Tăbăran

Sursă foto: iStock

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here