O viata la moda: Tamara Mellon

1
34

 

Designerul de interioare Martyn Lawrence-Bullard a pus in aplicare viziunea lui Mellon in amenajarea camerei principale de zi.

(Articol realizat in 2010, cand Tamara Mellon era inca director de creatie al companiei Jimmy Choo.)

Partea nordica a zonei Upper East Side din Manhattan are un farmec aproape cinematografic: o aglomerare stralucitoare de cladiri urbane atat de imaculate, incat te duc cu gandul la opera unui scenograf. Scena la care sunt martor intr-o dupa-amiaza senina pare cu adevarat desprinsa dintr-un film. O fetita imbracata in uniforma unei scoli particulare alearga pe o strada marginita de ciresi in floare, pana cand claxonul unui camion de inghetata se aude in departare. „Mami, mami!”, striga ea – pentru ca mai draguta decat o fetita care zburda pe o strada cu ciresi in floare este doar o fetita cu accent englezesc – si se indreapta spre mama ei care coboara dintr-o masina de teren. „Pot? Mami, pot? Te rooog!”

Mama, o femeie cu figura luminoasa si un corp de invidiat, imbracata inca in hainele de la sala de sport, este Tamara Mellon – fondatoarea si directoarea de creatie a companiei Jimmy Choo. Micuta zglobie in varsta de opt ani este Araminta, sau Minty, fata Tamarei si a lui Matthew Mellon, fostul sau sot. Pentru Mellon, aceasta este o zi tipica: s-a grabit sa ajunga acasa dupa o dimineata plina de intalniri si un antrenament la sala cu celebra trainer Tracy Anderson, pentru a sta impreuna cu fetita ei dupa orele de scoala. Ca de obicei, Tamara trebuie sa jongleze intre statutul de mama moderna si cel de antreprenor. Uneori, nu-i reuseste numarul. S-a intamplat la inceputul anului, cand s-a trezit blocata la Londra din cauza norului de cenusa vulcanica, ratand prima aniversare a lui Minty la New York. „A fost groaznic. Si, in acelasi timp, o lectie de smerenie. Suntem cu totii la mila lui Dumnezeu. Oricati bani ai fi avut, nu puteai scapa din acea situatie”, spune ea, inmanandu-i vinzatorului de inghetata o bancnota de 20 de dolari. „Inca ma simt vinovata ca am ratat petrecerea.”

Aceasta este recenta viata newyorkeza a lui Mellon, intr-o noua casa. Faptul ca locuieste in aceasta zona idilica a fost o miscare deliberata atat din punct de vedere geografic, cat si emotional. Ultimii ani n-au fost usori pentru Mellon. Mai precis, dupa moartea tatalui ei, un divort sub ochii presei si, mai recent, un proces intentat impotriva propriei mame (Mellon recunoaste ca nu se intelege cu familia ei), simtea nevoia unei schimbari.

Sase fotografii cu serpi semnate de Guido Mocafico sunt amplasate deasupra canapelei pe care atragatoarea Tamara Mellon se relaxeaza dupa o zi agitata. 

„Anul trecut [2009] a fost deopotriva cel mai bun si cel mai rau an din viata mea. Un moment de rascruce”, explica ea. „M-am mutat si am reusit sa-mi fac ordine in viata. Am sentimentul ca am ajuns la New York cu forte proaspete, iar aici ma asteapta provocari noi, ceea ce ma insufleteste.”

In apartament, Mellon se asaza pe o canapea alba eleganta. Penthouse-ul ei este cufundat in lumina apusului, ce patrunde in interior prin trei pereti de sticla. E surprinzator ce deschisa si joviala este Mellon cand o intalnesti in carne si oase. Are un ras molipsitor si un zambet larg, ce-i face ochii sa sclipeasca. „Cred ca perceptia publica despre mine este foarte diferita de firea mea reala”, spunea ea, intinzandu-se dupa o bomboniera de pe masuta de sticla pe care si-a sprijinit picioarele dezgolite. (Probabil ca se amuza, totusi, sa joace rolul unei seducatoare dure. La inceputul lui 2010, Terry Richardson a fotografiat-o intinsa pe aceasta canapea, fumand o tigara si purtand doar o pereche de pantofi Jimmy Choo, cu o pisica plasata strategic pe trupul ei. „Ma intreb ce vor spune la urmatoarea sedinta a consiliului de administratie”, a comentat ea la momentul respectiv.)

„Cei care au ajuns sa ma cunoasca macar putin mi-au spus ca nu sunt deloc asa cum si-au imaginat”, povesteste Mellon, adaugand ca femeile care au succes in afaceri poarta inca un stigmat. „Daca o femeie poarta negocieri dure este considerata dificila. Daca un barbat se comporta la fel, este privit drept un om de afaceri genial. Desigur, am avut momente in cariera cand a trebuit sa fiu dura si sa-mi impun punctul de vedere, dar de obicei asta s-a intamplat pentru ca un barbat m-a subestimat.” Tamara zambeste si izbucneste in acel ras molipsitor. „Dar dincolo de asta n-as zice ca sunt o persoana dura.”

Tonuri neutre in dormitorul principal.

Mellon se grabeste sa mentioneze ca imperiul ei nu se bazeaza pe capricii profesionale sau abilitati sexuale, asa cum s-a zvonit. „Mi-am facut datoria in aceasta industrie”, spune ea. A inceput sa lucreze la varsta de 18 ani, in lantul londonez de magazine de moda Browns. „Pe atunci ma gandeam: «De ce fac asta? Urasc sa fac asta!» Dar am avut ce invata. Am invatat ce inseamna retailul.” Dupa jobul de vanzatoare, a lucrat intr-o firma de PR, apoi in redactia din Londra a revistei Mirabella si, intr-un final, a ajuns la Vogue, ca editor in departamentul de accesorii. Asa l-a cunoscut pe Jimmy Choo, un designer de pantofi din East End. Continuarea povestii face deja parte din istoria modei. „Chiar si acum, cand cineva ma intreaba cum sa inceapa o cariera in moda, ii spun sa o ia de jos”, recunoaste Mellon. „Daca vrei sa incepi o afacere, trebuie sa stii tot ce implica ea.”

Dihotomia dintre profesionista sexy, ferma, si prietena amuzanta si simpatica se vede din amenajarea apartamentului lui Mellon, pe care aceasta l-a cumparat in iulie 2008 pentru a se muta un an mai tarziu in el. Designerul de interioare Martyn Lawrence-Bullard, din Los Angeles, a coordonat transformarea locuintei dintr-o serie de camere cu pereti albi intr-un refugiu pentru o femeie de succes si necasatorita. „Ce-mi place la Martyn este ca iti intelege viziunea, mediteaza asupra ei si o amplifica de o suta de ori.”

„Cred ca perceptia publica despre mine si firea mea reala sunt cu totul diferite.” – TAMARA MELLON

Mellon a inceput sa se uite dupa apartamente intr-o doara, ca sa vada „ce se gaseste pe piata”, in 2008, impreuna cu prietenul ei de atunci, Christian Slater. Desi relatia a luat sfarsit, Tamara a privit in continuare New Yorkul drept o optiune demna de luat in seama. Tot ce se intampla in viata ei la acel moment o impingea spre New York, spune ea. Prietenii locuiau la New York sau Los Angeles, iar tatal lui Minty, cu care Tamara are in continuare „o relatie excelenta”, sta in Upper East Side. La inceput a cautat un apartament in inima orasului, dar cand un agent imobiliar i-a aratat acest loc, a avut o stranie senzatie de familiaritate. „Locul asta se aseamana foarte mult cu apartamentul meu din Londra”, explica ea. „Cladirea din Londra este o veche scoala convertita in spatiu de locuit, in timp ce aici a functionat pe vremuri Lycée Français din New York.”

Inainte sa apuce sa evalueze dificultatile mutarii peste Ocean, a cumparat apartamentul. „Mi-amintesc ca ma gandeam: «Ei bine, se pare ca ma voi pune in miscare». Dar daca m-as fi gandit mai mult la toate schimbarile aduse in viata noastra de mutare, nu stiu daca as mai fi facut-o!”, glumeste ea. Apartamentul a ramas gol timp de aproape un an. In vara lui 2009 a inceput sa-l amenajeze. A urmarit un look care ii este caracteristic si ei: „Modern si traditional in acelasi timp, glamorous, cu influente din anii ’70, dar usor minimalist”.

Mellon, in biroul ei Maison Jansen. 

Latura dura a Tamarei este sesizabila in cateva accente risipite prin casa: in sculpturi supradimensionate si in picioarele biroului ei mare, din sticla. Apartamentul include imagini cu incarcatura sexuala ale unor artisti contemporani, precum fotograful japonez Nobuyoshi Araki si britanicul Jim Lee, o figura emblematica pentru fenomenul Swinging London din anii ’60. In living, sase fotografii de dimensiuni mari ale lui Guido Mocafico, reprezentand serpi in culori puternice, sunt amplasate deasupra canapelei. La intrare te intampina o instalatie originala Terence Koh, constand in lumini de neon ce compun mesajul „love for eternity”. Mellon i-a cerut lui Koh in timpul unei petreceri la New York sa produca aceasta instalatie, dandu-i la dispozitie o saptamana.

In camera de zi de la etaj se afla un portret de Warhol al lui Grace Kelly. Mellon a cumparat piesa asa cum cumpara toate obiectele de arta: dintr-o toana. „Nu-mi planific niciodata o asemenea achizitie. Ma decid pe loc. Cand divortezi, trebuie sa treci printr-un proces ingrozitor de inventariere a tuturor lucrurilor pe care le detii. Iar cand te apuci sa faci lista, iti dai seama ca singurele investitii bune sunt arta si proprietatile imobiliare”, spune ea. In bucatarie dai peste o pictura Jean-Michel Basquiat, pe care Mellon a pus-o pe o sina, astfel ca poate fi rasucita pentru a dezvalui un televizor.

Mellon, in fata unui portret al lui Grace Kelly, realizat de Andy Warhol. 

Dar alura calculata daruita de arta scumpa si de minimalismul glam este indulcita de prezenta fiicei lui Mellon. In toata casa, desenele lui Minty sunt inramate sau lipite direct pe pereti; printre ele, un semn „Fumatul interzis” pe care i l-a facut mamei ei pe cand aceasta incerca sa renunte la nicotina. „Ultimul meu viciu”, suspina Mellon. Camera de joaca a lui Minty a fost amenajata in camera de servit masa a fostului proprietar, pe care Mellon a echipat-o cu o masuta de ceai, un cort roz si o serie de fotografii intinse pe un perete intreg cu Minty proband hainele mamei. Recent, „am intrebat-o pe Minty daca i-ar placea sa se costumeze in printesa, iar ea mi-a raspuns: «Nu, nu mai e la moda de doi ani»”, povesteste Mellon. Deja o impatimita a modei, semn ca aschia nu sare departe de trunchi, Minty mai are doar cativa ani pana va imprumuta haine si pantofi din dulapul Tamarei. In prezent, acesta cuprinde peste 1.000 de perechi de pantofi, sandale si cizme Jimmy Choo, in toate stilurile, formele, inaltimile si culorile. „Sunt doar marimea 37,5”, spune Mellon, cu o usoara temere. „Si sunt sigura ca Minty va fi mai inalta decat mine si va purta o alta marime, asa ca ce voi face cu toate astea?”.

Calcand pe urmele mamei ei: Minty imprumuta o pereche de pantofi dintre cele peste 1.000 ale Tamarei. 

Articolul a aparut in editia Harper’s BAZAAR Romania sept.-nov. 2010.

Text: Derek Blasberg; Fotografii: Douglas Friedman; Fashion editor: Amanda Ross

Toate drepturile rezervate

Facebook Comments

1 COMENTARIU

  1. Supeeerba casa, nici nu ma asteptam la ceva mai prejos pentru manhattan.. sunt sigura ca toate obiectele de decor sunt de calitate superioara, iar combinatiile de texturi si culori sunt perfecte! singura chestie care o am si eu si seamana cu cel din imagine e un covor shaggy de la Proges de care pot sa zic ca sunt f mandra

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here