(P) De ce renunță fetele la sport?

0
7

Care sunt lucrurile ce au un puternic impact asupra fetelor și asupra dorinței lor de a practica sport în perioada pubertății? Acestea sunt câteva dintre întrebările cheie pe care Always le adresează în ceea ce privește sportul și încrederea în sine.

Andreea Chitu_media event

Începând cu iunie 2014, Always și-a propus să schimbe prejudecatile resimțite de fetele din întreaga lume. Atunci a lansat Campania Always #CaOFată, ce a fost inspirată de ideea că începutul pubertății reprezintă momentul în care fetele au cel mai scăzut nivel de încredere, precum și de faptul că anumite cuvinte ofensatoare pot spori declinul încrederii în sine. În 2015, un studiu* Always a dezvăluit că 72% din fete consideră că societatea le limitează spunându-le cum ar trebui și cum nu ar trebui să fie. Din dorința de a schimba aceastp stare de fapt, Always a lansat campania De Neoprit #CaOFată, încurajând toate fetele să arate întregii lumi că pot să-și urmeze visurile.

Jumătate din fete renunță la sport până la finalul pubertății

Acum, în 2016, un nou studiu** Always realizat la nivel global arată că până la finalul pubertății, jumătate din fetele chestionate (51%) renunță la sport. Un lucru într-adevăr îngrijorător având în vedere numeroasele beneficii pe care sportul le are asupra bunei dezvoltări a fetelor. În afară de o dezvoltare armonioasă a corpului și un plus de sănătate, fetele intervievate consideră că trei dintre cele mai importante beneficii ale sportului sunt încrederea sporită, aptitudini de lucru în echipă și aptitudini de conducere.

Așadar, deși sunt perfect conștiente de efectele benefice ale practicării unui sport, multe fete aleg să renunțe la sport. De ce? Pentru că, deși foarte importantă, susținerea familiei nu este de ajuns. Contează enorm și aprecierile venite de la cei din jur, iar 67% dintre fetele chestionate consideră că societatea nu le încurajează să practice sport.

Fetele nu au o atletă preferată

La nivelul țării noastre***, proporția fetelor care s-au gândit să renunțe la sport în perioada pubertății se menține asemănătoare cu cifrele de la nivel global, însă procentajul fetelor care nu se simt susținute de cei din jur este mult mai mare în România: 85% dintre adolescente cred că societatea nu le încurajează pe fete să facă sport. În plus, fetele resimt și o puternică lipsă de modele din zona sportului. 75% dintre acestea nu au nominalizat o femeie ca atlet preferat.

Continuă să Lupți #CaOFată

Andreea Chițu, cea mai bună sportivă a României în anul 2015, vice-campioană mondială și campioană europeană la judo se alătură campaniei Always #CaOFată pentru a-și împărtăși propria poveste și pentru a încuraja fetele să continue să practice sport. „Fetele ar trebui să facă sport pentru că sunt mult mai puternice decât cred și sportul le dezvoltă abilitatea de a face absolut tot ce își propun. Au un corp mai sănătos, armonios, puternic și un psihic pe măsură, se simt mai stăpâne pe ele în tot ceea ce fac, au o atitudine pozitivă si o stare de spirit mult mai bună. Nu am avut mereu încredere în mine, dar sportul m-a învățat că lipsa încrederii te poate face să ratezi momente unice în viață”.

Always vă invită să vă alăturați acestei mișcări pentru a susține fetele să continue să facă sport. Urmăriți videoclipul Always Continuă Să Lupți #CaOFată mai jos:

Continuă să lupți #CaOFată și incurajează și alte fete să facă același lucru. Încărca o poză, un videoclip sau postează pe Facebook cu hashtag-ul #CaOFată pentru a-ți arăta sprijinul și pentru a inspira fetele de pretutindeni să continue să practice un sport.

Metodologie:

* Studiul Always Confidence & Puberty Wave III a fost realizat în SUA, fiind folosite paneluri Research Now la care au participat 1.800 de persoane (1.300 de femei cu vârste cuprinse între 16-24 de ani și 500 de bărbați din aceeași categorie de vârstă). Studiul a fost derulat pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.000 de femei și 500 de bărbați, precum și pe un eșantion adițional de 150 de femei afro-americane și 150 de femei hispanice. Sondajul a fost realizat în perioada 30 aprilie 2015 – 8 mai 2015.

** Studiul Always Confidence & Puberty Wave IV a fost realizat în SUA, fiind folosite paneluri Research Now la care au participat 1.514 de persoane. Studiul a fost derulat pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.006 de femei cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani și 508 de bărbați din aceeași categorie de vârstă. Sondajul a fost realizat în perioada 30 decembrie 2015 – 7 ianuarie 2016.

*** Sondajul Always în România a fost realizat în luna iunie 2016, online, prin metoda CAWI, pe un eșantion de 314 respondenți de sex feminin, cu vârste cuprinse între 13-18 ani.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here