(P) Festivalul Brazilor de Craciun – de 16 ani, lumea buna face lumea mai buna!

0
43

festivalul-brazilor-de-craciun-2

De 26 de ani, accesul la educatie in mod egal pentru toti copiii a fost prioritatea esentiala a programelor derulate de Salvati Copiii Romania, pentru ca educatia este singura conditie fara de care o societate nu poate evolua si nu poate rupe lantul discriminarilor. In acest scop, de 16 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Craciun a devenit un eveniment – reper, care plaseaza dreptul la scoala al copilului in centrul agendei publice.

De-a lungul anilor, Salvati Copiii a strans prin intermediul Festivalului Brazilor de Craciun aproximativ 3.3 milioane de euro, prin care au fost ajutati peste 25.685 de beneficiari, prin programele educationale Gradiniţe Estivale, A Doua Şansa si Scoala dupa Scoala.

festivalul-brazilor-de-craciun

Pana acum, impactul acestor programe asupra categoriilor vizate a fost unul major: peste 95% dintre copiii beneficiari au fost inscrisi in clasa I sau in clasa pregatitoare, 85% dintre copiii din programul A Doua Sansa au promovat examenele din anul scolar 2015-2016, iar in programul Scoala dupa Scoala, 91% dintre copii au inregistrat progrese, 44% au avut rezultate bune sau foarte bune, iar 21% au obtinut premii.

Intr-un singur an scolar, 2014 – 2015, 61.518[1] copii din Romania au abandonat scoala, un numar in crestere fata de statistica anului scolar anterior, cand 49.181[2] de copii au parasit parcursul educational. Cresterea este alarmanta, cu atat mai mult cu cat fenomenul abandonului scolar este una dintre problemele principale ale politicilor privind protejarea si garantarea dreptului universal la educatie.

Astfel, potrivit datelor Institutului National de Statistica procesate de Salvati Copiii Romania, rata abandonului scolar a ajuns, in anul scolar 2014 – 2015, la 2%[3] pentru invatamantul primar si gimnazial si 3,5% pentru cel liceal si profesional. Aceste date aduc in prim-plan agravarea fenomenului, in anul scolar anterior rata abandonului scolar fiind simtitor mai mica, cu jumatate de punct procentual pentru invatamantul primar si gimnazial (1,5%) si aproape un procent pentru cel liceal si profesional (2.9%).

Comparand chiar cifrele, in anul scolar 2013-2014, 25.891 de copii au abandonat invaţamantul primar si gimnazial, fata de 34.293 in anul scolar 2014 – 2015. In ceea ce priveste integrarea in liceu si invatamantul profesional, suntem in fata aceluiasi fenomen ingrijorator: in 2014 – 2015, 27.225 de copii au parasit sistemul de educatie, fata de 23.290, in anul scolar anterior.

In urma procesarii datelor de la INS, a reiesit faptul ca 79.565 de copii cu varsta cuprinsa intre 7 si 10 ani erau, in 2015, in afara sistemului de educatie. Daca privim fenomenul pana la varsta de 17 ani, numarul este si mai ingrijorator – 282.017 de copii nu erau, anul trecut, integrati in scoli.

festivalul-brazilor-de-craciun-bradul-irinei-neacsu

In 2016, gratie sumelor stranse la editia precedenta, Salvati Copiii a sustinut 2.425 de copii, dintre care 705 au beneficiat de suport in programul Gradinite Estivale, 210 au fost reintegrati prin programul A Doua Sansa, iar 1.510 copii au beneficiat de suport in programul de prevenire a abandonului scolar Scoala dupa Scoala.

Abandonul scolar nu este un fenomen limitat la un copil sau altul, la o comunitate sau alta, ci intereseaza intreaga societate, pentru ca mentine grupuri defavorizate, a caror situatie se va perpetua din generatie in generatie. Anul acesta, statistica este chiar alarmanta, pentru ca numarul copiilor retrasi din scoli este in crestere. Vorbim despre copii carora le este incalcat dreptul la a avea un viitor care sa rupa cercul vicios al saraciei si al discriminarii din motive economice. A-i educa pe copii este cea mai inteligenta politica publica a oricarui stat si cea mai buna asigurare ca societatea este functionala. Salvaţi Copiii are ca obiectiv prioritar reducerea abandonului şcolar, iar prin sprijinul partenerilor de anul acesta, ne propunem ca in 2017 sa susţinem prin programele noastre peste 3.000 de copii din comunitaţile defavorizate.” – Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania.

In cei 16 ani de la lansare, Festivalul Brazilor de Craciun a devenit un eveniment de referinta, la care participa cei mai influenti manageri de companii, antreprenori, persoane publice, oameni de business si de media, in scopul strangerii de fonduri pentru sprijinirea proiectelor educationale ale Salvaţi Copiii Romania. Evenimentul este organizat sub forma unei licitatii speciale de brazi de Craciun, conceputi exclusiv pentru aceasta ocazie, de catre unii dintre cei mai cunoscuţi designeri din tara.

Creatorii invitati sa participe la editia din 2016 sunt: Doina Levintza, Stephan Pelger, Irina Neacsu, Omid Ghannadi, MATIUS Studio, cu sprijinul Philips Lighting Romania, Carmen Ormenisan, Anca Lungu, Malvina Cservenschi, Cornel Ilie & Cosmin Florea, Coca Zaboloteanu & Krautz Production, Dorin Negrau – Rotary Club Bucuresti Cismigiu, Roman Octavian, Creativ Interior, sustinut de Fabrica de Profile, Irina Marinescu & Madeleine Artisan Jeweller, Catalin Valean, Dhaniel Nora & Sephora, Molecule F, Andra Andreescu, Lena Criveanu, Andreea Constantin (Rhea Costa), Mihaela Glavan, Phenomena & Piatraonline, Catalin Botezatu & Scoala Metropolitana ARC, Denis Predescu & Braiconf, Alexandru, Maison DADOO, cu sprijinul Sport/Couture, Zenya Atelier & Joomay, Iza Van Dee, Rita Muresan si Stefania Mircea & Salvati Copiii.

Anul trecut, licitatiile pentru brazi au ajuns la sume cuprinse intre 500 şi 19.500 de euro.

festivalul-brazilor-de-craciun-bradul-catalin-botezatuscoala-metropolitana-arc

Sponsorii editiei 2016

 Sponsori Diamond – Catena, Euronet Worldwide

Sponsori Platinum – BCR, IC Group, Kaufland Romania, Stage Expert

Sponsori Gold – Dorna, Enel, Luxoft, Metropolitan Life, Romanian Business Consult

Sponsori Silver – Asociatia Environ, BASF, Canah, Capgemini, Carrefour, Fundatia Sensiblu, Gopet Romania, Maresi Foodbroker, Mercedes-Benz, Oscar Downstream, Piatraonline, Renovatio, Secom, Sky XS Aircargo, Te Rox, Unicredit Leasing.

Multumiri speciale: 2ActivePR, Aerodyn, Atelier Zenya, Beautik Haute Parfumerie, Bien Savvy, Bon Bijou, Calvin Klein (Coty), Cartier Romania, Centrul Shakti, Dentestet, Depozitarul Central, Editura Humanitas, Eventures, Fudge, Gabriel Geller, Galt, GETT’S, Hadar Chalet, Hotel Epoque, Hotel IAKI, Hotpod Yoga, IBD Beauty, InterComFilm, L’Elborario (Sensiblu), Malvensky, Movement Studio, Nomasvello Calea Victoriei, Obsidian, omega cbu, Simbio, SKEYNDOR, The Craft Lab, TTS Group, Wild Olive, Wunderman.

 

[1] INS Tempo online, date prelucrate

[2] INS Tempo online, date prelucrate

[3] INS Tempo online

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here