Parfumul si varstele

0
145
parfumul si varstele

Le suntem fidele sau experimentam continuu, facem obsesii pentru o categorie olfactiva, le asociem unei varste sau unei etape – in mod discret sau exploziv, parfumurile marcheaza momente esentiale in viata noastra.

Probabil ca fiecarei femei i s-a intamplat, macar o data, ca mirosul unui anumit parfum sa ii deschida sertarele memoriei si sa o transporte intr-un moment din trecut. Aromele au un fel aparte de a se atasa de felii temporale in viata noastra, de parca ar fi reusit sa transcrie olfactiv emotiile si senzatiile care ne-au facut inima sa bata mai repede, incapsulate si pastrate impreuna cu parfumul insusi. Sa fie acest lucru posibil intrucat, candva, femeile erau fidele unui singur parfum, ce devenea semnatura lor olfactiva? Mai este oare aceasta abordare racordata la timpul prezent? Parfumierul Francis Kurkdjian este de parere ca nu. „Mi-ar placea sa eliberez femeile de acel dictat care spune ca trebuie sa foloseasca un singur parfum drept semnatura olfactiva sau ca trebuie sa aiba o aroma definitorie de-a lungul vietii. Asa ceva nu mai exista in stilul in care traim acum si de aceea eu creez pentru ele o garderoba olfactiva, o linie de parfumuri care le poate acompania oriunde si oricand doresc, cu o libertate totala.” In acelasi timp, impactul unei amprente olfactive din trecut asupra subconstientului poate fi revigorant, mai ales dupa suficient de multa vreme. „Cred ca parfumul este generos si bland, spre deosebire de tendintele din moda sau frumusete, care sunt pline de cruzime. Pentru ca poti sa te lupti cu corpul tau, cu natura si timpul, dar pana la urma, inevitabil, pierzi. Insa parfumul e mereu ingaduitor cu tine, nu te judeca, nu tine cont de forma fizica in care te afli, de varsta sau rasa. Cu un gest, femeia de 80 de ani se poate simti iar fata de 18 ani”, imi spunea Roja Dove intr-un interviu. Simplu si instantaneu, printr-o apasare, accesam o capsula a timpului – „avem mereu aceeasi varsta in interior”, a spus Gertrude Stein.

Gustul femeilor in materie de parfumuri evolueaza pentru ca si ele se schimba. „Am invatat asta datorita faptului ca am creat parfumuri personalizate si am observat ca aceasta schimbare apare, de obicei, in momente-cheie pentru feminitatea lor. Poate fi la trecerea dintre adolescenta si maturitate sau cand devin mame. Apoi, inainte si dupa, cum ar fi un divort sau o noua poveste de dragoste. Cu siguranta, nu sunt la fel la 20 de ani ca la 40 de ani”, spune Kurkdjian. De aceea, tindem sa alegem subliminal arome care sa ne reflecte aspiratiile intr-un anumit moment al vietii. Probabil ca de aceea, in adolescenta, ne bucuram de alura necomplicata a parfumurilor ce poarta numele unei celebritati cu care ne identificam. Apoi, pe masura ce ne stabilizam in viata profesionala, gusturile ni se schimba. Dupa 20 de ani, optiunile se cristalizeaza si intelegem ce tip de arome ni se potrivesc. „Note precum cele de mosc, santal si vetiver devin mai importante, dar si cele gurmande si orientale”, spune Roja Dove despre parfumurile preferate de femei in decadele maturitatii. Apoi, dupa 50 de ani, odata cu schimbarile hormonale, pielea devine mai uscata, astfel ca femeile opteaza pentru variante mai concentrate, mai spune parfumierul.

Articol aparut in numarul de aprilie al revistei Harper’s BAZAAR Romania.

Cititi si: “Aromele zilei: parfumurile pe care trebuie sa le incercati in acest sezon”!

Foto: Oltin Dogaru/ Arhiva Harper’s BAZAAR

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here