Pauza de pranz – Cum s-o valorificati la maximum

0
1

SORINA FREDHOLM (Fitforfashion.ro) demonstreaza ca 60 de minute bine organizate sunt suficiente pentru a lua pranzul si a face antrenamentul zilnic la sala.


(Foto: Robert Petreanu)

O salata de pui, o apa plata si jumatate de ora de antrenament… la pachet, va rog! Suna perfect pentru oricine se confrunta cu lipsa timpului, dar nu vrea sa renunte la un stil de viata sanatos. Este insa realist sa credem ca avem vreme sa ne antrenam, sa mancam si sa ajungem inapoi la birou, totul intr-o singura ora? Dupa cateva tentative esuate, eu am reusit sa-mi intru in ritm si sa-mi planific ziua in jurul antrenamentului din pauza de pranz. Primul pas este sa va programati antrenamentul in calendarul saptamanal, asa cum faceti cu orice alta intalnire. Fiind vorba despre pauza de pranz, este o ora libera, asa ca nu aveti scuze! Apoi, daca programul va permite, va sugerez ca zilele in care va antrenati sa fie cele de munca de birou si sa nu coincida cu intalnirile de business. Astfel veti putea opta pentru o tinuta lejera, care va usura procesul de integrare a antrenamentului in pauza de pranz. Cele 60 de minute vor ramane o proba de time management, dar nu si o misiune imposibila.


Incalzirea: 5-10 minute. O puteti face chiar pe drumul dinspre birou spre sala – aceasta distanta poate fi usor transformata in 5 minute de alergare sau 10 minute de mers in pas alert.

Antrenamentul: 20-30 de minute. Odata ajunse la sala, alegeti intre antrenamentul functional si clasele express. Dupa cum marturiseam intr-o editie trecuta, tipul meu favorit de antrenament este cel functional, pe care il practic singura sau cu un antrenor personal. Folosesc accesorii precum kettelbelt, bosu si minge medicinala, cu care fac de obicei 4 circuite a cate 8 exercitii. Lucrez intensiv fiecare exercitiu timp de 30 secunde, cu 10 secunde pauza intre ele. Cu totul, antrenamentul dureaza aproximativ 20 de minute, imi creste rezistenta, tonifica musculatura si arde grasimea chiar si dupa ce am parasit sala. Daca nu doriti sa lucrati singure sau cu un antrenor personal, va recomand clasele express, foarte intensive, cu o durata de 30 de minute. Pentru cele care petrec mult timp stand pe scaun, la birou sau in masina, solutia salvatoare se numeste Booty Express, un concept de fitness de grup ce se concentreaza asupra slefuirii armonioase a musculaturii feselor si picioarelor. (Instructor este Anca Bucur, Miss Fitness Universe, iar orarul claselor il gasiti worldclass.ro.) Pe langa faptul ca intareste musculatura acelor zone problematice, Booty Express imbunatateste coordonarea si echilibrul, dezvolta rezistenta si flexibilitatea, tonifica muschii si, nu in ultimul rand, este foarte distractiv.

Back to work: 15 minute. Este important sa ne intoarcem la birou la fel de prezentabile ca atunci cand am plecat, iar pentru a face asta in timp record, sunt cateva trucuri la care puteti apela. Economisiti timp folosind sampon uscat in locul unuia clasic – nu numai ca va improspata si invigora scalpul, dar va oferi si volum parului. Pentru o demachiere usoara si rapida, servetelele umede sunt preferabile, cu atat mai mult cu cat nu usuca pielea si o lasa hidratata. Pentru machiaj, crema BB mi se pare ideala in acest moment al zilei, datorita proprietatilor de hidratare, netezire si acoperire a imperfectiunilor accentuate de efortul depus la sala – de la pori dilatati la pete rosii. Similar, pata de culoare de pe pometi obtinuta prin aplicarea unui blush va transforma roseata inestetica de dupa efort intr-un look fresh. Daca are o textura cremoasa, puteti folosi blush-ul si ca balsam de buze. Dupa antrenament este posibil sa continuati sa transpirati, iar machiajul va fi distrus – de aceea, un spray hidratant pentru fata este perfect pentru un efect final stralucitor, care sa pastreze, totodata, machiajul pe toata durata zilei. Eu folosesc Mist Me Gently, de la Givenchy, care contine microstropi superbi pentru revigorare si hranire si a carui formula cu acid hialuronic incetineste evaporarea apei. Pentru o hidratare puternica a pielii corpului, dar cu uscare rapida, recomand tot folosirea unui spray, in loc de crema sau ulei.

Masa de pranz: 10-15 minute. Puteti oricind sa cumparati ceva gata facut, pe drum inapoi spre serviciu, sau daca sunteti foarte organizate, sa comandati de dimineata pranzul, cu livrare la birou. Dar nu subestimati varianta „pachetelului de acasa”, fie cu feluri ce pot fi incalzite, precum piept de curcan si cuscus, fie cu ingrediente separate pentru o salata rapida si satioasa: de pilda, salata verde, branza feta, rosii cherry si masline.

Articol aparut in editia Harper’s BAZAAR Romania septembrie-octombrie 2013

Cititi si Training ConfessionsBeauty Confessions si despre dieta urmata de Sorina Fredholm.


Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here