Prin ochii modei. Interviu cu Pierpaolo Piccioli, Director de creație, Valentino

Trei designeri vizionari vorbesc despre întoarcerea la esență, despre inspirație într-o epocă a nesiguranței și despre viitor. De Alexander Fury

0
Pierpaolo Piccioli
Pierpaolo Piccioli, în atelierul Valentino Couture din Roma

HARPER’S BAZAAR: Unde a fost făcută fotografia?

PIERPAOLO PICCIOLI: În atelierul Valentino Couture din Roma. Într-un moment în care atelierele sunt goale. Vor începe din nou săptămâna viitoare – oamenii se întorc. Pentru mine, este un semn de speranță. Pentru mine, spațiile nu sunt făcute din ziduri; sunt făcute din oameni. Îi simt pe oameni. Este ca un semnal de bun-venit pentru ca oamenii să se întoarcă și să înceapă din nou.

H.B.: Ideea de umanitate, mai ales prin intermediul meșteșugurilor, este foarte importantă în ceea ce faci tu. Ce reprezintă acum acest tip de muncă manuală, într-un moment în care oamenii nu pot fi împreună?

P.P.: Cred că tuturor ne este dor de oameni în această perioadă de carantină. Înțelegem că nu de lucruri avem nevoie. De îmbrățișări avem nevoie – de acea apropiere fizică de oameni. De aceea este foarte important să avem această abordare umană într-o companie, într-o prezentare, peste tot. Pentru mine – dintotdeauna, dar acum mai mult ca niciodată – omul trebuie să fie în centrul procesului.

În ultimele decenii, am vorbit foarte mult despre cifre – primul, cel mai bun. Și într-un anume mod, s-a creat o competiție de care nu cred că avem cu adevărat nevoie. Putem uita de creativitate și umanitate pentru că totul se învârte în jurul banilor, marketingului. Dar nu despre asta este moda. Moda este despre visare, inspirație. Trebuie să fie despre creativitate, umanitate.

„Dacă simți ceva, cred că trebuie să-ți urmezi sentimentele. Pentru că poți crea o rochie frumoasă, poți crea frumusețe, dar poți crea și valori – propriile tale valori.” – Pierpaolo Piccioli

H.B.: Voiam să te întreb despre noua campanie, #ValentinoEmpathy. Ce a inspirat-o?

P.P.: A luat viață din acest moment, din cauza limitelor acestor timpuri. Începuserăm să ne gândim la campania Toamnă 2020 în martie, după prezentare, și sigur că nu am putut avea același fel de reflecții ca de obicei.

Empatia creează acel gen de comunitate de oameni care împărtășesc aceleași valori, idei, moduri de gândire. Așa că am rugat câțiva prieteni și alte persoane care reprezintă ceva pentru mine și care întruchipează aceleași valori – ideea de egalitate, fără limite – să se lase fotografiate de cineva cu care au locuit în această perioadă, pentru a crea senzația de intimitate în poze. Printre ei sunt Adut Akech, Mariacarla Boscono, Frances McDormand, Rossy de Palma, Gwyneth Paltrow, Janet Mock, Rula Jebreal și Ghali. Și cel mai important este că aceste persoane și-au donat fotografiile și am strâns astfel 1 milion de euro pentru spitalul Lazzaro Spallanzani din Roma.

Sunt foarte bucuros pentru că toată lumea s-a implicat cu entuziasm în campanie. Valentino a fost întotdeauna cunoscut ca o marcă de lifestyle. Acum aș vrea să devină o marcă a comunității. Când faci un asemenea proiect, înțelegi că ideea de comunitate este ceva real. Nu doar cuvinte. Este vorba despre reorientarea unei mărci de la un caracter exclusivist la unul inclusiv.

H.B.: La prezentare ai spus: „Moda trebuie să țină cont de marile transformări ale lumii”. Cum anticipezi că se poate face asta în contextul acestei pandemii?

P.P.: Cred că ar trebui poate să fim mai radicali, mai exacți – fără compromisuri. Trebuie să fim mai direcți. Să ne urmăm intuiția și ideile, chiar dacă nu este simplu. Dacă simți ceva, cred că trebuie să-ți urmezi sentimentele. Pentru că poți crea o rochie frumoasă, poți crea frumusețe, dar poți crea și valori – propriile tale valori.

H.B.: De ce crezi că este importantă moda în astfel de vremuri? Ce rol joacă astăzi în viața oamenilor?

P.P.: Mă gândeam acum ceva timp la Evul Mediu în Italia. Evul Mediu a fost o epocă foarte neagră. Dar după acel întuneric, a venit umanismul și frumusețea Renașterii. Simt că acum totul este mai rapid. Revoluția digitală este ca revoluția tipografică. Putem să ne conectăm cu oricine prin intermediul acestui ecran plat, dar suntem cu toții conectați la un anumit nivel. Și avem nevoie să vină acel moment de umanism, de renaștere și frumusețe. Iată ce simt acum.

Îmi pun mari speranțe în viitor. Simt că sunt într-o stare în care vreau s-o iau de la capăt, să regândesc lucrurile. Pentru că înțelegem că nu trebuie să respectăm vechile reguli, de aceea este important să rămânem fideli ideilor și valorilor noastre mai mult decât orice altceva. Și oamenilor, bineînțeles. Mi-e dor de echipa mea. Mi-e dor să-i îmbrățișez. De aceea vreau să mă întorc, s-o iau de la capăt, dar cu o nouă energie – chiar mai multă ca înainte. Pentru că este o oportunitate majoră.

Citește și: Prin ochii modei. Interviu cu Stella McCartney, Director de creație, Stella McCartney

 

Traducere: Alexandra Mladin

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here