Povestea unicornului

0

Am stat de vorbă cu Raluca Kișescu despre cartea ei, care ne intrigă, în primul rând prin titlu – pentru că nu este o poveste pentru copii. Despre metafora unui personaj feminin care se hotărăște, la 39 de ani, să își schimbe viața.

Când, dar mai ales cum ți-a venit ideea acestei cărți?

Sunt trei momente pe care le atribui ca un crescendo ideii de a scrie o astfel de carte: în copilărie, în 2010 și în 2015. În copilărie visam cu prietena mea Daria că vom câștiga fiecare câte un premiu Nobel, ea la chimie și eu la literatură, în 2010 am rugat-o pe Alice Năstase să scrie pentru Avon o carte despre istoria de treisprezece ani ai companiei și în 2015 mi-am luat în călătoriile mele din America de Nord și de Sud caietul de vise și visuri dăruit de Noemi Meilman.

Dacă în primele două momente ideea era doar un germene, fără o claritate privind conținutul, în 2015 m-am decis că vreau să scriu o carte autentică, dar și practică despre business, călătorii și relații, care să fie sprijin și inspirație pentru femeile care trăiesc și simt la fel, dar care nu reușesc să își învingă frica de a fi ele însele cu totul, cu toată vorbăraia lumii din jur.

Este o carte cu adevărat a prezentului, pentru că mai mult de jumătate dintre povești sunt scrise la cald, imediat ce le trăiam, pentru că doar în chiar preaplinul momentului poți fi cu adevărat cel mai sincer cu putință față de tine și față de cititorii tăi. Cartea aceasta este chiar un simbol al lui trăiește (și scrie) momentul.

Spune-ne câteva vorbe despre Povestea Unicornului, pentru cititoarele noastre care nu te-au citit încă.

Unicornul este metafora unui personaj feminin care decide să își schimbe viața odată cu aniversarea de treizeci și nouă de ani sau #ultimul3. Decizia schimbării este detaliată pe parcursul unui capitol, cu toate frământările, dar și sugestiile practice pentru oricine vrea să facă o tranziție bruscă de la confortul unei cariere de succes la necunoscutul unei afaceri pe cont propriu sau de la sigu-ranța unui cadru și unor comportamente la libertatea de a încerca altceva, totul.

Odată luată decizia, cartea o însoțește pe Raluca (numele nu este ales întâmplător, explicațiile sunt în carte) prin ochii unei jurnaliste (căreia îi predă jurnalele ei) în călătoriile de explorare din Brazilia (inclusiv carnavalul de la Rio), Argentina, Mexic, Cuba, Grecia, dar și în provocările consultantului independent care se întâlnește mai des cu eșecul decât cu reușita.

Sunt trei paliere dezvoltate în poveste: unul de business (sfaturi pentru cei care vor să facă schimbări în carieră și cum să se raporteze la mediul independent versus cel corporatist), unul de călătorii și cunoaștere a unor culturi diferite (America de Sud și Grecia) și unul al relațiilor, al experiențelor via Tinder sau alte aplicații de dating, al satisfacțiilor și insatisfacțiilor democratizării lor.

Care a fost cel mai curajos lucru pe care l-ai făcut?

Să îmi răstorn viața și să nu mă mai las prinsă de tiparul lui „așa trebuie”.

Cum se împacă această carte cu Raluca cea timidă?

Foarte greu, până am primit primul feedback (deși mă asigurasem, precaută, înainte de a preda manuscrisul editurii să am unul de la o prietenă care nu mă știa atât de bine încât să fie subiectivă, dar aparent nu i-a fost suficient Ralucăi cea timidă). A durat o săptămână până la acest prim feedback de lectură în care nu am reușit să dorm liniștită nicio noapte cu gândul că am riscat prea mult, că oamenii nu vor înțelege demersul meu și tot așa. Îi voi fi mereu recunoscătoare prietenei – se știe – care mi-a trimis un review lung, sincer și explicit, care m-a liniștit și m-a lăsat să îmi deschid aripile și să mă bucur de aruncatul în gol.

De ce povestea unui unicorn? Cum ai ajuns la această comparație?

Unicornul este simbolul companiei mele de consultanță în marketing și management și nu este alegerea mea, ci a agenției de digital care este și în spatele site-ului meu (Screen Native). Ei mi l-au propus, iar eu l-am ajustat puțin – în loc de un corn, i-am pus un creion, pentru că eu și scriu. Mi-a plăcut pentru că i-am descoperit multiplele înțelesuri: creatură fantastică, personaj rar, persoană cu aptitudini multiple, companie evaluată la peste un miliard de dolari. Odată cu alegerea lui ca logo, am început să îl declin în mai tot ce fac, profitând și de curentul pro unicorni, așa încât mi s-a părut firesc să îl folosesc și în titlul cărții mele. 

Interviu realizat de Mara Coman

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here