Prima monografie despre arta Bottega Veneta

0
14

Legendara casa Bottega Veneta a lansat prima sa monografie, in colaborare cu editura Rizzoli, pentru a sarbatori mestesugul si istoria din spatele ei.

(foto: Harper’s BAZAAR)

Fondata in 1960 cand mestesugul era norma si nu exceptia, Bottega Veneta a devenit cunoscuta printre cei ce apreciaza calitatea si discretea sofisticata. Printre primii fani ai mestesugului discret a fost, in mod surprinzator, Andy Warhol care avea o slabiciune pentru ramele intrecciato, cadouri ideale pentru apropiatii sai.

Intrecciato este tehnica de impletire ce a consacrat Bottega Veneta. In primii ani de existenta artizanii faceau numai genti folosind aceasta tehnica, insa, intre timp gama lor cuprinde si portofele, coperte de tableta, curele si genti de voiaj.

Iar detaliul care face diferenta, in cazul Bottega Veneta, este mandria sustinuta ca produsele lor nu au logo stantat, semnatura mestesugarilor este singura amprenta recogoniscibila. Sloganul lor este chiar “When your own initials are enough” (Cand doar initalele tale sunt de ajuns), sustinut si de recenta lor campanie de a-ti personaliza geanta.

Tomas Maier a imbratisat aceasta subtilitate eleganta a brandului din 2001 si a dorit sa sarbatoreasca aceasta mostenire coordonand personal volumul. Continutul volumului, metoda de legare a cartii, mestesugarii si maiestria lor, dar si regiunea Veneto in sine, au fost inspiratia ce a conturat cartea.

Fiecare capitol este dedicat unei categorii de bunuri de lux, iar introducerea este compusa din eseuri ale unor entitati ale modei zilelor noastre: Joan Juliet-Buck, Tim Blanks, Jay Fielden, Sarah Mower si Matt Tyrnauer (regizorul Valentino: The Last Emperor).

(foto: Rizzoli)

Volumul fost lansat la pretul de 100$ si se poate comanda online de la Rizzoli.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here