Surse bogate de proteine pe care le puteți include în meniu

0
43
Surse bogate de proteine pe care le puteți include în meniu

Renunțarea măcar parțial la carne în favoarea unor alimente vegetale bogate în proteine precum fasolea, mazărea sau nucile, are beneficii mari nu numai pentru sănătatea dumneavoastră, ci și pentru sănătatea planetei, potrivit unui raport publicat în ianuarie de Forumul Economic Mondial (WEF).

Dacă oamenii de pe întreaga planetă ar face această schimbare, emisiile globale de gaze cu efect de seră legate de producerea alimentelor ar scădea cu 25%, iar decesele legate de alimentație ar scădea cu 5% în țările bogate.

Algele

Spirulina sau algele albastre-verzi sunt prezente deja de o bună bucată de timp în sucuri și pe rafturile magazinelor cu produse naturiste, însă majoritatea oamenilor nu se gândesc încă la organismele acvatice ca la o potențială sursă de hrană. Spirulina are un profil nutrițional similar cu cel al ouălelor. Deși este bogată în săruri, pulberea de spirulină poate fi amestecată în smoothieuri, wrap-uri, batoane energetice și deserturi. Algele produc puține gaze cu efect de seră și ar putea reduce despăduririle cauzate de producția de soia și a altor furaje.

Fasolea

Bogată în fibre, fier, potasiu și aminoacizi, precum și proteine vegetale, ea poate fi un substitut excelent pentru carne. Fasolea are un impact minim asupra mediului și impactul maxim asupra sănătății. Dacă fasolea are tendința de a vă balona, pregătiți-o cu o zi înainte de a o consuma. Se fierb boabele uscate timp de 2 – 3 minute, folosind un raport de jumătate de kilogram de fasole la 10 cești de apă. După fierbere, acoperiți boabele fierte și puneți-le în frigider în timp ce dormiți, apoi clătiți-le bine în dimineața următoare. Acest proces sparge pana la 90% din carbohidrații care nu pot fi digerați din fasole, care au tendința de a genera balonări.

Nucile

Transformând nucile într-o sursă principală de proteine bifați o dublă reușită pentru sănătate, deoarece ele reduc riscurile de îmbolnăvire legate de carnea roșie, oferind în același timp nutrienți importanți organismului. Beneficiile variază în funcție de nucile preferate, dar aproape orice tip are proteine, grăsimi sănătoase, vitamine și minerale. Nucile sunt de asemenea cea mai bună alternativă de proteine în reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Citiți și: “Dieta care salvează planeta”!

Foto: Guliver/Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here