Revoluția Rihannei

1

La 32 de ani, Robyn Rihanna Fenty este deja un simbol. Dar secretul succesului ei în industria frumuseții ar putea sta în modul în care a reinventat ceea ce înseamnă să fii unică.

De Kahlana Barfield Brown
Fotografii de Gray Sorrenti
Direcție creativă de Jen Brill

Poate fi stresant să întâlnești pentru prima dată un MEGASTAR. Nu știi niciodată la ce să te aștepți. Așa că, firește, în timp ce priveam spre Hudson River de pe acoperișul unui studio foto din Manhattan, eram ușor nervoasă. Apoi s-a auzit liftul, ușa s-a deschis și din el a ieșit Rihanna.

Se întâmpla în 2007. Eu eram în acel moment assistant beauty editor. Rihanna tocmai lansase cel de-al treilea album al ei de mare succes, Good Girl Gone Bad. Era una dintre cele mai populare artiste din lume. Așa că am privit-o cu atenție cum pășea nonșalant de parcă tocmai coborâse de la metrou, arătând superb într-un hanorac oversize, blugi și o căciulă, însoțită de două dintre fetele ei din Barbados.
A dat mâna cu membrii echipei noastre de producție, salutându-i pe fiecare cu un zâmbet. Când s-a întors spre mine, mi-am pus jos agenda, așteptând o strângere de mână. Spre surprinderea mea, a venit direct spre mine și m-a îmbrățișat. „Bună, sunt Robyn”, a spus.

 

Am știut imediat ce fel de persoană este Rihanna. Dincolo de aparența de vedetă supererou, ultramagnetic, mega-arogantă, Robyn Rihanna Fenty era o persoană reală – nu un real fals, ci un real adevărat: o fată de culoare care nu era atât de absorbită de propria celebritate încât să nu poată recunoaște o altă fată de culoare aflată la început de drum. Sigur, era doar o îmbrățișare. Dar gestul însemna mai mult. Rihanna emana acel tip de vibe cu picioarele pe pământ pe care îl aștepți de la o fată din orașul tău natal pe care o cunoști din școala generală.

În pofida faimei sale, cumva, Rihanna a reușit întotdeauna să își păstreze realismul – pentru cauză, pentru oamenii ei. A părut întotdeauna că este una dintre noi.

Poziția Rihannei ca vedetă internațională cu peste 85 de milioane de followeri pe Instagram a ajutat-o cu siguranță să creeze oportunități acolo unde alții au întâlnit obstacole. Dar nu s-a ferit niciodată să utilizeze platforma pentru a rosti adevăruri adresate celor cu putere.

Palton și rochie, Bottega Veneta. Cercei, Harry Kotlar. Fenty Cheeks Out Freestyle Cream Bronzer in Hunnie Glaze (32$).

În 2018, Rihanna a refuzat invitația de a cânta în pauza Super Bowl-ului în semn de solidaritate cu fundașul NFL liber de contract Colin Kaepernick, care a fost practic pus pe tușă după ce a îngenuncheat în timpul imnului național pentru a protesta împotriva nedreptății rasiale și a brutalității poliției. În discursul de acceptare din cadrul NAACP Image Awards de anul acesta, a făcut apel la prietenii și aliații din comunitatea de culoare să „se ridice”, să se implice în mișcare și să stea de partea justiției. În această primăvară, ca urmare a pandemiei de COVID-19 care a răvășit comunitățile – și, în special, comunitățile de culoare – din Statele Unite, Clara Lionel Foundation, fundația nonprofit pe care a înființat-o în 2012 și pe care a denumit-o după bunica ei răposată, Clara Braithwaite, și după bunicul ei în vârstă de 91 de ani, Lionel Braithwaite, precum și partenerii acesteia au alocat peste 36 de milioane de dolari pentru eforturile de intervenție de urgență. Și Rihanna a fost una dintre primele celebrități care a vorbit public despre uciderea brutală a lui George Floyd: „Dacă OMORUL intenționat este consecința adecvată pentru «droguri» sau «opunere la arest»… atunci care este consecința adecvată pentru OMOR???”, a scris ea pe Instagram.

La 13 ani după prima noastră întâlnire, pe lângă albumele de succes și turneele mondiale, Rihanna a construit un imperiu gigant în modă și frumusețe, care include o linie de machiaj, Fenty Beauty; o casă de modă cu sediul în Paris, pe care a creat-o în parteneriat cu conglomeratul de produse de lux LVMH, Fenty; o colecție inclusivă de lenjerie intimă, Savage X Fenty; și noua linie pentru îngrijirea pielii, pe care a lansat-o în luna iulie, Fenty Skin.

PAGINA ACEASTA: Palton și rochie, Bottega Veneta. PAGINA OPUSĂ: Rochie vintage John Galliano, One of a Kind Archive. Cercei Maria Tash (purtați peste tot). Ai Rihannei proprii.

Cămașă și pantaloni, Fenty. Top, Chanel. Colier și brățară gleznă (purtate peste tot), ale ei proprii. Protecție solară Fenty Skin Hydra Vizor Invisible Moisturizer Broad Spectrum SPF 30 (35 $).

Pivotarea cu succes de la o industrie la alta este o performanță pe care foarte puțini reușesc să o obțină – cu atât mai puțin femeile de culoare. Gândiți-vă: în afară de Oprah, câte femei de culoare au reușit să ia cu asalt mai multe industrii? Lista este foarte scurtă, iar numele Rihannei este fără îndoială aproape de top – o realizare care este și mai remarcabilă datorită modului în care a fost obținută. Stilul Rihannei se vede în fiecare produs, imagine a campaniilor, fotografie pe Instagram și denumire a nuanțelor (Cuz I’m Black).
De aceea nu am fost deloc surprinsă de rapiditatea cu care Fenty Beauty a explodat după lansarea din 2017. Conform Forbes, brandul a înregistrat vânzări de 100 de milioane de dolari în primele șase săptămâni, ajungând la peste 550 de milioane de dolari doar în primul an.

Pantofi, Manolo Blahnik.

 Tricou vintage, Artifact NY. Bikini, Savage X Fenty. Ochelari de soare, Fenty. Colier chocker, Yvan Tufenkjian. Colier (jos), Amwaj. Mănuși, Gaspar Gloves. Pantofi, Amina Muaddi.

Dezvoltând o colecție de machiaj cu adevărat inclusivă, Rihanna a adus schimbarea într-o industrie care, istoric – și aproape exclusiv – răspundea nevoilor femeilor albe. Fenty Beauty s-a lansat cu 40 de nuanțe de fond de ten, mai mult decât dublul numărului oferit de multe alte branduri de top la acea vreme. (A inspirat ceea ce a ajuns să fie cunoscut ca Efectul Fenty: Patruzeci de nuanțe este considerat acum etalonul pentru gamele de fond de ten.)
Dar abordarea Rihannei în ceea ce privește Fenty Beauty a rezonat cu oamenii într-un mod mai profund. Dincolo de a le oferi membrelor comunităților de culoare care tânjeau după un fond de ten care să se potrivească cu adevărat tenului lor, mișcarea a părut să comunice Te văd când nimeni altcineva nu o face.
„Determinarea lipsită de regrete a Rihannei de a face frumusețea o industrie inclusivă – și insistența ca frumusețea să fie democratică – a schimbat regulile jocului”, spune actrița Tracee Ellis Ross, care anul trecut și-a lansat propriul brand de frumusețe, Pattern, cu o gamă de produse și instrumente concepute pentru părul natural. „Pare să gândească într-o lume unde nu există limite, invitându-ne pe noi toți să facem la fel.”

Palton, Max Mara.

PAGINA ACEASTA:Tricou vintage, Artifact NY. Bikini, Savage X Fenty. Colier choker, Yvan Tufenkjian. Colier (jos), Amwaj. Inele, Amwaj și Yvan Tufenkjian. Brățări, Amwaj, Anabela Chan, Le Vian și Yvan Tufenkjian. Pantofi, Amina Muaddi.
PAGINA OPUSĂ:Inele, Amwaj și Yvan Tufenkjian. Brățări, Amwaj, Anabela Chan, Le Vian și Yvan Tufenkjian.

Fustă, Miu Miu. Sutien și bikini, Savage X Fenty. Cercei (sus), Yvan Tufenkjian. Cercei (jos), Harry Kotlar. Brățară, Le Vian. Ruj Fenty Beauty Slip Shine Sheer Shiny in Goji Gang ($22).

Cu Fenty Skin, Rihanna încearcă să aducă aceeași sensibilitate îngrijirii pielii. Au fost investiți peste doi ani în dezvoltarea liniei, ceea ce a dus la o colecție organizată ferm de trei produse doi-în-unu multifuncționale: demachiant/cleanser, ser/toner și o cremă hidratantă cu SPF. „Am considerat întotdeauna brandul Fenty ca fiind mai mult decât machiaj și am știut că vreau să mă implic în îngrijirea pielii încă de la început”, spune Rihanna. „A fost nevoie doar de a face acest lucru corect. Trebuie să trăiești o vreme cu formulele și să le testezi în diferite moduri. E foarte diferit de machiaj în acest sens. Durează mult.”

Rihanna nu s-a supus niciodată limitărilor. Dar succesul ei la exterior în spațiul frumuseții este o dovadă a ceva mult mai interior care este mai puțin despre modul în care fanii au îmbrățișat-o pe ea și mai mult despre modul în care ea i-a îmbrățișat pe ei.

PAGINA OPUSĂ: Tricou vintage, Artifact NY. Brățări, Amwaj și Le Vian. Inele (purtate peste tot), ale ei proprii. Colier choker (sus), Yvan Tufenkjian. Colier (jos), Amwaj.
PAGINA OPUSĂ: Pulover, Celine by Hedi Slimane. Dres, Falke. Cercei și brățări (dreapta), Yvan Tufenkjian. Brățară (stânga), Le Vian.

Când am vorbit pentru prima dată în 2007, la o porție de orez prăjit într-un restaurant local, Rihanna a povestit despre mama ei, care lucra la un magazin cu produse de machiaj similar magazinelor Sephora. „Știa totul despre parfum,
îngrijirea pielii și machiaj”, mi-a spus Rihanna. „Nu m-a lăsat niciodată să mă machiez, dar, în secret, eram fascinată. Așa că, atunci când pleca de acasă, mă jucam cu produsele ei.”
Rihanna a înțeles încă de la o vârstă fragedă că frumusețea înseamnă mult mai mult decât aparențele: înseamnă descoperire, identitate și modul cum te simți la fel de mult cum arăți. Impactul ei asupra lumii frumuseții este un microcosmos al unei transformări a lumii însăși – o lume care acum se extinde, în sfârșit, dincolo de prototipul blondei înalte și slabe, pentru a include aspectul solid, tenul întunecat și naturalul în noțiunile sale de putere, succes și, da, frumusețe. Rihanna a deschis uși pentru femeile de orice rasă, dimensiune, orientare și credință astfel încât să poată fi atât văzute, cât și auzite, care nu este doar un concept pe care l-a sesizat și l-a valorificat, ci o realitate pe care a trăit-o. La fel ca îmbrățișarea unei fete de culoare pentru o alta, nu poți simula asta. Nici măcar cu toate fondurile de ten sau corectoarele din lume.

Trenci, Saint Laurent by Anthony Vaccarello.

PAGINA ACEASTA: Rochie, batic și șosete, Dior. Sutien, Savage X Fenty.
PAGINA OPUSĂ: Palton, Chanel. Cercei cu perle, Mateo New York. Fenty Beauty Stunna Lip Paint Longwear Fluid Lip Color în nuanța Uncensored (25 $).

Art director: Oliver Shaw; executive producer: Shelby Beamon; entertainment booker: Christopher Bartley; hair: Ursula Stephen; makeup: Priscilla Ono, Fenty Beauty Global Makeup Artist; manichiură: Kimmie Kyees; local producer: Gabe Hill for GE Projects; digital technician: Dale Gold; set designer: Spencer Vrooman; croitor: Jim Tanner; production assistant: Sasha Bar-Tur; photo assistant: Jared Zagha; tipărire: Arc Lab Ltd. Mulțumiri speciale lui Ron Hartleben și Jahleel Weaver.

Facebook Comments

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here