Roisin Murphy pe coperta ediției BAZAAR de aprilie

0
172

Artista-cult pentru care hainele sunt dintotdeauna un mijloc de exprimare, la fel ca muzica, este cover star-ul noii ediții Harper’s BAZAAR. Intrați în culisele pictorialului cu Roisin Murphy și vedeți câteva pagini din revistă.

Cele două coperte ale ediției Harper’s BAZAAR aprilie 2019

Roisin Murphy. Fotografii de Anna Daki. Realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac. Interviu de Ioana Chira

Girls. Fotografii de Léa Wormsbach. Realizat de Andrei Iovu și Lil Bulgac. Interviuri de Diana Mărășoiu

„«Rói-sín, Rói-sín, Rói-sín.» Bănuiesc că este un semn bun pentru un artist faptul că publicul îți strigă numele într-o explozie de entuziasm, vreme de cinci minute, înainte de a apuca să cânți o singură notă. Se chiuie, se fac semne disperate cu mâna în încercarea de a-i atrage atenția, se joacă de pe un picior pe altul de fericire și anticipație. Urcată pe pupitrul de DJ din Panorama Bar, Róisín Murphy încremenește într-o ridicolă poziție napoleonică și scrutează sala cu o căutătură în care se amestecă un soi de nebunie jucată și bucuria de a fi primită astfel de publicul berlinez. Un zâmbet obraznic i se așază în colțul gurii.

Este o maestră a camuflării. Cu inspirație și o intuiție cameleonice, folosește hainele în show-urile și clipurile ei ca pe un al treilea mediu, după muzică și limbajul corpului, pentru a-și transmite mesajul cu mai multă claritate. O Cindy Sherman a scenei. Are o cunoaștere remarcabilă a corpului său și a posibilităților lui, iar modul în care reușește să manipuleze hainele pentru a le face „ale ei” și pentru a le pune să spună o poveste trece granița dinspre pasiunea pentru modă către performance. Trece cu ușurință de la imaginea unui „manager de fotbal est-european” la cea de Pierrot le fou, ca apoi să vireze, tot cu lejeritate, spre o zonă glamorous. În această seară poartă un track suit roz deconstruit și un accesoriu capilar falic din silicon. Total on point. După câteva secunde, muzica umple sala neîncăpătoare, iar vocea ei începe să construiască un ritm. Pe neașteptate, sunetul cade. O înjurătură sănătoasă se lovește de un microfon care nu vrea să colaboreze. Cu o zi înainte de concert, în timpul ședinței foto pentru pictorialul și coperta acestei ediții, ne mărturisește că are emoții pentru bunul mers al gig-ului.

Publicul începe să strige «sing it back, sing it back to me». După 2-3 minute, Róisín revine. Over and over … Face asta de peste 25 de ani. După succesul trupei Moloko, după despărțirea de colegul de trupă și partenerul său de viață, după 5-6 ani în care s-a dedicat celor doi copii, după ce a semnat și rupt contracte cu importante case de discuri, după nenumărate hituri, dar și după albume care nu au ajuns niciodată la radio, după o carieră solo care nu a propulsat-o în sfera starurilor pop, ci într-un mediu unde aerul este mult mai rarefiat, cel al artiștilor-cult – Róisín revine și oferă un show care face legendarul club Berghain să se cutremure. Unputdownable. Sau după cum se descrie singură, ballsy.

În calendarul editorial al revistei, ediția de aprilie este în mod tradițional dedicată tuturor lucrurilor care vă pot face să vă simțiți fascinante la orice vârstă. O paradigmă pe care o simțim depășită acum, când discuția despre cum ne raportăm la noi și la lume nu mai este pusă în directă legătură cu vârsta, ci migrează spre zona pasiunilor, a dorințelor ascunse în cotloane ale sinelui, a asumării, spre lucrurile care ne fac să ne simțim, vorba cântecului, overpowered. Privind imaginile cu cele patru femei pe care le-am fotografiat pentru pictorialul de modă din această ediție, la ușurința cu care-și poartă vârsta, personalitatea și formele «neconforme», ne întrebăm cine hotărăște cum trebuie să arate conturul unei siluete și de ce trebuie să adaptăm de-a lungul timpului felul în care ne îmbrăcăm (și numai). Cum ne descotorosim de clișee și de automatisme, cum accesăm acel loc al tuturor posibilităților pe care îl avem – și suntem – fiecare dintre noi? Nu ne-am propus să găsim răspunsuri, nu mai trăim într-o lume a soluțiilor-șablon, de aceea am întrebat câteva artiste pe care le admirăm cum abordează tema identității și a intimității în munca lor, cum reduc spațiul dintre ceea ce sunt în lume și ele însele, acel loc de unde credem că pornește tot.”

Andrei Iovu, redactor-șef

BAZAAR Art: Despre intimitate cu … Iringo Demeter, Adina Pintilie, Ioana Iacob, Ioana Sisea și Svetlana Cârstean

Ediția Harper’s BAZAAR România aprilie 2019, acum la centrele de presă!

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here