Fit in timp record: sfaturi pentru a slabi inteligent

0
146
sfaturi pentru a slabi

Din locul preferat de pe canapea, vizionand show-ul Victoria’s Secret si privindu-le cu invidie pe Adriana Lima, pe Izabel Goulart sau chiar pe Irina Shayk (care a defilat insarcinata in 5 luni), situatia poate parea dezarmanta, mai ales daca nu v-ati innoit abonamentul la sala de cateva luni sau ati pus in cui echipamentul de alergare.

Dar de la an la an, modelele care participa la acest tip de show dovedesc ca, dincolo de atuurile genetice, isi datoreaza forma de zile mari unui stil de viata ce include antrenamente fizice si dieta, nu unui hocus-pocus sau unor interventii minune. „Incepeti cu pasi mici, dar hotarati, daca ati neglijat sa faceti sport in ultima vreme”, spune Marius Ivan, antrenor personal la Gym Style. Pentru a va stimula motivatia, o buna optiune de inceput este sa mergeti cu o prietena sau sa participati la clasele de grup, care vor oferi o perspectiva mai placuta asupra efortului pe care il depuneti.

Primele rezultate de imbunatatire a formei fizice vor veni in 3-4 saptamani de cand ati reinceput sa faceti sport in mod regulat. „Un aspect important pentru efecte de durata: nu va feriti de antrenamentele care va ajuta sa cresteti masa musculara. Ele va vor aduce multe beneficii si va vor ajuta sa va remodelati repede”, recomanda Ivan. tesutul muscular arde mai multe calorii – chiar si in peri- oada de repaus – decat grasimea. Daca tinta este sa slabiti, alternati antrenamentele cu greutati cu cele de tip cardio, precum o clasa de spinning, dans aerobic sau alergare pe banda, efectuate de doua-trei ori pe saptamana. „Datorita unui nivel mai scazut de testosteron in corp decat al barbatilor, femeile au nevoie de un antrenament adecvat modului in care sunt ele construite, iar eu recomand exercitii ce implica folosirea unor greutati mari si performarea unor seturi scurte, de pana la opt repetari. Un numar mic de repetari cu o greutate mare creste dimensiunea fibrelor musculare, ceea ce va va face sa aratati tonifiate”, explica antrenorul.

Diet tips pentru a slabi inteligent

Alimentatia joaca un rol important in obtinerea unor rezultate rapide si durabile, spune antrenorul Marius Ivan. Iata cateva trucuri simple de care sa tineti cont:

Mesele regulate va vor tine departe de pofte. Trei mese principale si doua gustari pe zi vor stimula metabolismul si arderile. Pastrati aproape seminte crude (nuci, migdale, caju) si mancati fructe in prima parte a zilei, separat de alte grupe alimentare.

Cu o ora sau o ora si jumatate inainte de antrenament, luati un snack compus dintr-o banana si o lingura de unt de arahide fara zahar, o jumatate de sendvis cu paine integrala si avocado sau un baton de cereale fara zahar, care vor ajuta la cresterea masei musculare si pierderea in greutate. La 30 de minute dupa antrenament, un shake slab in grasimi sau o banana va vor pune pe picioare si vor contribui la obtinerea rezultatelor rapide.

Evitati alimentele super-procesate si optati mai des pentru mancare gatita acasa. Multe dintre optiunile la conserva sau la cutie (chiar si tonul sau laptele de migdale) pot contine cantitati mari de zahar sau sare.

Efecte durabile

Maxwell Maltz, un chirurg plastician din anii ’50, a observat un obicei ciudat la pacientii lui. Dupa aproximativ 21 de zile de la operatie, acestia incepeau sa se obisnuiasca sa isi priveasca infatisarea noua fara sa mai tresara surprinsi. Mai departe, Maltz a realizat ca avea nevoie de aproximativ acelasi numar de zile pentru a deprinde un obicei nou. Descoperirea lui s-a concretizat in publicarea unei carti, care a devenit un hit si a inspirat multe carti automotivationale de atunci. Dar in 2009, cercetatoarea Phillippa Lally de la University College London a publicat un studiu conform caruia, in realitate, e nevoie de mai mult de doua luni pana cand un act devine un automatism. In studiul ei, unii dintre subiecti au avut nevoie chiar de peste 200 de zile sa isi formeze obiceiul dorit. Iata de ce, daca ati incalcat vreodata una dintre rezolutiile pe care vi le-ati propus (mai ales pentru ca ianuarie este luna marilor sperante si, de multe ori, a marilor dezamagiri) si nu ati inteles ce a mers rau, poate ca motivul nu este propria slabiciune ori delasare, ci faptul ca ati renuntat prea repede. Recomandarea BAZAAR este sa nu va setati un anumit numar de zile pentru a slabi, ci sa continuati sa intreprindeti orice activitate va face bine pana cand ea va deveni parte din rutina.

Articol aparut in numarul de ianuarie-februarie al revistei Harper’s BAZAAR Romania. 

Cititi si: “Produse care imbunatatesc aspectul general al pielii”!

Foto: Oltin Dogaru

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here