Sleep, Pray, Love

0
8

(Foto: fitforfashion.ro)

Va vorbesc de cateva luni bune despre cum ma antrenez, ce mananc, ce produse de beauty folosesc si cum ma imbrac pentru a fi cat mai multumita cu mine. Un astfel de stil de viata ma ajuta sa fiu in forma, dar ceea ce anima aceste obiceiuri nu se vede in oglinda, ci vine din interior. De aceea m-am gandit sa impartasesc cateva trucuri verificate, pentru hranit mintea si sufletul.

ATIPITI IN VOIE. Un somn scurt, de 20 minute, la pranz – cunoscut sub numele de power nap – functioneaza ca un buton de reset pentru creier. Am incercat de cateva ori si m-am trezit mereu plina de energie, cu o minte mai limpede si mai creativa. Ce mi s-a parut interesant si in acelasi timp ingrijorator a fost sa aflu, dintr-un articol recent despre „arta atipitului”, ca lipsa somnului tinde sa ingrase, pentru ca genereaza o pofta mai mare de alimente dulci sau grase. Profitati, asadar, de rarele pauze, pentru a le dedica somnului.

INVATATI SA RESPIRATI. Este primul lucru pe care il deprindem cand venim pe lume, astfel ca nu ii acordam o atentie speciala. Dupa cateva sedinte de respiratie veti descoperi insa ca ceea ce reprezinta, probabil, cel mai de baza reflex al vietii poate avea un impact major asupra starii de bine. De indata ce veti invata sa respirati corect si veti fi constienta de cum o faceti, respiratia va deveni un motor interior de energie. Tehnicile de respiratie nu joaca un rol important doar in yoga, ci si in antrenamentele de forta sau cardio si la orele de Pilates. In plus, conteaza in timpul repausului. Un stil de respiratie constientizat si imbunatatit are impact asupra sistemului circulator, nervos, limfatic, iar toate acestea, pe termen lung, va vor ajuta sa va mariti forta si concentrarea.

GANDITI POZITIV. Mintea este in continua conexiune cu trupul, astfel ca o gandire negativa afecteaza si starea fizica. Practica de gandire pozitiva merge mana in mana cu atentia mai mare acordata respiratiei. Iar aceasta combinatie garanteaza o stare de bine si, totodata, creste durata de viata, conform unor studii.

10 MINUTE DE MASAJ. O camera intunecata, miros de lumanari parfumate si muzica in surdina. O ora de relaxare totala. Nu cred sa existe cineva care sa-si refuze un asemenea rasfat. Dar daca va antrenati in mod regulat, asa cum o fac eu, masajul nu mai este un lux, ci o necesitate care trebuie strecurata in programul saptamanal. Vestea buna este ca doar 10 minute de masaj pot face minuni.

YOGA DE VACANTA. Incercati, macar o data, o vacanta de iarna constand intr-o saptamana deconectanta sub razele soarelui, in decursul careia sa urmati o dieta macrobiotica cu cereale, seminte si sucuri, iar singura provocare sa fie sa mentineti cat mai mult pozitia lotus. Eu am avut o astfel de escapada in Thailanda si n-am regretat nici o clipa. Daca nu sunteti pregatite sa va petreceti vacanta doar pe saltea, luati macar in considerare o destinatie unde sa va permiteti luxul de a medita intre sesiunea de spa si lenevitul la soare.

MEDITATI. Cu siguranta va relaxati pe partia de schi sau intr-un bungalow pe plaja, dar ce faceti cand va intoarceti in orasul aglomerat si la jobul solicitant? Ideal este sa incercati cateva minute de meditatie zilnica. Identificati o pozitie comoda, un loc linistit si o mantra pe care sa o repetati in gand sau cu voce tare – va veti simti mai calma si mai inspirata.

IUBITI. Este cea mai puternica terapie pentru suflet. Iubirea se rasfrange asupra actiunilor si atitudinii noastre si creeaza o atmosfera de bunatate, acceptare si unitate atat in relatia cu noi insine, cat si cu cei din jur. Cautati si primiti iubire oriunde – intr-un rasarit de soare, o floare, partenerul de viata sau animalul de companie.

Articol aparut in editia Harper’s BAZAAR noiembrie-decembrie 2013

Cititi si Training ConfessionsBeauty Confessions, despre dieta urmata de Sorina Fredholm si despre cum sa valorificati la maximum pauza de pranz.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here