Cu un pas inainte: Sophie Delafontaine, director artistic Longchamp

0
46
Sophie Delafontaine Longchamp

Menite sa celebreze feminitatea si sicul frantuzesc, colectiile Longchamp exprima spiritul creativ al casei cu o traditie indelungata. Cu ocazia deschiderii primului magazin din Romania, BAZAAR sta de vorba cu directorul artistic al casei, Sophie Delafontaine, pentru a afla detalii din culisele realizarii iconicelor genti si accesorii.

Harper’s BAZAAR: A fost interesant sa cresteti langa un bunic si, mai tarziu, un tata care crea genti? V-a pasionat munca lor inca din copilarie?

Sophie Delafontaine: Longchamp a fost fondat de bunicul meu acum 70 de ani. Asadar, m-am aflat mereu in mijlocul actiunii, de cand ma stiu. Si da, am fost mereu pasionata de designul gentilor din piele, ceea ce m-a condus spre o cariera in moda. Dupa ce am absolvit ESMOD Paris, am lucrat pentru Bonpoint timp de patru ani si am invatat ce inseamna standardul ridicat, disciplina si cum sa creezi o colectie.

H.B.: Ati stiut de mic copil ca veti fi cea care va continua munca tatalui dumneavoastra la Longchamp?

S.D.: Chiar deloc! Dar am fost tot timpul alaturi, iar decizia de a ma alatura companiei a venit in mod natural dupa experienta la Bonpoint.

H.B.: In opinia dumneavoastra, este acesta un moment prielnic pentru a lucra in moda? Cum considerati ca s-a schimbat domeniul in ultimii 20 de ani, sa spunem?

S.D.: iIn mod evident, peisajul din domeniul business-ului produselor din piele s-a schimbat enorm de mult in ultimii 20 de ani. De la o menire practica si functionala, geanta a devenit acum un element fashion ce joaca un rol-cheie in tinuta. Faptul ca geanta din piele a detronat prêt-à-porter-ul a devenit o provocare pentru noi, aceea de a sprijini dezvoltarea acestei directii. A trebuit sa convingem clientii ca Longchamp nu ramane doar o casa cu know-how si produse de inalta calitate, ci devine si un brand inovator ce propune colectii axate tot mai mult pe fashion.

H.B.: La capitolul accesorii, considerati ca o geanta ar trebui vazuta ca o declaratie fashion sau mai degraba o necesitate zilnica?

S.D.: Geanta este probabil accesoriul esential fashion, reflectand personalitatea purtatoarei, eleganta ei. Ea este, inainte de toate, o semnatura a siluetei.

H.B.: Cum gasiti inspiratie pentru noi colectii?

S.D.: Tot ce vad in jurul meu poate deveni o sursa de inspiratie. Viata este inspiratie. Ador sa calatoresc, sa descopar, intalnesc, vizitez, ascult; aceste lucruri ma ajuta sa continuu sa creez. Cand incep sa lucrez la o noua colectie, este ca si cum deschid o noua carte in fiecare sezon si scriu o noua poveste inspirata de experientele mele.

H.B.: Care este partea favorita din procesul creativ?

S.D.: Inceputul este cea mai interesanta parte a procesului. Partea in care creezi si inventezi si nu te opresti din visat. Orice noua idee atrage alta. Sunt pasionata de piele si imi place sa lucrez cu un nou tip de piele, un nou efect sau o noua culoare. Este chiar entuziasmant!

H.B.: Care este geanta preferata pe care ati creat-o?

S.D.: Le iubesc pe toate! Modelul preferat este mereu cel din sezonul viitor.

H.B.: Povestiti-ne putin despre colectia de primavara-vara 2017.

S.D.: Noua colectie, City Blossom, este cosmopolita si dinamica, exact ca si femeia Longchamp. Este inspirata de intalnirea dintre multitudinea de stiluri pe care orice oras mare o ofera. Colectia se focuseaza pe jocul de contraste puternice, mixul de culori bogate cu forme delicate, printuri florale alaturi de o alura sport.

H.B.: Credeti ca designul de moda necesita inovatie continua? Care sunt zonele majore in care inovatia este inca posibila?

S.D.: Longchamp a inceput sa inoveze cand bunicul meu a creat prima pipa de tutun imbracata in piele. Am continuat acest spirit inovator in 1993, cand tatal meu a creat geanta Le Pliage, care a devenit o adevarata revolutie si un success fenomenal! Apoi, in 2012, am creat Le Pliage Cuir, din piele moale de miel, mentinand posibilitatea de a plia geanta. Este adevarat ca a devenit din ce in ce mai greu sa inovezi, pentru ca totul s-a dezvoltat foarte mult. Inovatia se indreapta acum catre detalii functionale, materiale, tehnici pe care le utilizam s.a.m.d. Ea este cea care mentine moda in permanenta miscare si este inradacinata in ADN-ul casei!

Articol aparut in numarul de iunie al revistei Harper’s BAZAAR Romania.

Cititi si: “Longchamp deschide primul magazin in Romania”!

Foto: Longchamp

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here