Tinerețe într-o capsulă: 8 suplimente anti-aging care chiar funcționează

0
anti-aging

Deși încă nu s-a descoperit acea pilulă care să incapsuleze esența tinereții, există tot mai multe studii care arată că anumite substanțe anti-aging aduc beneficii incontestabile dacă fac parte din rutina de îngrijire.

Mai ales după 35-40 de ani, deficiența de nutrienți înseamnă o piele cu aspect tern, imunitate slabă, hormoni dezechilibrați și funcții cognitive încetinite. Chiar dacă corpul nostru are un potențial fantastic și poate funcționa ca o mașinărie remarcabilă, nu vine și cu un manual de utilizare sau cu garanție pe viață. Războiul tacit dintre mușchi și grăsime începe după 35 de ani. Nivelul de grăsime din corp crește odată cu vârsta (1% în fiecare an), în timp ce masa musculară scade (până la 50 de ani, pierdem 15% din masa musculară, iar între 50 și 70 de ani, pierdem 30% la fiecare 10 ani)”, explică Larisa Petrini, health coach.

Folosirea suplimentelor alimentare contribuie la sănătatea de ansamblu, la nivel celular, păstrând metabolismul, hormonii și organele vitale în formă”, spune Sabrina Marinescu, fondatoarea brandului autohton The Food Project, specializat în suplimente alimentare vegane care să susțină alertul stil de viață actual (the-food-project.com).

Iată câteva opțiuni de suplimente anti-aging pe care să le luați in considerare, de preferat după o discuție cu medicul curant.

ASTRAGALUS

Există studii care au arătat că această plantă are proprietatea uimitoare de a lungi telomerii (capetele cromozomilor care se scurtează odată cu înaintarea în vârstă). O lungime mărită a acestora este asociată cu longevitatea, sănătatea cardiovasculară și creșterea imunității. Luați 25-50 mg zilnic.

COENZIMA

Q10 Acest antioxidant puternic este responsabil de energia celulară, ajută în repararea telomerilor și păstrează funcțiile cardiovasculare la nivel optim. În plus, beneficiile sunt vizibile și asupra pielii: riduri diminuate și fermitate crescută. Doza zilnică: 200 mg.

anti-aging

COLAGENUL

Rolul lui principal constă în menținerea elasticității pielii și prevenirea apariției ridurilor. Alte roluri extrem de importante, adesea uitate, sunt cele de a preveni inflamațiile articulare, durerea musculară după efort și de a îmbunătăți sănătatea oaselor în general”, explică Sabrina Marinescu, de la The Food Project, care a formulat un supliment alimentar pe baza de colagen, The Skin Elixir.

Citește și: Ce este colagenul, cum este produs și la ce ne folosește?

Ne-am obișnuit să aplicăm creme anti-aging cu colagen, însă se pare că cea mai rapidă metodă de absorbție a acestuia este pe cale orală. „Colagenul hidrolizat sub formă de pudră este extrem de bine absorbit, nefiind considerat corp străin datorită prezenței colagenului deja în organism. Noi încurajăm curele de două luni cu colagen, de 2-3 ori pe an, iar pe măsură ce înaintăm în vârstă, acestea trebuie să devină mai dese, ajungând apoi la o doză zilnică de până la 10 g, în funcție de recomandarea medicului.”

L-ARGININA

Cercetările au demonstrat că este important pentru un libido crescut, menținerea în formă și îmbunătățirea circulației periferice”, spune Larisa Petrini despre acest aminoacid cunoscut pentru efectele asupra glandei pituitare, care, printre altele, este responsabilă de metabolismul grăsimilor din corp. Consumați 3-6 grame zilnic.

MATCHA

A devenit suficient de la modă încât să fi apărut inclusiv în meniurile cafenelelor (ați încercat matcha latte?), însă această pulbere fină din frunze de ceai verde este folosită de secole în Japonia. „Sprijină un metabolism activ, detoxifiaza și crește puterea de concentrare și imunitatea”, spune Larisa. Una-două lingurițe pe zi sunt suficiente.

TURMERIC

Se vorbește mult despre această plantă-minune și beneficiile ei antioxidante și anti-inflamatorii extraordinare – de la protecția asupra funcției cognitive până la sănătatea oaselor. Ingredientul activ pe care trebuie să îl căutați este pudra de curcumă – disponibilă în capsule sau ca atare, de adăugat într-un smoothie sau drept condiment. Luați 1 g zilnic.

VITAMINA C

Este esențială pentru stimularea producției de colagen, sinteza hormonilor stresului, cum ar fi adrenalina și noradrenalina, pentru circulația sangvină și pentru întărirea imunității”, detaliază Larisa Petrini. Atenție: optați pentru suplimentele cu vitamina C organică, din acerola sau măceșe, asimilarea este mult îmbunătățită față de varianta sintetică. Doza recomandată: 80 mg zilnic.

VITAMINA D

Una dintre problemele principale cu care se confruntă majoritatea covârșitoare a femeilor este deficiența de vitamina D, vitală „pentru prevenția osteoporozei, a sclerozei multiple, bolilor de inimă sau depresiei”, explică Larisa.

Probabil că, dacă ar fi să alegeți doar un singur produs din această listă, onoarea ar trebui să revină acestei vitamine, a cărei carență este legată și de explozia recentă a bolilor autoimune. Alegeți forma lichidă, se absoarbe mai ușor, iar necesarul zilnic începe de la 600 UI.

 

 

Articol preluat din revista Harper’s Bazaar, nr aprilie 2018

Autor: Andra Brândușă

Foto: iStock

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here