Tentatii olfactive

0
7

Care este parfumul dorintei? Si cine poate cunoaste intensitatea aromei care a determinat prima cadere in ispita? Cea mai noua lansare a casei By Kilian este o colectie de trei parfumuri – Good Girl Gone Bad, In The City Of Sin si Forbidden Games – avand ca tema pacatul originar. BAZAAR  patrunde impreuna cu parfumierul Kilian Hennessy in culisele crearii acesteia.


Kilian Hennessy, mereu fascinat de ideea dragostei voluptuoase. Printre parfumurile primei sale colecții, lansate in 2007, se numara Beyond Love by Kilian (prohibited), A Taste of Heaven by Kilian (absinthe verte) și Straight to Heaven by Kilian (white cristal). (Foto: Prin bunavointa Madison Perfumery)

Harper’s BAZAAR: Teza pe care ati scris-o la finalul studiilor universitare a avut ca subiect semantica parfumurilor in cautarea unui limbaj comun intre zei si muritori. In noua colectie de parfumuri, va indreptati catre radacinile naturii umane. Ce anume va atrage spre acest subiect, in vremurile noastre?


Kilian Hennessy: Mi-am dorit sa explorez si sa exprim conceptul de tentatie. Iar provocarea de a cauta forme de exprimare a ideii de tentatie originara, acea tentatie biblica ce le surclaseaza pe toate celelalte, a fost una extrem de incitanta pentru mine. E o tema clasica. A fost abordata prin toate formele de arta, mai putin cea a parfumurilor. Pana acum!

H.B.: Din ce motiv ati ales sa colaborati cu doi parfumieri diferiti? Ce v-a determinat sa ii alegeti pe cei doi?

K.H.: Aleg parfumierii cu care lucrez in acelasi mod in care regizorii isi aleg actorii si actritele. Ma opresc asupra celor care vor exprima cat mai fidel emotia pe care o sugereaza numele parfumului. Avand in vedere ca aceasta colectie a fost creata pornind de la ideea de „fructe interzise pentru placeri interzise”, eram convins ca, dintre toti parfumierii, Calice (n. red. – Becker) va reda in mod ideal tema. Apoi, pentru parfumul Good Girl Gone Bad, mi-am dorit viziunea unui barbat. Ma intrebati daca nu credeam ca o femeie poate exprima caracterul sexual al acestui nume? Eu am ales un parfumier care adora femeile: Alberto Morillas. Am stiut, pur si simplu, ca va rezona cu numele parfumului.

Destinul unei fete care a devenit rea? „Sa fie iubita pentru o perioada lunga de timp. Barbatii se plictisesc langa femei care sunt tot timpul «fetele bune».”

H.B.: Calice Becker, unul dintre cei doi parfumieri, marturisea ca va considera un soi de muza. Care este muza dumneavoastra?

K.H.: Partenera mea din viata de zi cu zi, atat din punct de vedere personal (suntem logoditi), cat si profesional (este managerul companiei noastre in Statele Unite si Canada). Numele ei este Elisabeth Noel Jones.

H.B.: In comunicatul de presa, cele trei parfumuri din noua colectie sunt prezentate ca fiind pentru femei si pentru barbati. Totusi, in descrierea lui, Good Girl Gone Bad reprezinta o anumita tipologie de femei. Pentru cine au fost create parfumurile si cine credeti ca le va purta cel mai mult?

K.H.: Sunt de acord cu dumneavoastra: parfumurile sunt destinate, in principal, femeilor, dar veti fi surprinsa cat de multi barbati le cumpara pentru uz personal. Cumpara chiar si Good Girl Gone Bad!

H.B.: Care este destinul unei fete care a devenit rea?

K.H.: Sa fie iubita pentru o perioada lunga de timp. Barbatii se plictisesc langa femei care sunt tot timpul „fetele bune”.

H.B.: Pe care dintre cele trei arome sunteti mai inclinat sa o purtati?

K.H.: Port In The City Of Sin in fiecare zi. Pur si simplu ador aceasta aroma: e complexa, eleganta si foarte erotica.

H.B.: Ne puteti impartasi o intamplare amuzanta in legatura cu reactiile pe care le-ati primit de la lansarea noii colectii pana acum?

K.H.: Ultima oara cand am prezentat colectia celor care se ocupa cu vanzarile intr-un magazin, m-au intrebat care este pretul parfumurilor. Glumind, le-am raspuns: 500 Euro. Au spus: „In regula, este un pret foarte bun.” Apoi le-am spus ca pretul este 195 Euro. Au ramas perplecsi si mi-au replicat ca e prea mic.

H.B.: Cum alegeti sursa ingredientelor pentru parfumuri? Exista vreun ingredient pe care nu il ocoliti niciodata, de care nu va plictisiti?

K.H.: Sursa ingredientelor este aleasa, in toate casele de parfumuri, de departamentele de control al calitatii. E o slujba cu norma intreaga. Lucrand cu companii de manufactura atat de renumite ca Givaudan, Firmenich sau Robertet, ma asigur ca voi gasi si veti gasi aceeasi calitate in fiecare produs. Si da, sigur ca sunt ingrediente pe care le utilizez frecvent: trandafir, vanilie si lemn de cedru.

„Mi-am dorit sa explorez conceptul de tentatie. E o tema clasica. A fost abordata prin toate formele de arta, mai putin cea a parfumurilor. Pana acum!”

H.B.: Care este procentul de ingrediente naturale din parfumurile By Kilian?

K.H.: Se situeaza undeva intre 60 si 90 la suta.

H.B.: Ce va determina sa fiti un sustinator al politicilor ecologiste? Cand ati simtit pentru prima oara ca sunteti responsabil pentru mediul inconjurator?

K.H.: In opinia mea, suntem cu totii responsabili pentru mediul inconjurator. Cred ca luxul adevarat nu se arunca la cos. Pentru mine, a crea sticle ce pot fi reumplute si cutii ce pot fi refolosite este o convingere absoluta.

H.B.: Daca ati putea asocia fiecare parfum cu cate un personaj sau cu cate o celebritate, pe cine ati avea in minte?

K.H.: Oh, eu nu gandesc conceptele parfumurilor in acest mod. Incerc sa creez povesti ale caror intelesuri se adreseaza emotiilor curente si parfumuri care miros minunat. Restul devine marketing, iar pe mine nu ma intereseaza acest aspect.

H.B.: Ce v-a inspirat in privinta designului sticlelor? Cu cine ati colaborat pentru a ajunge la versiunea finala?

K.H.: Am lucrat in mare parte singur, dar am un prieten care a dorit sa imi demonstreze ca poate realiza mai mult decat un ambalaj comercial, asa ca m-a ajutat sa pun in plan tehnic desenele mele.

H.B.: Care este destinatia preferata pentru calatorii si de ce?

K.H.: Insulele Maldive. Sunt paradisul pe pamant!

H.B.: Care este cea mai puternica amintire olfactiva? Cat de mult folositi in procesul de creatie din amintirile olfactive?

K.H.: Nu imi folosesc amintirile olfactive, pentru ca atunci cand un acord devine prea familiar, prea apropiat de aromele existente deja, il abandonez si incep sa lucrez la un altul, intr-o directie diferita. Cea mai bine intiparita amintire olfactiva este parfumul pe care mama mea obisnuia sa il poarte atunci cand iesea la gale sau dineuri in Paris. Se imbraca foarte elegant si purta mereu un parfum ce avea la baza tuberoza: de la Tubereuse, al casei Le Galion, la Fracas, al casei Piguet, pana la Beyond Love by Kilian, pe care il poarta astazi.

Parfumurile By Kilian sunt disponibile in Romania la Madison Perfumery.

Articol aparut in editia Harper’s Bazaar Romania martie  aprilie 2013.

Toate drepturile rezervate.


Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here