Tinerete intr-o capsula: suplimentele anti-age care chiar functioneaza

0
192
suplimentele anti-age care functioneaza

Desi inca nu s-a descoperit acea pilula care sa incapsuleze esenta tineretii, exista tot mai multe studii care arata ca anumite substante aduc beneficii incontestabile daca fac parte din rutina de ingrijire.

„Mai ales dupa 35-40 de ani, deficienta de nutrienti inseamna o piele cu aspect tern, imunitate slaba, hormoni dezechilibrati si functii cognitive incetinite. Chiar daca corpul nostru are un potential fantastic si poate functiona ca o masinarie remarcabila, nu vine si cu un manual de utilizare sau cu garantie pe viata. Razboiul tacit dintre muschi si grasime incepe dupa 35 de ani. Nivelul de grasime din corp creste odata cu varsta (1% in fiecare an), in timp ce masa musculara scade (pana la 50 de ani, pierdem 15% din masa musculara, iar intre 50 si 70 de ani, pierdem 30% la fiecare 10 ani)”, explica Larisa Petrini, health coach. Folosirea suplimentelor alimentare contribuie la sanatatea de ansamblu, la nivel celular, pastrand metabolismul, hormonii si organele vitale in forma. „Folosirea suplimentelor alimentare contribuie la sanatatea de ansamblu, la nivel celular, pastrand metabolismul, hormonii si organele vitale in forma”, spune Sabrina Marinescu, fondatoarea brandului autohton The Food Project, specializat in suplimente alimentare vegane care sa sustina alertul stil de viata actual (the-food-project.com). Iata cateva optiuni de suplimente pe care sa le luati in considerare, de preferat dupa o discutie cu medicul curant.

ASTRAGALUS Exista studii care au aratat ca aceasta planta are proprietatea uimitoare de a lungi telomerii (capetele cromozomilor care se scurteaza odata cu inaintarea in varsta). O lungime marita a acestora este asociata cu longevitatea, sanatatea cardiovasculara si cresterea imunitatii. Luati 25-50 mg zilnic.

COENZIMA Q10 Acest antioxidant puternic este responsabil de energia celulara, ajuta in repararea telomerilor si pastreaza functiile cardiovasculare la nivel optim. In plus, beneficiile sunt vizibile si asupra pielii: riduri diminuate si fermitate crescuta. Doza zilnica: 200 mg.

COLAGENUL „Rolul lui principal consta in mentinerea elasticitatii pielii si prevenirea aparitiei ridurilor. Alte roluri extrem de importante, adesea uitate, sunt cele de a preveni inflamatiile articulare, durerea musculara dupa efort si de a imbunatati sanatatea oaselor in general”, explica Sabrina Marinescu, de la The Food Project, care a formulat un supliment alimentar pe baza de colagen, The Skin Elixir. Ne-am obisnuit sa aplicam creme cu colagen, insa se pare ca cea mai rapida metoda de absorbtie a acestuia este pe cale orala. „Colagenul hidrolizat sub forma de pudra este extrem de bine absorbit, nefiind considerat corp strain datorita prezentei colagenului deja in organism. Noi incurajam curele de doua luni cu colagen, de 2-3 ori pe an, iar pe masura ce inaintam in varsta, acestea trebuie sa devina mai dese, ajungand apoi la o doza zilnica de pana la 10 g, in functie de recomandarea medicului.”

L-ARGININA „Cercetarile au demonstrat ca este important pentru un libido crescut, mentinerea in forma si imbunatatirea circulatiei periferice”, spune Larisa Petrini despre acest aminoacid cunoscut pentru efectele asupra glandei pituitare, care, printre altele, este responsabila de metabolismul grasimilor din corp. Consumati 3-6 grame zilnic.

MATCHA A devenit suficient de la moda incat sa fi aparut inclusiv in meniurile cafenelelor (ati incercat matcha latte?), insa aceasta pulbere fina din frunze de ceai verde este folosita de secole in Japonia. „Sprijina un metabolism activ, detoxifiaza si creste puterea de concentrare si imunitatea”, spune Larisa. Una-doua lingurite pe zi sunt suficiente.

TURMERIC Se vorbeste mult despre aceasta planta-minune si beneficiile ei antioxidante si anti-inflamatorii extraordinare – de la protectia asupra functiei cognitive pana la sanatatea oaselor. Ingredientul activ pe care trebuie sa il cautati este pudra de curcuma – disponibila in capsule sau ca atare, de adaugat intr-un smoothie sau drept condiment. Luati 1 g zilnic.

VITAMINA C „Este esentiala pentru stimularea productiei de colagen, sinteza hormonilor stresului, cum ar fi adrenalina si noradrenalina, pentru circulatia sangvina si pentru intarirea imunitatii”, detaliaza Larisa Petrini. Atentie: optati pentru suplimentele cu vitamina C organica, din acerola sau macese, asimilarea este mult imbunatatita fata de varianta sintetica. Doza recomandata: 80 mg zilnic.

VITAMINA D Una dintre problemele principale cu care se confrunta majoritatea covarsitoare a femeilor este deficienta de vitamina D, vitala „pentru preventia osteoporozei, a sclerozei multiple, bolilor de inima sau depresiei”, explica Larisa. Probabil ca, daca ar fi sa alegeti doar un singur produs din aceasta lista, onoarea ar trebui sa revina acestei vitamine, a carei carenta este legata si de explozia recenta a bolilor autoimune. Alegeti forma lichida, se absoarbe mai usor, iar necesarul zilnic incepe de la 600 UI.

Articol aparut in numarul de aprilie al revistei Harper’s BAZAAR Romania.

Cititi si: “Vitamine pentru piele: iata ce sa includeti in dieta zilnica”!

Foto: iStock/Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here