Training Confessions

0
13

Pasiunea pentru moda si un stil de viata sanatos a facut-o sa-si schimbe obiceiurile, sa lanseze blogul Fitforfashion.ro si, din acest an, sa inceapa un program intensiv si eficient de nutritie si antrenament. SORINA FREDHOLM dezvaluie, pas cu pas, obstacolele si recompensele aventurii sale si va provoaca sa-i calcati pe urme, pe drumul dinspre fit spre fitter. In aceasta parte, aflati care este programul de training pe care l-a adoptat.

Sorina Fredholm (Foto: Gabriel Hennessey)

Au trecut deja cateva saptamani de cand am inceput sa reintroduc in dieta carbohidratii buni (cereale integrale, fructe, quinoa etc.) si pot spune ca ma bucur din ce in ce mai mult de energia pe care mi-o dau, motiv pentru care am revenit la programul meu intensiv de antrenament functional. Dupa cum povesteam data trecuta, am inceput sa ma antrenez in urma cu zece ani, cand m-am mutat in Bucuresti si am descoperit clubul World Class. Acesta a reprezentat momentul in care stilul meu de viata s-a schimbat total – de la introducerea sportului si a unei diete sanatoase in programul de zi cu zi pana la activitatile din weekend sau vacante.

Initial, m-am antrenat cu un instructor personal, care m-a invatat cum trebuie sa lucrez in sala de fitness, ce imi parea atunci mai degraba un laborator. Am inceput cu pasi mici, iar de-a lungul timpului am incercat mai toate programele de antrenament. De la primele experiente mi-am dat seama ca orele de aerobic nu sunt pentru mine: prea multa lume, prea multe miscari de tinut minte si prea multe mustrari din cauza obiceiului meu de a intarzia. Astazi, dupa aproximativ 1.500 de ore petrecute in sala, inca prefer sa ma antrenez singura si din cand in cand sa cer ajutorul unui antrenor personal, pentru a ma motiva in cazul in care devin lenesa.

“De cand am descoperit antrenamentul functional, i-am ramas fidela. El se bazeaza pe miscarile pe care le facem in activitatile de zi cu zi, dar la o intensitate mult mai ridicata”

Trendurile se schimba si in fitness. Noi concepte apar mereu, si, spre bucuria mea, antrenorii de la World Class sunt la curent cu noutatile. De cand am descoperit antrenamentul functional, i-am ramas fidela pentru ca se potriveste perfect atat cu trupul, cat si cu stilul meu activ de viata. Acest tip de antrenament nu este de fapt nimic nou, se bazeaza pe miscarile pe care le facem in activitatile de zi cu zi, dar la o intensitate mult mai ridicata. Imi place pentru ca este rapid, imi lucreaza tot corpul in mai putin de jumatate de ora, imi creste rezistenta, tonifica musculatura si arde grasimea.

Aleg cateva „accesorii” colorate – kettelbelt, bosu, minge medicinala – cu care fac 4 circuite a cate 8 exercitii. Lucrez intensiv 30 de secunde fiecare exercitiu, cu 10 secunde de pauza intre ele. Asta inseamna 20 de minute de antrenament. Cool, nu? De obicei, incep cu 10 minute de incalzire si inchei cu 20 de minute de interval training pe banda de alergare sau de antrenament cu greutati.

Oricat de mult mi-ar placea sa ma antrenez in sala, nimic nu se compara cu activitatile in aer liber. Favoritele mele sunt escalada si drumetiile pe munte. Primul dintre ele este un sport minunat nu numai pentru ca tonifica intregul corp, ci si pentru ca te ajuta sa iti depasesti limitele si temerile. Beneficiile sunt acelea ca formeaza umeri, bicepsi si tricepsi numai buni de aratat pe covorul rosu, tonifica picioarele si spatele de fiecare data cand te ridici pe stanca, si imbunatateste increderea in sine si orientarea spre reusita. Locul meu preferat pentru escalada este Railey Beach, din Thailanda. La randul lor, drumetiile imi plac in special pentru ca le pot face impreuna cu labradorul meu, Kaila. Desi ultima drumetie nu mi-a permis sa-l iau cu mine, fiind la o distanta de 10.000 de km de casa, in Marele Canion din Arizona, a fost o experienta impresionanta: am coborat si urcat mai mult de 25 km pe un teren destul de dificil si am ars aproximativ 2.000 de calorii.

 

PLAYLIST PENTRU SALA

In adancul sufletului am ramas aceeasi rockerita din liceu. Iata compilatia mea favorita, cea care ma motiveaza pe banda de alergare:

  • Red Hot Chili Peppers – Can’t Stop
  • Kings of Leon – Sex on Fire
  • Florence and the Machine – No Light, No Light
  • Placebo – Every You Every Me
  • Hole – Celebrity Skin
  • Linkin Park – Numb
  • No Doubt – Just a Girl
  • Nirvana – Smells Like Teen Spirit
  • Coldplay – Viva la Vida
  • Beastie Boys – Sabotage

CE PORT IN DRUM SPRE SALA

Bluza Vince, Victoria 46, 549 Lei, victoriaonline.ro; Leggings Adidas by Stella McCartney, Sport Couture, 420 Lei

Pantofi sport New Balance, mycloset.ro, 342 Lei; Geanta Proenza Schouler, net-a-porter.com, 1.525 Euro; Inel Mango, 59 Lei

 

Articolul a aparut in editia Harper’s BAZAAR Romania mai – iunie 2013.

Cititi si despre dieta urmata de Sorina Fredholm.

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here