Travel List: Cristina Mazilu

Food bloggerul găsește în Sicilia fructe de mare proaspete, vinuri fabuloase și peisaje grandioase, dar „toate într-o manieră understated“.

Mazi13

LOCURI DE NERATAT: Piața de pește din Catania e probabil locul meu preferat – în primul rând pentru că iubesc piețele probabil mai mult chiar decât muzeele, dar mai ales pentru că găsesc acolo mâncare fantastică, mereu proaspătă. Apoi, într-o zi senină (și majoritatea sunt), priveliștile din Taormina îți taie răsuflarea. E suficient să găsești o vilă boutique, să ieși pe terasă cu o sticlă de Nero d’Avola și două pahare și să te bucuri de view-ul care cuprinde atât golful Naxos, cât și vulcanul Etna. Cât despre Palermo, e un mix de decadență și promiscuitate în orașul ăsta pe care mi-e greu să-l explic. Probabil că de aceea vreau să mă întorc cu prima ocazie.

Hi_LW2141_31449264_Isola Bella - Belvedere copy

CEL MAI BUN LUCRU PE CARE L-AM MÂNCAT: Înghețată de fistic, paste cu fistic, orice cu fistic din Bronte.

CE AM BĂUT: Suficient prosecco pentru ca prietenii mei să nu mai vrea să vadă vin spumant câteva luni după aceea, cantități impresionante de Nero d’Avola și mult Chardonnay de la Planeta, bine răcit.

UNDE AM STAT: În Catania am găsit niște apartamente chiar în centrul orașului, la Ferrini Home, unde aș reveni.

CEA MAI BUNĂ ACTIVITATE PE TIMP DE ZI: Road trip pe insulă. Sunt multe locuri de descoperit – podgorii și crame, orașe de pescari, ciocolaterii și delicaterii, orașe mici incluse în Patrimoniul UNESCO, gelaterii artizanale și salumerii cu tradiție.

BEST NIGHT OUT: (Wine)Bar hopping în Palermo.

HIGHLIGHT AL CĂLĂTORIEI: Petrecerea de ziua mea, când am împlinit 31 de ani, începută pe o terasă în Palermo la miezul nopții, continuată într-un road trip de-a lungul coastei și încheiată în piața de pește din Catania, cu cantități obscene de caracatiță și prosecco.

N-AȘ PLECA DE ACASĂ FĂRĂ… Colecția mea de rochii-cămașă oversized, pălăria Borsalino, un pulover de cașmir pentru serile răcoroase și cei mai comozi pantofi pe care-i am.

ÎN TRUSA DE BEAUTY: Apă micelară Bioderma, cremă Avène cu protecție solară 50+, apă termală Vichy, blush Bourjois. E suficient pentru o vacanță relaxată.

CE AM CITIT: Purity, de Jonathan Franzen. Poate nu cea mai lejeră lectură de vacanță, dar asta am avut cu mine atunci, iar Franzen e unul dintre autorii mei preferați.

ÎMI PARE RĂU CĂ NU AM… Stat mai mult. Rămas acolo peste iarnă.

M-AM ÎNTORS DIN VACANȚĂ CU… 15 borcane de pastă de fistic și cu gândul să iau cât de curând un avion care să mă lase seara la ora 19:00 în Catania, la timp pentru cină. Dacă sunt ocupată, sâmbătă dimineață pot să îl iau înapoi, dar știu sigur că a meritat și că a durat și a costat mai puțin decât un drum până la Brașov.

borsalino 224 euro farfetch copyPălărie Borsalino, farfetch.com, 224 Euro

IMG_20150717_214011 copyÎnghețată artizanală

PA1656 1G01-PZ0-9040 copySandale Pollini, Distinto, preț la cerere

purity-xlarge copyPurity, de Jonathan Franzen, okian.ro, 108 Lei

Interviu realizat de Ioana Chira. Articol apărut în ediția Harper’s BAZAAR iulie-august 2016.

FOTO: Thinkstock, arhiva personală, prin amabilitatea distribuitorilor