Vitamine pentru piele: iata ce sa includeti in dieta zilnica

0
vitamine pentru piele

Va amintiti de prima incursiune in lumea vitaminelor, cand parintii vi le ofereau sub forma de bomboane? Esentiale pentru sanatatea intregului organism, vitaminele au un rol important pentru piele, indiferent ca va confruntati cu acnee, piele uscata sau hiperpigmentare.

Dincolo de ingrijirea cu produse cosmetice sau cu suplimente alimentare, specialistii recunosc ca infrumusetarea pielii incepe cu o dieta pe baza de fructe si legume bogate in vitamine. Iata ABC-ul acestora, pentru un ten de invidiat.

Vitamina A

Considerata de unii specialisti drept standardul de aur pentru ingrijirea antiage, vitamina A sau retinolul ajuta la accelerarea procesului de regenerare celulara si contribuie la estomparea hiperpigmentarii, acneei, porilor dilatati, liniilor fine si ridurilor. Deficienta de vitamina A se poate manifesta si prin aparitia cosurilor. Alimentele recomandate pentru continutul mare de vitamina A sunt: cartofii dulci, morcovii, dovleacul, caisele, pepenele galben, mango crud, varza, kale, broccoli, spanac, ton, branzeturi.

Vitamina B3

Cine nu doreste un ten fara imperfectiuni? Vitamina B3, cunoscuta si sub numele de Niacina, este eficienta in refacerea texturii pielii. Rolul ei este de a ajuta la prevenirea si tratarea hiperpigmentarii prin incetinirea transportului de melanina catre suprafata pielii, la mentinerea pielii hidratate, reglarea nivelului de sebum si diminuarea punctelor negre sau acneei, datorita efectului antibiotic. Daca aveti pielea deshidratata, sensibila sau lipsita de stralucire, cresteti consumul de vitamina B3, regasita in sparanghel, avocado, broccoli, spanac, nuci, cereale integrale, ciuperci, drojdie de bere sau peste (ton, somon).

Vitamina B12

Adesea trecuta cu vederea, este responsabila cu sinteza de energie in organism, iar atunci cand este absorbita in piele, stimuleaza si accelereaza metabolismul celular, productia de colagen, elastina si acid hialuronic, oferind un boost tenului obosit. Sursele principale in care se regaseste sunt alimentele de origine animala (carne, oua si lactatele fermentate), insa ea se afla si in alimente de origine vegetala, precum: soia fermentata, ciuperci Shiitake, alge sau drojdie.

Vitamina C

Unul dintre cei mai puternici antioxidanti, vitamina C protejeaza pielea de actiunea radicalilor liberi proveniti de la factorii de mediu si de razele UV ale soarelui. Actioneaza in profunzime asupra celulelor producatoare de melanina si colagen si confera pielii stralucire, tonus si luminozitate. Portocalele, grepfruitul, capsunele, guava, kiwi, papaya, pepenii, ananasul, fructele de padure, ardeiul rosu sau verde, kale, varza de Bruxelles, broccoli, rosiile sunt alimentele care contin cele mai mari doze de vitamina C.

Vitamina D

Un alt antioxidant care protejeaza impotriva radicalilor liberi, dar ajuta si la calmarea inflamatiei este vitamina D, vitamina soarelui, ce minimizeaza leziunile acneei si atenueaza eczemele si dermatitele. Cresteti consumul de vitamina D prin urmatoarele alimente: avocado, migdale si lapte de migdale, cereale integrale, ciuperci, oua – in special galbenusul, pestele gras: somon, hering, sardine in ulei, ton, cod, iaurt.

Vitamina E

Iata un ingredient erou daca aveti pielea ultra-uscata si sensibila. Este un puternic antioxidant, prezent in lotiuni si creme pentru plaja, produse de ingrijire a pielii dupa expunerea la soare, dar si in suplimentele antiimbatranire, recomandate pentru ca vitamina se distruge in timpul procesarii alimentelor. Pentru a creste aportul de vitamina E, specialistii recomanda consumul de spanac, varza kale, sparanghel, avocado, cartofi dulci, sfecla de zahar, struguri, cereale, migdale, alune, nuci, seminte de floarea soarelui si uleiuri vegetale presate la rece: ulei de masline, de porumb, de sofranel, din seminte de soia.

Vitamina K

Datorita proprietatilor sale coagulante, vitamina K este esentiala in vindecarea ranilor si vanatailor. Stimuland circulatia sangelui, ea estompeaza cearcanele, capilarele sparte, vergeturile si cicatricile. O regasiti in varza, kale, spanac, broccoli, fenicul, patrunjel, naut, germeni de grau, ulei de masline si ceai verde.

Cititi si: “7 secrete de ingrijire pe care trebuie sa le aplicati iarna”!

Foto: iStock/Getty Images

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here