Vizita virtuala la Centru de reflectie pentru istorii suspendate

0
3

Olivia Mihaltianu, Smoking Room


Cu ocazia expozitiei Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare, echipa proiectului a realizat http://reflectioncenterforsuspendedhistories.com/, website gandit pentru a oferi vizitatorilor virtuali o generoasa experienta imersiva in expozitie si posibilitatea de a aprofunda temele abordate de artisti si curator. Vizitatorii pot alege intre trei modalitati virtuale de a vizita expozitia si de a citi lucrarile prezentate: The Obsession with Art History, The Imaginative Parcours of Knowledge sau Chronology-Invisibility-Afterlife.

Centru de reflectie pentru istorii suspendate este unul dintre cele doua proiecte care reprezinta oficial Romania la cea de-a 55-a editie a Bienalei de la Venetia. Curatoriata de Anca Mihulet, va fi deschisa pana pe  24 noiembrie sub forma unei institutii temporare – un centru-pilot pentru reflectia si analiza relevantei istoriei artei si a vizualitatii.


Irina Botea & Nicu Ilfoveanu, Film Postale

Adi Matei, Bird in a Room

Apparatus 22, Portraying Simulacra

Karolina Bregula, Fire-Followers

Sebastian Moldovan, Side-Works. Sanitary Installation

Desi actiunile determinante sunt specifice si poseda o nota regionala puternica, mesajul si rezultatul lor vizual sunt universale. Gandul captiv in Smoking Room, simulacrul camerei de aur a reginei Maria a Romaniei din instalatia Oliviei Mihaltianu, lumea iluzorie a emotiilor si experientelor contrafacute, evaluata de Apparatus 22 in Portraying Simulacra, frica indusa de filmul Fire-Followers al Karolinei Bregula – un comentariu asupra necesitatii de a incendia arta veche pentru a face loc celei noi, suspendarea in timp si spatiu a unei posibile miscari, discutata de Adi Matei in animatia Bird in a Room, interviurile care examineaza modul de operare al imaginatiei in interiorul caselor memoriale filmate de Irina Botea si Nicu Ilfoveanu (Film Postale), sau instalatia sanitara Side-Works pe care Sebastian Moldovan o prezinta ca pe un element pseudo-arhitectural, ca pe un semn al locuirii – toate acestea sunt elemente de actionare, de luare in posesie a unui spatiu care trebuie folosit atat pentru operele de arta, cat si pentru vizitatori. Astfel, privitorului i se ofera, de-a lungul intregului parcurs expozitional, un spatiu personal generos, care capata in plus caracteristicile ascunzatorii perfecte.

Lucrarile au fost selectate dupa o metoda similara celei folosite de Johann Joachim Winckelmann la evaluarea antichitatii elene, romane, etrusce si egiptene, indeosebi datorita faptului ca ia in consideratie influenta fortelor istorice asupra istoriei artei, gusturilor si valorilor estetice.

Vedere nocturna asupra expozitiei Centru de reflectie pentru istorii suspendate, de la Venetia

Expozitia este gazduita de „Noua Galerie” a Institutului Roman pentru Cultura si Cercetare Umanistica, aflata in Palazzo Correr (Campo Santa Fosca).

 


Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here